Mr Burns Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Heisann! Jeg har en Skoda Fabia 2005 som oppfører seg litt merkelig. Brått og uventet mister jeg motorkraften, og det lyser i ESP og "antispinn/sladd"-lysene. Når det skjer kan jeg maks kjøre i 20-30kmt. Da må jeg skru av tenningen, og starte igjen. Da er feilen borte, og jeg har full kraft igjen. Dette skjer en gang iblant, ikke særlig ofte. Jeg hadde bilen på verksted i forrige uke, og de byttet en innsugingssensor (G71). Dette fikset ikke feilen, det skjedde igjen dagen etterpå. Jeg skal ha bilen inn på verksted igjen, men er det noen som har opplevd noe lignende? Endret 25. juni 2012 av Mr Burns Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Det høres ut som Limp modus hvor man kun skal kunne kjøre av veien og ringe etter hjelp. Verkstedet må nok ta en ny diagnose. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Hehe, ja , det er akkurat slik det føles... De snakket også om mulig ledningsbrudd før de byttet sensoren. Dette skjer en gang i blant, ikke særlig ofte. Endret 25. juni 2012 av Mr Burns Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Eg hadde eit liknande problem på min Polo, gult varsellys og lite motorkraft på første oppstart. Det var typisk at ved første oppstart så gav gasspedalen ingen effekt, bilen gjekk med andre ord berre på tomgang men fortsatt nok til å kjøyre sakte. Ved oppstart nummer to virka alt som det skulle igjen. Dette problemet løyste seg etter at eg bytta batteri. Spenninga var rett og slett for lav til at sensoren på gasspedalen virka slik som den skulle. Denne feilen skjedde stort sett berre når det var kaldt eller eg hadde kjøyrt lite, etter en lenger kjøyretur så var batteriet såpass oppladda at alt fungerte greit for ei lita periode. Så du bør kanskje sjekke batteriet ditt for å sjå om det er problemet, dette er uansett så billeg at det er verdt eit forsøk. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Tja, kanskje det, kjører for det meste korte turer. Men dette skjer selv etter en time på motorveien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå