karl90 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 hei jeg er nå ferdig utdannet skipsoffiser og er nå innkalt til førstegangstjeneste i sjøforsvaret! de jeg da lurer på er muligheten for å ta kadett tiden min i sjøforsvaret?! Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 det tror jeg ikke skal være noe problem. Er dog mulig at du må "binne" deg til sjøforsvaret en stund etterpå. Du får hvertfal godskrevet fartstid i forsvaret. Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Du får godskrevet fartstiden din i forsvaret som kadett. Vi hadde en menig ombord som gjorde akkurat det. 1 Lenke til kommentar
icer Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 vær sikker på at du er innkalt til Sjøforsvaret (via madla), snakk med vpv (vernepliktsverket) tlf 03003 (?) og fortell hva du har, på denne måten er du mer sikker på å havne i en god stilling-avdeling, og derfra åpner muligheten seg for å mønstre som matros og eller ta GBK (Grunnleggende BefalsKurs) om du er interessert i å fortsette... Som regel går veien til stilling automatisk, men man vet ikke 100% hvor man havner før de siste to ukene av rekruttperioden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå