Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin fryser tilfeldig under og etter installasjon av windows 7

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøvde å formatere maskinen min igår. Første gang gikk prosessen feilfritt, og jeg fikk installert Windows 7 64-bit uten problemer via CDrom.

Mens jeg holdt på å installere drivere merket jeg at maskinen frøs innimellom. Kunne ikke røre på noe, og jeg ventet flere ganger i ca.20 min for å se om den kom igjen av seg selv. Jeg måtte da skru av maskinen og prøve å fortsette å installere drivere/oppdateringer og håpe at det ville hjelpe.

Det gjorde det ikke...

Jeg prøvde å formatere på nytt, og nøyaktig det samme skjedde.

Neste gang jeg formaterte frøs den under installasjonen av Windows. Etter at alle filer er kopiert over til harddisken og den har restartet, rett før den animerte Windowslogoen kommer opp slik at det kun står "Starter Windows". Dette har skejdd 3 eller 4 ganger så langt.

Hver gang jeg har reformatert maskinen nå, fryser den enten under installasjonen, eller mens jeg installerer oppdateringer.

Jeg har prøvd å installere både 32- og 64bits versjonen av Windows via DVD. Ubuntu 12.04 fungerte heller ikke via USB.

Jeg har aldri opplevd lignende problemer med maskinen. Det eneste jeg har vært borti har vært et lite programkræsj her og der, men ingenting utenom det vanlige.

Jeg har prøvd å installere Windows på SSDen jeg har i maskinen hver gang.

Her er komponentene i maskinen min. Den er selvbygd.

1x Intel® Core i7-2600 Processor

1x ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

2x Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9

1x Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX

1x Fractal Design Define R3 Black Pearl

1x Corsair HX 750W PSU

1x Corsair SSD Force Series 3, 120GB

1x Western Digital Caviar® Green 2TB

1x Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM, 64bit, SP1

Håper virkelig noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet nå er at det er helt tilfeldig om jeg kommer inn i Windows, hvor disse oppdateringene må bli gjort. De siste 3-4 gangene jeg har prøvd å installere Windows har installasjonsprosessen fryst hver gang.

Jeg prøver å kjøre Memtest86 først.

Endret av MayaGeek
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En eller begge rambrikkene dine har dødd, og du må sende de inn for å få nye.

Jeg har endelig fått svar fra Komplett.no om at de ikke fant noen feil på minnebrikkene når de selv kjørte Memtest86. Er det noen som vet hva som kan ha forårsaket at vi får forskjellig resultat?

Er det noe annet som kan være feil med maskinen min i stedet for minnebrikkene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...