Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan setter jeg opp min Barricade Broadband Router

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte en SMC Barricade Broadband Router med 4-port 10/100 switch, SPI firewall fra komplett.no

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...atID=19&GrpID=2

Dette for å kjøre nettverk med min kones bærbare, samt dele internett.

Har 704/128 fra tiscali.

Problemet er følgende.

På router`en er det 4 porter til pc oppkobling, dette er for så vidt greit.

Men det er kun en WAN port.

Fra tiscali fikk jeg en Speedtouch modem, og en splitter, i splitteren så er telefonen, isdn linjen min og modemet koblet opp i.

Så langt jeg har sett så kan jeg koble telefonlinjen min i den ledige kontakten på trommelen (har en 10meter tlf ledning fra veggen, og bort dit hvor pc`ene og tlf er)

Men, hva med ADSL ledningen og ISDN linjen, dette finner jeg ikke ut av siden det kun er en kontakt på routeren (WAN), mens jeg helst skulle hatt to for å få dette til (ISDN og ADSL).

Mangler jeg noe her, så jeg får dette satt opp?

En annen ting jeg ikke skjønner, når det gjelder setup av dette så skal jeg logge meg på Barricade i tilegg til den konfigureringa jeg gjør på pc`en, må jeg virkelig dette, må jeg virkelig opprette en brukerkonto (det er ikke prat om penger) hos de som har lagd denne routeren?

Jeg har lest bruksanvisningen minst 4 ganger, det står ikke et tøddel om montering, dette er sikkert fordi det finnes 1000 måter og kjøre nettverk og internett og alt det derre på, og folk har masse forskjellige duppeditter som de bruker til nettverket sitt.

Håper på svar, evt om det er noen andre som bruker samme modem og router som meg som har funnet ut av dette.

Håper på svar, da dette er et guru forum hvor vi andre som fikk pc litt for seint i livet kan henvende oss.

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Får å koble deg må internet må du:

1. Koble telefon linja di inn i Splitteren.

2. Ta en telefon ledning videre til dine telefoner ut av splitteren.

3. Koble en TP kabel, i hullet som bringer DATA strømmen fra splitteren.

4. Koble denne TP kabelen inn i modemet ditt, der hvor den skal, dette skal stå på modemet.

5. Så tar du en TP fra en av portene på modemet, å kobler den i WAN ingangen på Routeren. (WAN porten på routeren betyr ikke Wireless tror jeg, men Wide,(som betyr i.nett linja di.))

6. Deretter kobler du en TP fra en av di fire portene på routeren til PC'en din.

7. Åpner en Web browser og skriver inn http://192.168.123.254/

8. Logger inn der, og skriver inn infoen du fikk fra din internett leverandør.

Håper dette hjelper...

nAz-guL :D

Lenke til kommentar

Ok, nå orket jeg ikke å lese allt men jeg tror jeg skjønner problemet :wink:

Wan porten på Routeren kobler du til lan porten (eller hva den nå heter) på adsl modemet så kobler du Isdn kabelen til den andre porten på adsl modemet.

For å konfigurere routeren så bruker du Internet Exploreren din og skriver følgende: http://192.168.2.1 username: admin og ikke noe passord.

Så må du configurere ruteren med brukernavn og passord som du bruker for å koble deg til internett, det er ganske selvforklarende.

Hvis jeg husker rett så er den en wizard som hjelper deg å konfigurere routeren.

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar

Det funka som bare f.... dere.

Nå er kona både på nettverk og internett.

Nå må jeg bare få satt opp hardware brannmuren ol.

Etter at jeg plugga i pc`en til kona, fikk jeg en melding på pc`en min som er host. Det poppa opp noe om ip conflict, men jeg kommer meg fortsatt på nett ol med konas bærbare, var dette noe XP fiksa selv eller?

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...