Judaz Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har hatt min Surface 2 i ca. 2 uker nå og er i utgangspunktet storfornøyd, men Internet Explorer imponerer ikke. Spesielt ikke Touch-utgaven. Den er fryktelig treig og kan henge i 10-20 sekunder før den svarer, jeg opplever flimring/"artifacts" på skjermen når jeg scroller og det virker som den laster svært mange forumsider, f.eks. freak.no, fra cache i stedet for å laste de inn på nytt. Dette trekker ned helhetsinntrykket veldig på noe jeg i utgangspunktet synes er et godt produkt. Noen andre med erfaringer og evt. tips? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 20 sekunder er bedre en å henge. Har Suface 1 og annenhver side henger og jeg må avbryte sufringen. Jentungen sitter ved siden av å surfer fint på sin iPad. Bruker brettet nå som en e-reader. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Fungerer helt utmerket på min Surface 2. Prøvd å gjenopprette til fabrikkinstilling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Eventuelt oppgradere til Windows 8.1 Update 1? Modern UI-IE er bedre der. SP3 har fått studentpriser på MSSTORE.no. Bestilte like så godt en. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har slitt med det samme på IE jeg også av og til.. Kan ta evigheter, spesielt å gå tilbake. Men har egentlig ikke latt det irritere meg noe særlig, da jeg bare avslutter nettleseren å åpner den på nytt. Samme har jeg for øvrig slitt med på mine tidligere Android nettbrett og de iOS brettene jeg har slitt med.. Så er vel intet nytt.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har slitt med det samme på IE jeg også av og til.. Kan ta evigheter, spesielt å gå tilbake.Men har egentlig ikke latt det irritere meg noe særlig, da jeg bare avslutter nettleseren å åpner den på nytt.Samme har jeg for øvrig slitt med på mine tidligere Android nettbrett og de iOS brettene jeg har slitt med.. Så er vel intet nytt.. Må være mange år siden du hadde et iOS brett eller Android da dette er et IKKE problem på disse... Jeg har 5 nettbrett 2 Android 2 iOS og et Windows 8,1 har faktisk ikke dette problemet på min Acer W511 med Windows heller så da må da feilen ligge i Surface... Stig Arne jeg syntes du bør hoppe ned fra din sal som Surface fan dette begynner faktisk å bli flaut. Jeg har faktisk sett du har anbefalt barneforeldre om å kjøpe Surface som førstegangsbrett dette syntes jeg bare er trist. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Har slitt med det samme på IE jeg også av og til.. Kan ta evigheter, spesielt å gå tilbake.Men har egentlig ikke latt det irritere meg noe særlig, da jeg bare avslutter nettleseren å åpner den på nytt.Samme har jeg for øvrig slitt med på mine tidligere Android nettbrett og de iOS brettene jeg har slitt med.. Så er vel intet nytt.. Må være mange år siden du hadde et iOS brett eller Android da dette er et IKKE problem på disse... Jeg har 5 nettbrett 2 Android 2 iOS og et Windows 8,1 har faktisk ikke dette problemet på min Acer W511 med Windows heller så da må da feilen ligge i Surface... Stig Arne jeg syntes du bør hoppe ned fra din sal som Surface fan dette begynner faktisk å bli flaut. Jeg har faktisk sett du har anbefalt barneforeldre om å kjøpe Surface som førstegangsbrett dette syntes jeg bare er trist. At du ikke har probleme på dine brett, betyr ikke at jeg ikke har hatt problem på mine. Og det gjelder andre veien også, som jeg skriver, så opplever jeg disse problemene på Win 8 brettene, men jeg personlig ser ikke på det som stort problem, men irriterende er det likevel. Og at jeg skriver jeg har hatt problemer med lignende på mine Android brett og har også opplevd det på iOS brettet vi har på jobb, har du ingen grunn til å avgjøre om er sant eller ikke Hva som skal gjøre at ett Win 8 brett ikke er egnet som førstegangsbrett skjønner ikke jeg. Jeg lar min 2 åring bruke mitt Surface brett, og det fungerer helt knall. Ser ingen grunn til å IKKE anbefale det til andre som er i samme situasjon som meg. At jeg anbefaler Surface 2 til andre med mine erfaringer rundt dette brettet har du rett å slett ingenting med å ingen grunn til å overprøve. Endret 10. juni 2014 av Stig-Arne 1 Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Fungerer helt utmerket på min Surface 2. Prøvd å gjenopprette til fabrikkinstilling? Synes det er litt tidlig. Har hatt brettet i to-tre uker, og vil i alle fall prøve andre løsninger først. Eventuelt oppgradere til Windows 8.1 Update 1? Modern UI-IE er bedre der. SP3 har fått studentpriser på MSSTORE.no. Bestilte like så godt en. Har alle oppdateringer fra Windows Update og Store, så ligger den der så har jeg den allerede. Har slitt med det samme på IE jeg også av og til.. Kan ta evigheter, spesielt å gå tilbake.Men har egentlig ikke latt det irritere meg noe særlig, da jeg bare avslutter nettleseren å åpner den på nytt.Samme har jeg for øvrig slitt med på mine tidligere Android nettbrett og de iOS brettene jeg har slitt med.. Så er vel intet nytt.. Må være mange år siden du hadde et iOS brett eller Android da dette er et IKKE problem på disse... Jeg har 5 nettbrett 2 Android 2 iOS og et Windows 8,1 har faktisk ikke dette problemet på min Acer W511 med Windows heller så da må da feilen ligge i Surface... Stig Arne jeg syntes du bør hoppe ned fra din sal som Surface fan dette begynner faktisk å bli flaut. Jeg har faktisk sett du har anbefalt barneforeldre om å kjøpe Surface som førstegangsbrett dette syntes jeg bare er trist. Skal ikke snakke for Stig-Arne sin del, men jeg har fersk erfaring med både Android og iOs. Safari for iOS er etter min mening den beste mobile nettleseren for øyeblikket, men totalt sett liker jeg Windows bedre enn iOS likevel. Mine to Android-brett har jeg imidlertid lite positivt å si om hva nettleser (og mye annet) gjelder. Når det gjelder alt bortsett fra IE elsker jeg min Surface 2 og har ingen problemer med å anbefale det til noen, verken med eller uten barn, med eller uten brett fra før. Det er det suverent mest brukervennlige og fleksible brettet jeg har hatt noen gang. iPad har kanskje noen fordeler på app-fronten som gjør det bedre egnet som leketøy for hele familien, men Windows kommer definitivt foran Android selv om sistnevnte har bedre utvalg av programvare. For meg tyder alt på at dette er et problem med Internet Explorer for Windows RT, og at det ikke knyttet spesielt til Surface 2 eller dens maskinvare. Jeg opplever som sagt ingen andre problemer enn problemet med nettleseren. Jeg har flere maskiner med x86-64 Windows hvor det ikke er problemer med IE i det hele tatt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 He he måtte jo bli sånn når man tar opp posivitive ting om andre systemer i denne tråden det blir jo som å banne i Kirka.. Stig Arne en 2 åring WOW jeg bøyer meg i støvet... Nei tullete av meg å diskutere her skjønner jeg. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Tullete av deg å sette ny standard på hva lavmål angår. 2 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 SP3 har fått studentpriser på MSSTORE.no. Bestilte like så godt en. Hva krever de av dokumentasjon? Takk for tipset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Si det. Husker ikke helt. Jeg sendte inn bilde av studentbeviset.Så skal de validere det. Tar visst 3-5 virkedager. Jeg kan si hvordan det går når jeg får svar. Oppdatert: Det tok visst kun 24 timer. Jeg ble godkjent. Alt jeg gjorde var å sende inn bilde av studentbeviset, som sagt. Endret 11. juni 2014 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Skal om ikke lenge reise til Australia og innser at min Surface 2 vil være langt i fra å kunne underholde meg gjennom hele reisen uten påfyll med mAh under veis. Siden Surface ikke lader via USB er vanlige nødladere/powerbank uaktuelt. Jeg har funnet to løsninger: http://www.qi-infinity.com/Qi-Infinity-Powergrid-34200mAh-External-Notebooks/dp/B00JQKUCHQ Kraftig power bank med 34000 mAh. Noe som vet om norske forhandlere som fører denne eller alternative produkter? Alternativ nr. 2 er å bytte ut mitt Type Cover med et Power Cower. Noen som har testet dette? Hvordan er det å skrive på? Jeg synes Type Cover har litt vel mye svikt ift hva jeg hadde forventet. Lenke til kommentar
inside_482753 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 da har jeg også bestilt en Surface 3 Pro.. gleder meg som F...!! Nokia 930 kommer også snart..... love it! Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Lurer på å investere i en Pro 3 (i5, 128Gb) til høsten, kontra en ultrabook. Skal begynne på førsteåret Automasjonsingeniør og lurer på om den vil være en god skole-maskin i den forbindelse. Jeg vet de reklamerer med at det er en fullverdig PC, men jeg klarer ikke å rive meg fra at den er en tablet imho, og er litt bekymret for evt drawbacks det har. Jeg ser for meg å bruke div IDE'r, office og hele den greia der, men vil jo også ha muligheten til å "leke" litt med den også. Type Corel Videostudio, Photoshop og Flstudio. Hva kan jeg forvente av ytelse i forbindelse med slike programmer? Gaming er ikke så viktig, jeg har stasjonær til det. Noen tanker anyone? Endret 24. juni 2014 av Snøsokk Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Ikke noe svakere en tilsvarende ultrabook. 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Ka Si det. Husker ikke helt. Jeg sendte inn bilde av studentbeviset.Så skal de validere det. Tar visst 3-5 virkedager. Jeg kan si hvordan det går når jeg får svar. Oppdatert: Det tok visst kun 24 timer. Jeg ble godkjent. Alt jeg gjorde var å sende inn bilde av studentbeviset, som sagt. http://msstore.no./ ? Linken er død hos meg. Kan jeg også spørre deg; jeg starter på en master og er egentlig veldig kresen når det kommer til smoothnes. Jeg skal utelukkende bruke surface pro 3 til å surfe, skrive i google doc og multitaske (eks netflix i bakgrunn + mer) Jeg vil at CPU skal vente på meg, ikke at jeg må vente på CPU. Vil en i3 være nok til dette sammenlignet mot i5? Vil jeg også se forskjeller i hastigheter på surfing og lignende med en i5 til at dette kan forsvare 1750 kr ekstra? Tenkte å bestille via en studentrabatt så fort linker kommer opp igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 MSStore.no var bare en forkortelse. Lenke: http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/pdp/Surface-Pro-3/productID.304615600 Usikker på de forskjellige CPU-valgene, men jeg gikk for i5. Av det jeg kan se, flyter Windows 8 greit med i5. Ganske sikker på at en i3 vil være nok. Men det er nok andre som har mer oversikt enn meg. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 MSStore.no var bare en forkortelse. Lenke: http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/pdp/Surface-Pro-3/productID.304615600 Usikker på de forskjellige CPU-valgene, men jeg gikk for i5. Av det jeg kan se, flyter Windows 8 greit med i5. Ganske sikker på at en i3 vil være nok. Men det er nok andre som har mer oversikt enn meg. Takker og bukker, likte den studentrabatten. Ser at du sparer mer per kr på i5 kontra i7. Jeg er ganske sikker på at en i3 vil være nok da jeg ikke har noen planer om å game på den. (i5 + 4400 er fortsatt crap til gaming) og selv om jeg i tilfelle går glipp av hyperthread så tror ikke jeg at det vil ha noe å si på nettsurfing, jobbing i google drive og youtube 1080p multitasking. Venter litt om noen flere her har noe info på dette før jeg bestiller. : ) Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Hei Min mor har surface rt og vil gjerne ha mulighet til å lese ebøker på det. Hun får ebøker både fra digitalbok.no og låner fra biblioteket. Er det noen som har erfaringer med dette? Er det noen app som funker veldig bra? Har prøvd litt forskjellige, men er ingen som har funket optimalt. Har en som heter DL Reader, og den funker greit nok med bøker fra digitalbok.no. Tar imot all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå