Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt q: Er det noen måter å blokkere samtaler fra "messenger"? Hater det virkelig. Har sikkert lagt ut messenger-kontoen min et eller annet sted en gang og hver gang jeg slår på Surfacen så dukker det opp en 3-4 spam-meldinger fra ukrainske eposter som spør om jeg vil se dem på cam. Uffatelig irriterende og jeg vil helst bare få inn meldinger fra Facebook på Meldinger-appen. Men så vidt jeg forstod er messenger-kontoen også microsoft-kontoen min, så jeg kan vel ikke fjerne den. WHAT DO?

Lenke til kommentar

Ja, endte opp på 7800kr inkl frakt og moms for 128GB utgaven.

Det tok i underkant av 2 uker totalt, med 3 dagers pause hos JetCarrier US (siden fly til Norge går en gang pr uke). Brukte Microsoft sitt gratis frakt alternativ, 4 dager fra MS til JetCarrier.

BTW hvis noen lurer på dette med lader som følger med så er ledningen mellom lader og stikkontakt vanlig 'gammeldags' kassettspiller type, 8-tall kontakt, dvs denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60320#C7.2FC8_coupler

Lenke til kommentar

Hvilke tastatur velger jeg? Kommer til å bruke det som skjer beskyttelse når jeg har surfacen med meg, så jeg vil gjerne ha det tynt. Men funker touch cover bra nok? Vil jeg merke noe av 3mm til fra.. hhmm..

Hvis du bare skal bruke det til å skrive litt på pluss et godt beskyttelsesdeksel, så vil jeg anbefale touch-cover. Det er litt kronglete å skrive på i starten, men etter litt bruk går touch-metoden av seg selv.

Touch-coveret gir litt ekstra vekt, men det er ikke noe man merker noe særlig til. For min del synes jeg det skaper en del av designet, med sin filteraktige bakside.

Lenke til kommentar

Hei. Vurderer og kjøpe MS Pro fra usa. Men er det noen som vet om det går og kjøpe en Surface RT lader her hjemme og bruke til en amerikansk pro utgave?

Du kan bruke RT laderen, men den leverer bare 2A (vs 3.6A på Pro), dvs den vil lade saktere.

Den vil fungere med 230V også? De fleste går kanskje fra 100 til 250 V?

Ja, den fungerer fint her også.

Lenke til kommentar

For en som bruker nettbrettet til å ta notater fra forelesing og generelt under studiene. Er Microsoft Surface et godt alternativ?

Finnes det programmer der du kan bruke penn og skrive rett inn i programmet?

Har TF300 med keyboard fra før, dette har fått en oppdatering, og det er nå enda mer ubrukelig enn før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

For en som bruker nettbrettet til å ta notater fra forelesing og generelt under studiene. Er Microsoft Surface et godt alternativ?

Finnes det programmer der du kan bruke penn og skrive rett inn i programmet?

Har TF300 med keyboard fra før, dette har fått en oppdatering, og det er nå enda mer ubrukelig enn før.

Microsoft OneNote, for eksempel.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer selv om jeg skal gå til innkjøp av Surface Pro for studier, men er veldig i tvil om 10.6'' er stort nok til å skrive lengre tekster o.l.

Kan fort bli litt lite. Merker det selv. Vil nesten anbefale deg å gå for noe med større skjerm, hvis det er en PC du er ute etter...
Lenke til kommentar

Jeg vurderer selv om jeg skal gå til innkjøp av Surface Pro for studier, men er veldig i tvil om 10.6'' er stort nok til å skrive lengre tekster o.l.

Jeg bruker tastatur i fag der jeg må skrive mye, og penn i fag der vi skriver lite, og mye formler.

For min del er 10" nok til å skrive og lese selv lengre tekster. Fordelen med å ha noe mindre utveier iallefall ulempene med en fullverdig pc.

Støtter denne penn lik Ativ og Note?

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...