Ulven Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Kjøpte et par asfaltmatter hos bilxtra. Vil de komme til å dempe støy fra min pc? (Desse mattene var ganske tunge ca 3 kg!! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hvis det er bare asfalt er det nok mest vibrasjoner den tar, lyd også iom. at veggtykkelsen blir større, men ikke så mye lyd/resonans som hvis det er et "skumgummi" lag utenpå asfalten. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Er det nødvendig med varmepistol for å få de til å feste seg? lr funker limet på baksiden? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Sorry, jeg kjøpte BeQuiet matter hos www.3dfxcool.no disse kom med lim på baksiden som var godt nok. Aner ikke hvordan dine er. Jeg svarte på posten din fordi jeg undersøkte på internett hva slags matter som var best til min bruk. Og da plukket jeg med meg litt. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Man kan kjøpe asfaltplater, eller "blygummi" som flest ville kalt det, (bitumen) fra www.dynabel.no. Plate som du kan bøye til endel kurver hvis nødvendig (bare å bruke nok varme) og er selvklebende. Koster noe over 250kr for 800x1200x5mm. Veier 7,5kg/m2! Jeg skal bruke noe av den i pc'en og så videre smelle på litt i dørene på bilen (da blir bøyeligheten kjekk).. og slike plater sitter visst som F**, i.flg. en kamerat som er biloppretter, når man bruker litt varme på dem. Gjerne noe kraftigere enn hårføner. EDIT: Tilsvarende blygummi (4mm) finnes til ca. halv pris hos CDCardic. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Kan jeg anbefale isolerings isopor?? det funker evi bra assa! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Isolerings isopor? Skal det være en spøk? Isopor er et veldig bra isoleringsmateriale, men å dempe lyd har det vel aldri vært bra til og særlig tungt er det ikke!! Hvis det ikke er formet på en spesiell måte kan jeg ikke skjønne dette kan gjøre annet enn å hete opp i kabinettet. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 jeg hadde tenkt å prøve sånne sitteplater som du kjøper i sportsbutikker! innbiller meg at de er av ganske riktig tykkelse. og de der lydisoleringsplatene fra microplex o.l. er dyre Lenke til kommentar
drbass Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hva med slike glassfiber matter ala glava? Eller slike lydisoleringsmatter som man ofte finner inni litt dyrere høytallere? Disse har jo mange små groper og pigger og er da slettes ikke plane. En ide kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå