Moskus Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Noen her inne som har erfaring med å bruke surface pro 3 til bruk på universitetet? Driver å leter etter en ny pc som er litt lettere, har lengre batterilevetid og mindre enn den pc'en jeg allerede har. Fungerer pennen bra? Jeg har brukt surface pro 3 det siste halve året. Alt har blitt digitalt. Aldri hatt det bedre på NTNU. Synd jeg ikke fant ut av mulighetene tidligere. En befrielse å bare trenge datamaskinen. Jeg har til og med gjort alle øvingene digitalt. Fungerer utmerket. Pennen synes jeg fungerer nesten akkurat som en vanlig blyant, bare litt annen friksjon med pennen og håndflaten. Dog, man blir vant med det ganske kjapt. Ett av mine beste kjøp noensinne. Vil strekke meg langt for å få bruke den videre i arbeidslivet også. Dagens studenter vet ikke hvor bra de har det! Skulle ønske jeg hadde en Surface da jeg var student. Men den fungerer jo selvfølgelig glimrende i arbeidslivet også. Lenke til kommentar
Buster3 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Haha, jeg bruker fortsatt papir og penn til å ta notater. Men nå har jeg en 2,4 kg 15" laptop som ikke er så digg å drasse rundt på Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Den har en veldig bra penn. Å ta notater med den er ikke noe problem. Batteritid og tastatur skuffer derimot litt. Den er vanskelig å bruke med tastatur i fanget. På flatt, stødig underlag fungerer tastaturet utmerket. Det er selvsagt ikke av Thinkpad-kvalitet, men det gjør jobben uten problemer. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Den er vanskelig å bruke med tastatur i fanget. Her er jeg ikke enig. Men jeg skal innrømme at jeg var skeptisk på forhånd, men i praksis fungerer det like greit som andre laptoper, iallfall for meg. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Tastatur er veldig individuelt. Det har jeg merket etter å ha lest diverse tester opp gjennom årene. En må nesten prøve selv. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Den er vanskelig å bruke med tastatur i fanget. Her er jeg ikke enig. Men jeg skal innrømme at jeg var skeptisk på forhånd, men i praksis fungerer det like greit som andre laptoper, iallfall for meg. Støttes. Jeg har ingen problemer med å bruke den på fanget. Tar ofte av tastaturet og bruker kun touch dog. Herlig å ha muligheten å kunne ta det av i hvert fall. Gjør enheten så mye mer mobil. Lenke til kommentar
Buster3 Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Trenger man mer enn 4 Gb ram? Vil vli brukt til å ha mange (20-30) faner på nettleser og programmer for dataprogrammering Sett litt på den til 8000 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Støttes. Jeg har ingen problemer med å bruke den på fanget. Tar ofte av tastaturet og bruker kun touch dog. Herlig å ha muligheten å kunne ta det av i hvert fall. Gjør enheten så mye mer mobil. Ja, det gjør jeg også, kan bruke den fint uten tastatur. Men skal jeg skrive mer enn 3 ord, så visp! er tastaturet på igjen. For tiden planlegger jeg et påbygg eller to til huset, og arkitekten sender håndtegnede skisser i PDF-format. Jeg laster dem inn i Drawboard PDF, og tegner inn mine/våre tanker. Veldig praktisk. Samme taktikk brukes forøvrig i møter. Skriver notater fort med tastatur, men hvis noe skal skisseres, enten frihånd eller eksisterende tegninger, så er det bare å legge den flatt på bordet, og tegne oppå, så kan alle se hva jeg mener. Skulle bare ønske det var mulig å bruke den offshore... Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Trenger man mer enn 4 Gb ram? Vil vli brukt til å ha mange (20-30) faner på nettleser og programmer for dataprogrammering Sett litt på den til 8000 Jeg har ti faner i fire nettleservinduer åpne nå, pluss noen bilder og en video. En god del flash. Pluss Outlook 2013. Da bruker den 5,1 GB minne, pluss 2,4 ventende. 1/2 GB ledig. Min har iCore 5. Endret 27. januar 2015 av serpaul Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 For tiden planlegger jeg et påbygg eller to til huset, og arkitekten sender håndtegnede skisser i PDF-format. Jeg laster dem inn i Drawboard PDF, og tegner inn mine/våre tanker. Veldig praktisk. Jeg har benyttet meg litt av det samme i jobbsammeheng. Tar screenshots og limer inn i Word før jeg bruker pennen til å sirkle inn og kommentere ting på skjermen. Det funker genialt bra! Foreløpig bruker jeg kun Pro 3'en når jeg reiser/er i bedriftsbesøk, men neste gang jeg skal ha laptop blir det nok en SPx som arbeidsverktøy 100%. Det er den kraftig nok til for min del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Nyhet om Surface 2: http://www.cw.no/artikkel/windows-10/microsoft-legger-ned-surface-2 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Noen her inne som har erfaring med å bruke surface pro 3 til bruk på universitetet? Driver å leter etter en ny pc som er litt lettere, har lengre batterilevetid og mindre enn den pc'en jeg allerede har. Fungerer pennen bra? Jeg bruker vanlig Surface 2 til studier, og det fungerer knallbra! Batteriet holder glatt en hel skoledag, og muligens 2 ved lite bruk. Helt musestille, og tar lite plass på pulten. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Er synd de ikke fortsetter. Synd ikke flere så fordelen med ett slikt brett Lenke til kommentar
Buster3 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Vurderte surface 2, men for å logge på nettet trenger man å installere et lite program. Det at man ikke kan installere andre programmer som brukes til skolearbeid er deal breaker for meg Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hei! Har Surface 2 RT støtte for USB-hub, Ekstrene webcam, og vanlige eksterne mus/tastatur? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 ... med eksterne Webcam har man muligens et problem med drivere, men mulig det går. HUB/mus/tastatur burde imidlertid ikke være et problem. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Ja, det er det med drivere og RT jeg er litt usikker på. Vurderer å kjøpe en Surface 2 til bruk som Skype/Sumo-maskin koblet til TV, men er avhengig av å kunne bruke et eksternt (logitech) webcam for at det skal bli optimalt. Kobling mot TV med lyd/bilde er uproblematisk? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Når jeg kobler opp til tv med HDMI kabel så virke rikke Sumo appen. Oppløsning støttes ikke får jeg beskjed om. Ikke testet å se Sumo uten bruk av app på RT. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Kobling mot TV med lyd/bilde er uproblematisk? Surface 2 har vel en micro eller mini HDMI-port. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Når jeg kobler opp til tv med HDMI kabel så virke rikke Sumo appen. Oppløsning støttes ikke får jeg beskjed om. Ikke testet å se Sumo uten bruk av app på RT. Da er det ett problem hos deg, og ikke generelt med Surface RT. Fungerer smertefritt her. Usb hub funker også helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå