Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden kom ikke opp i søkeresultatene på forumet, så nå har jeg allerede startet en tråd (her), men kan like så godt lime det inn her og få tråden slettet istedenfor, så:

Har lyst på et nettbrett hvor jeg kan tegne litt/skrive notater. Trodde ikke at det var kommet nettbrett som var nøyaktige nok, men etter å ha prøvd Surface Pro 3 så ble jeg imponert over pennen som fulgte med. God å holde i var den òg.

MEN, siden jeg bare skal bruke den til tegning i ny og ne, så håpte jeg på å finne noe billig (maks 3000 kr). Ser at Surface Pro 3 starter på 6500 kr, og i tillegg finnes det ingen som selger disse brukt på Finn/Bruktmarkedet, så da blir det kanskje litt dyrt.

Finnes det i det hele tatt alternativer? Prøvde en Samsung Galaxy Note 2014 Edition (tror jeg den het), men her var pennen for tynn og kjip samt belegget på skjermen var utrolig klebete så det var vanskelig å få fin flyt på skrivingen.

På forhånd takk for hjelpen... :)

Lenke til kommentar

Surface Pro 3 bruker nTrig, mens Surface Pro 2 bruker Wacom. Nøyaktigheten er bedre med nTrig, mens Wacom er noe jevnere (spesielt ved lavt tempo). På sistnevnte kan du bytte ut pennen med f.eks. denne om du ikke liker den som kommer med (det kan du for så vidt på Samsung Galaxy Note også, men der kan du få litt trøbbel med kalibrering). Surface Pro 1 kan også være verd å se etter om pris trumfer batterilevetid.

Lenke til kommentar

På lett bruk tror jeg det skal være ganske store forskjeller. En SP1 gir deg vel rundt 5 timer ved lett bruk, mens SP2 og 3 gjerne gir 8-9 timer. Noen som bruker dem daglig kan sikkert gi litt mer presise tall (bruker en Vaio Flip 15A, men har familiemedlemmer med SP1 og 2).

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har veldig lyst på en Surface Pro 3, men lurer på et par ting som dere kanskje kan hjelpe meg med.

1. Jeg ønsker ikke å bruke pengene på å kjøpe med type cover, ettersom jeg allerede har et fantastisk (etter min mening) bluetooth-tastatur, Logitech K810. Vil det være ergonomiske/praktiske problemer ved å bruke et slikt oppsett i fanget og lignende? Jeg har lange ben, så jeg burde få plass. Står Surfacen stabilt også uten type keyboard?

2. Hvor sømløs og gjennomarbeidet er tablet-opplevelsen? Vanskelig å forklare, men hvis man sammenligner med en ipad f.eks. Jeg vet jo at du kan gjøre mye mer på Surface, men kan den gjøre de tingene iPad gjør bra like bra? Og hvordan er helheten i Windows 8.1, brukt på en touch device? Jeg er litt redd for et lappeteppe av et tablet OS, med dårlig skalering, svære sorte striper oppe og nede på videoen og masse programmer som finnes i både skrivebord- og app-versjon.

Ellers har jeg egentlig bestemt meg for å kjøre i5, 128 gig/4gb ram-varianten. Prishoppet til neste utgave ble rett og slett for stort, jeg trenger ikke mer lagring enn 128, og selv om jeg gjerne skulle ønske meg 8 gb ram for fremtidssikring, kjørte jeg en liten simulasjon på min stasjonære, og jeg bruker ikke mer enn 4GB i min workflow.

Synes likevel det er dårlig at de ikke tilbyr flere konfigurasjonsmuligheter, som f.eks i5 med 128 gig og 8 gb ram. Slik kan man gjøre med Macbook Air gjennom Apple.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Trenger en windowstablet for enkel surfing, netflix, nrk, sumo, samt at jeg MÅ kunne bruke nettbank på normal måte. Hva kjøper jeg?

Visst du er avhengig av Java til BankID, så må du gå for en Surface 1,2,3 Pro utgave. Bruker du BankID på mobilen, eller annen løsning uten Java. Så kan du velge f.eks en vanlig Surface 2 :)

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Opplever et merkelig problem på Surface Pro 3 nå.

Før måtte jeg trykke på Fn-knappen for å bruke F1-F12 og lysstyrke, spill av, søk, home osv lå først. Men nå må jeg trykke på Fn for å få tilgang til lysstyrke osv. Hvordan endrer man dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...