Stig-Arne Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Nettbrettdelen er jeg skuffet over så langt. Surface skalerer rart. OneNote-appen åpnet f.eks med bitteliten miniskrift. Nettsider tilpasses ikke til skjermstørrelsen. Her må jeg se litt mer for å finne forskjellene fra Android. Litt brattere læringskurve. Dette med skaleringen skjønner jeg ikke helt. Er det i forbindelse med bruk i Docking du plages med skaleringen ? For jeg har i alle fall ingen problemer med dette rett på taben. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Stig-Arne: det kan jeg gjøre på note 4 da, ikke så vanskelig å få til =p ? Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Må si meg imponert over hastigheten hos Microsoft Store (nettbutikken). Bestilte et Surface Pro 3 i går, og om et par timer leverer UPS dette til meg her på jobb. Thumbs up, Microsoft! Så krysser jeg fingrene for at Pro 3 leverer og gjør meg uavhengig av Macbook'en. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Nettbrettdelen er jeg skuffet over så langt. Surface skalerer rart. OneNote-appen åpnet f.eks med bitteliten miniskrift. Nettsider tilpasses ikke til skjermstørrelsen. Her må jeg se litt mer for å finne forskjellene fra Android. Litt brattere læringskurve. Dette med skaleringen skjønner jeg ikke helt. Er det i forbindelse med bruk i Docking du plages med skaleringen ? For jeg har i alle fall ingen problemer med dette rett på taben. Er jo ikke til å skyve under er en stol at det er mye merkelig skalering i Windows, spesielt på programvare fra tredjepart. Har først og fremst hatt problemer med applikasjoner i desktop som ikke skalerer, og flere som skalerer ender opp med kun tekstskalering så tekst flyter ut av sitt tilegnede GUI-området så ting ser helt malplassert ut. Er endel elementer i Windows og ikoner som ikke skalerer nevneverdig bra også. Men her er det langt bedre enn mye av det jeg opplever fra tredjepart. Ting i "Modern UI" derimot hadde jeg vel ikke nevneverdig problemer med, men så brukte jeg "Modern UI" fint lite da jeg syntes 90% av det som er der er tilnærmet lik søppel. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg synes den fungerer bra så lenge den står i dokking, men når jeg skal bruke den som nettbrett blir det rart både med skalering og vinduer i programmer som Chrome, OneNote, Outlook 2013 og Adobe Digital Editions. Det var i går. I dag så toget dag to nekter den å slå seg på etter at jeg tok den ut av dokk i morges :-P Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Til å være 12 tommer tar den veldig stor plass. Støttefoten gjør den vanskelig å ha i fanget sammenlignet med en tradisjonell laptop. Den krever ekstra plass foran. Vekten er bra. Den veier jo ingenting og tar mye mindre plass i sekken. Foreløpig er jeg åpen, men må innrømme at jeg allerede angrer på at jeg ikke tok med den gamle laptopen. Dog skal det være bra for hjernen å lære seg nye grep. Skjermen er knallbra. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Erfaringer etter første døgn som eier av Surface Pro 3: + Takk til Microsoft for fenomenalt rask ekspedering! Å få sin Surface Pro 3 levert på døra bare 27 timer etter jeg sendte inn bestillingen er intet annet enn imponerende. Især tatt i betraktning at den ble sendt fra Nederland. + Skjermen er en fryd. Skarp og naturlig. + Mulighetene. Må si det føles noe uvant å ikke måtte forholde seg til en app store for å finne applikasjoner. Uvant med et nettbrett med full Windows + Bilderedigering i Photoshop. Bruk av penna rett på skjermen er rett og slett en fryd. + OneNote: Simpelthen elsker dette. Mulighetene. Enkelheten. Ferieplanleggingen går som en drøm med dette. Enkelt å ta screenshots med penna. Lime inn, justere, gjøre notater, tegne. + Splitscreen er genialt. Kunne ha oppe en webside med informasjon på ene halvdelen av skjermen, og OneNote eller Word på andre halvdelen for å gjøre notater. + TypeCover. Avgir riktignok litt mer lyd enn jeg hadde forestilt meg, men fremdeles på et behagelig nivå. Og responsen fra tastaturet er tilnærmet perfekt. Ingen feiltrykk, registrerer alt av input. + USB3.0. Å koble til eksterne harddisker har jeg nå fått prøvd, og jeg er strålende fornøyd. - Å finne frem til tiles-menyen er intet problem, men navigeringen tilbake til klassiske Windows-oppsettet er ikke like intuitivt. Skal jeg swipe? Skal jeg trykke på en knapp? Hvor finner jeg den? Her kunne Microsoft gjort en bedre jobb med et intuitivt grensesnitt. - Windows sin applikasjonsbutikk er jo ganske redusert i forhold til konkurrentene. Dette hentes dog inn på at man har de fulle Windows-muligheten fra desktoputgaven. - Ulempen med skjerm på 12 tommer samt hardware på nettbrettet, er at vekta blir deretter. Blir jo et lite sjokk første gang man skal holde det. Men det gikk seg fort til. - Gjenskinn i skjermen. Dette punktet er faktisk litt irriterende. Gjør at man må passe litt på hvor man sitter i rommet dersom det er sol utenfor Alt i alt: jeg hadde regnet med jeg skulle bli skuffa. Prisen er høy (256GB, i5, 8GB RAM), men for ei maskin! Om det fortsetter på denne måten så blir faktisk laptop'en og nettbrettet (hhv Macbook Pro Retina og iPad Mini) byttet ut. Men får bruke et par uker til på å evaluere. Tar litt tid å lære seg Surface Pro 3. Endret 13. desember 2014 av wirrumsen Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Min mor har byttet ut Laptop mot Surface 2pro nå. Hun angrer ikke. Men det var et helvete å skaffe 2 pro nå. Alle skulle prakke på hun Surface 3. Som hun syns er for stor å drasse rundt på. Som et nettbrett etc. Så det er helt klart at Surface erstatter en del laptopper rundt om Lenke til kommentar
ryu Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) - Gjenskinn i skjermen. Dette punktet er faktisk litt irriterende. Gjør at man må passe litt på hvor man sitter i rommet dersom det er sol utenfor Var noe av det jeg forventet å ikke like med skjermen på SP3, når jeg kommer fra en ultrabook med anti-glare/matte skjerm. Så var raskt ute med å bestille en matte screen protector (fikk den på torsdag) - som jeg også har på Nexus 5 og 7. Hjelper veldig på refleksjon og fingermerker. YouTube review Endret 14. desember 2014 av vegards Lenke til kommentar
valen Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 er det ingen som har nevnt det er helge tilbud på surface pro 3?! stikk innom lefdal og ta en titt, finner de to billigste modellene til reduserte priser:D Lenke til kommentar
Richard-Martin Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Noen som enda ikke har fått seg en Surface Pro 3 og ønsker den litt rabbatert? Ta gjerne kontakt med meg! Lenke til kommentar
stue Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hva vil det si? Selger du selv? Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Hvordan er det med surface "rt". Er de enda å skaffe? Trenger bare en tablet til: -betale regninger -laste ned torrents -se bilder på -surfe -små enkle spill Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Win RT tillater ikke Java i IE, så du vil ikke kunne betale regninger dersom din betalingsløsning krever Java. Utvalget av bank-apper er mye dårligere for Win RT enn iOS og Android. Se på bilder og surfe kan du gjøre på alle nettbrett. Utvalget av spill er dårligere for WinRT enn for alternativene, så sjekk at de spillene du ønsker finnes i Windows Store: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-8/apps#Cat=t0 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 For å være helt ærlig så vil jeg nesten påstå at "Windows RT" er for spesielt interesserte. Du er låst til kun medfølgende Windowsapplikasjoner på desktop, du kan altså ikke installere noe som helst av tradisjonell X86-programvare og på "Modern UI" fronten som stortsett blir det du skal forholde deg til som "nettbrett" så er utvalgte fremdeles fryktelig skralt og mye av det som er der er temmelig skralt. Ikke syntes jeg innholdet skalerer bare over forskjellige skjermstørrelser heller. Du skal være veldig glad i Microsoft og "Modern UI" før jeg ville anbefalt et Windows RT nettbrett. Ikke det at jeg syntes nettbrett med fullverdig Windows fungerer så fryktelig mye bedre som "nettbrett" men da har du i det minste friheten som fullverdig Windows gir deg. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Hvordan er det med surface "rt". Er de enda å skaffe? Trenger bare en tablet til: -betale regninger -laste ned torrents -se bilder på -surfe -små enkle spill Til ditt bruk vil jeg mene den er ypperlig. Har omentrent samme bruken selv, og jeg synes det fungerer veldig godt. Du bruker den på samme måte som en hvilken som helst annen windows pc, forutenom å kjøre .exe filer. Finnes apper for det meste, å så lenge du klarer deg uten java, så står det ikke tilbake for andre nettbrett, heller tvert om. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Hva er galt med Modern UI egentlig? Liker den veldig godt jeg. Skjønner ikke hvorfor den skulle være noe verre å navigere i enn Android, osv. Ja, app utvalget er mindre, men jeg er veldig fornøyd med mitt Surface 2 og jeg har også Android nettbrett til sammenligning. Surface 2 kommer jo med gratis Office noe som er flott om det er noe du trenger. Men hvis du uansett bare skal ha et lite fiklebrett så er vel kanskje det 10.1" Lenovo Android brettet som er på tilbud hos Elkjøp for tiden til 990kr et helt greit og billig alternativ. Endret 29. desember 2014 av Cappo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Eller HP Stream? Koster vel rundt det samme, og kjører Windows 8.1, ikke RT. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Etter noen ukers bruk vil jeg påstå at byggekvaliteten på dockingstasjonen er mildt sagt forbausende dårlig. Surface passer ikke i sporene den skal stå i når den er tilkoblet. En må bøye litt. I og for seg greit nok hvis dockingen hadde kostet et par hundrelapper, men Microsoft skal faktisk ha en tusenlapp for den. Jeg blir ellers mer og mer imponert av Surface som PC. Kjapp og stødig. Win 8.1 er en drøm. Lett og bærbar er den selvsagt. Lekkert design. Som laptop fungerer den ikke i fanget. Til det er tastaturet for mykt og bøyelig og støttefoten til skjermen tar for stor plass. Plassert på et bord gjør tastaturet jobben. Som nettbrett gjør den vel en slags jobb. Litt stor og tung. Lite utvalg av apper. For surfing i sofakroken bruker jeg fortsatt mobilen. Endret 29. desember 2014 av serpaul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå