V. Haugen Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Galaxy S III-kunden satt i bilen da mobilen antente av seg selv. Samsung-flaggskipet tok fyr Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Varme fra bilens klimaanlegg? På sommern? Om mobilen fikk noe fra bilens klimaanlegg så var det nok kaldluft. 2 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Varme fra bilens klimaanlegg? På sommern? Om mobilen fikk noe fra bilens klimaanlegg så var det nok kaldluft. Det kan du ikke vite, en rekke grunner til at det kan ha vært varme på. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ingen logikk i at noen vil sitte i en varm bil med varmen på. Om det virkelig var kaldt, vel, da burde vel mobilen vært rimelig kald den også. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 ...om så bilens varmeanlegg var på fullt, skal da vel ikke telefonen antenne! Dette ser ganske klart ut som en kortslutning. Lenke til kommentar
Konrad Andree Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 I og med det kom en hvit flamme, gnister og så et smell kan tie på at det er enten en kondensator eller batteri som har kortsluttet. Dette heldigvis ikke daglidagse ting men ikke uhørt. Jeg har selv observert slike skader, problemet her er at under de rette omstendigheter så kan dette føre til større skader på indirekte vis både på matriell og mennesker. Her må Samsung undersøke telefonen grunndig før de sier noe mer. Men de har ikke mye tid på seg. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ja LiPo-batterier er ikke så sugne på kortslutning gitt. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Batteriet ser ut til å være uskadd, så det er i såfall noe i selve telefonen som sviktet. Edit: Feil bokstav Endret 25. juni 2012 av PL610 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Batteriet ser ut til å være uskadd, så det er i såfall noe i selve telefonen som sviktet. Edit: Feil bokstav Vel spottet, så ikke så nøye på bildet. Spesielt, siden det området som er mest brent ikke huser stort. Plasten har 2G/3G-antenna bakom og en fuktsensor, ellers ingenting. På baksiden av hovedkortet finner man mikrofonen på venstresiden og tilkoblingen til antenna i bunn. Litt lengre opp derimot ligger chippen og FET-ene som styrer ladinga. Om han fyren i Irland ladet telefonen i bilen kan det være en medvirkende årsak kanskje? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Jeg bruker ikke iPhone selv, men tenker at Apple hadde fått gjennomgått om det var en iPhone som hadde brent opp. ;-) Endret 25. juni 2012 av RattleBattle Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg bruker ikke iPhone selv, men tenker at Apple hadde fått gjennomgått om det var en iPhone som hadde brent opp. ;-) Det har da skjedd ved flere anledninger.. se bare her 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Det eksempelet er ikke helt reelt da han visstnok har modifisert telefonen sin med uorginalt bakdeksel i følge kommentarene under artikkelen. Er dette forresten samme telefon som hadde en skrue kilt innunder batteriet? Lenke til kommentar
a_strann Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Det eksempelet er ikke helt reelt da han visstnok har modifisert telefonen sin med uorginalt bakdeksel i følge kommentarene under artikkelen. Er dette forresten samme telefon som hadde en skrue kilt innunder batteriet? my bad, skal gjøre bedre research neste gang! hva med denne her da? Endret 25. juni 2012 av a_strann Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Den ser mer reell ut, men der tok batteriet fyr, ikke selve telefonen slik som her. Batteriene som brukes er ganske ustabile, så det er rart det ikke skjer oftere Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ustabile vil jeg ikke si, men Li-Ion og Li-Polymer er ikke glade i å blir kortsluttet, da blir det fort varmt. I tillegg er de myke (med mindre de er bygd inn i hardplast) og dermed kan de skades og kortslutte internt om de får for mye bøy og tøy på seg. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ingen logikk i at noen vil sitte i en varm bil med varmen på. Om det virkelig var kaldt, vel, da burde vel mobilen vært rimelig kald den også. Ingen logikk i det nei. Men nå har det vel ikke vært veldig varmt i det siste, og det er ikke mye varmere i Irland enn i Norge, så temperaturen kan fint ha vært rundt 15 grader, som er kaldt nok til å sette på varmen. Mobilen er ofte god og varm i en eller annen lomme. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Eieren av mobilen sier selv at det muligens skyldes varmeappratet. I tillegg hadde han mobilen i en bilholder og brukte den til navigasjonen. Jeg tror ikke jeg ville ha prøvd meg på å ha på navigasjon og få en god og varm mobil i tillegg til å ha den i nærheten av varmeapparatet. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hvis han brukte billader så er det vel trolig at det er den som er synderen? Feks. 14V når det skulle være 5V vil jeg anta kunne forårsake slike skader. Eventuellt ei kortslutning i laderern/kontakten. Lenke til kommentar
Robot92 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 varme fra klimaanlegget, neppe. men man kan jo se for seg en varm sommerdag, man setter seg i bilen, da er det jo ganske varmt med en gang hvis bilen har stått i solen, kan jo hende noe har skjedd med dockingstasjonen i bilen pga varmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg