Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Lar meg fortsatt irritere over anmeldere som klager på mangel av FB- og Twitter-apper. Skal man ha en app for hver enkelt nettside? Det er Apple som har fått folk til å tro at apper er et must,.

IE 10 er såpass bra at jeg bruker heller det enn å åpne en app for hver og en nettside.

Lenke til kommentar

Da har DinSide fått testet Surface RT.

http://www.dinside.n...soft-surface-rt

Ser ofte at testene gir terningkast 4 og 3 fordi den ikke er fullverdig nettbrett eller fullverdig Windows.

Hva hvis du som meg har akkurat passe behov i begge leire. Redigere litt office dokumenter i ny og ne. Være litt på Facebook, surfe mye på nett og kanskje koble meg på skrivebord på jobb eller hjemme innimellom.

Hvis jeg bare vil bruke brett til spill, surfing og facebook, da hadde iPad vært genial. Hvis jeg vil redigere bilder, video, eller bruke andre mer krevende programmer, ja da bruker jeg PC eller Mac stasjonær eller bærbar.

Jeg savner kanskje litt bedre utvalg i appbutikken, men jeg håper også at leverandørene vil komme etterhvert. Windows er jo tross alt det mest brukte operativsystemet på planeten (mener jeg), og etterhvert vil jo flere gå over til Win8, primært på stasjonære, men etterhvert også på mobile enheter.

Jeg vil anta at det er mange der ute som meg, med litt behov for "ja takk begge deler" uten krav om at den skal være fullverdig PC i tillegg.

Selv ville jeg gitt den terningkast 5. Med fratrekk for lavere skjermoppløsning enn noen av konkurrentene samt dårlig utvalg i appbutikk. Ville jeg hatt full hd oppløsning og fullverdig Win8 måtte jeg inngått kompromiss på batterilevetid og betalt mye mer.

Ja jeg savner en del egenskaper ved applikasjoner som Dropbox og People appen. Jeg savner egen Facebook app og Spotify app, men det kommer nok.

Jeg sammenligner pris og egenskaper med andre på markedet, og da er dette det beste valget for meg. Kanskje ikke for tester på Din Side eller ITAvisen, men for meg er den ideell. Og det er det jeg mener er det beste ved den, den oppfyller krav et rendyrket brett eller en bærbar pc ikke klarer med tanke på hva jeg vil at den skal kunne gjøre.

For dere som lurer på om dere skal ha en Surface, spør dere selv hvilke egenskaper dere ser etter i et nettbrett og dette er kanskje ikke brettet for dere. Jeg er på nett med nettbrett. Den har god nettleser. Jeg leser mail på nettbrett. Den har god mailklient. Jeg ser bilder på nettbrett. Den er god på video og bilder. En sjelden gang har jeg behov for mer krevende oppgaver, da har jeg andre maskiner som gjør jobben bedre enn et hvilket som helst nettbrett.

Endret av Fraberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg savner en del egenskaper ved applikasjoner som Dropbox og People appen. Jeg savner egen Facebook app og Spotify app, men det kommer nok.

Da lurer jeg på, hva skal du med den facebook eller twitter appen?

facebook.com i skrivebords IE slår jo samtlige facebook apper uansett system.

Enn hva med dropbox.com? fungerer ikke nettsiden lengre?

Ser virkelig ikke behovet... maset etter apps er gådd for langt spør du meg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ofte at testene gir terningkast 4 og 3 fordi den ikke er fullverdig nettbrett eller fullverdig Windows.

Hva hvis du som meg har akkurat passe behov i begge leire. Redigere litt office dokumenter i ny og ne. Være litt på Facebook, surfe mye på nett og kanskje koble meg på skrivebord på jobb eller hjemme innimellom.

Hvis jeg bare vil bruke brett til spill, surfing og facebook, da hadde iPad vært genial. Hvis jeg vil redigere bilder, video, eller bruke andre mer krevende programmer, ja da bruker jeg PC eller Mac stasjonær eller bærbar.

Jeg savner kanskje litt bedre utvalg i appbutikken, men jeg håper også at leverandørene vil komme etterhvert. Windows er jo tross alt det mest brukte operativsystemet på planeten (mener jeg), og etterhvert vil jo flere gå over til Win8, primært på stasjonære, men etterhvert også på mobile enheter.

Jeg vil anta at det er mange der ute som meg, med litt behov for "ja takk begge deler" uten krav om at den skal være fullverdig PC i tillegg.

Selv ville jeg gitt den terningkast 5. Med fratrekk for lavere skjermoppløsning enn noen av konkurrentene samt dårlig utvalg i appbutikk. Ville jeg hatt full hd oppløsning og fullverdig Win8 måtte jeg inngått kompromiss på batterilevetid og betalt mye mer.

Jeg sammenligner pris og egenskaper med andre på markedet, og da er dette det beste valget for meg. Kanskje ikke for tester på Din Side eller ITAvisen, men for meg er den ideell. Og det er det jeg mener er det beste ved den, den oppfyller krav et rendyrket brett eller en bærbar pc ikke klarer med tanke på hva jeg vil at den skal kunne gjøre.

For dere som lurer på om dere skal ha en Surface, spør dere selv hvilke egenskaper dere ser etter i et nettbrett og dette er kanskje ikke brettet for dere. Jeg er på nett med nettbrett. Den har god nettleser. Jeg leser mail på nettbrett. Den har god mailklient. Jeg ser bilder på nettbrett. Den er god på video og bilder. En sjelden gang har jeg behov for mer krevende oppgaver, da har jeg andre maskiner som gjør jobben bedre enn et hvilket som helst nettbrett.

Du skrev om å koble seg til et annet skrivebord.... How?
Lenke til kommentar

Du skrev om å koble seg til et annet skrivebord.... How?

Det finnes en app for det. Søk på "eksternt skrivebord" i windows butikken. Det er en app fra Microsoft.

Ellers finner du mer info om å sette opp den maskinen du skal fjernstyre her:

Windows 7: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/products/features/remote-desktop-connection

Windows 8: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-8/remote-desktop-connection-frequently-asked-questions

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på, hva skal du med den facebook eller twitter appen?

facebook.com i skrivebords IE slår jo samtlige facebook apper uansett system.

Enn hva med dropbox.com? fungerer ikke nettsiden lengre?

Ser virkelig ikke behovet... maset etter apps er gådd for langt spør du meg

Funksjonaliteten jeg savner ved Facebook app er tilpasning til nettbrett. Jeg har som tidligere nevnt festet Facebook til start som flis. Men det er litt knotete å bruke desktop versjonen med touch. Den mangler også fullskjerm visning av bilder. Er du vant til å bruke iPad versjonen av Facebook så skjønner du hva jeg mener. Hvis jeg ved å surfe via Surface får valg om å se facebook på en nettbrettvennlig måte, ja så trenger jeg ikke en app.

Twitter appen er jeg ikke så opptatt av. Tweeter lite og leser mest andre.

Det jeg savner i dropboks appen er integrering mot skrivebord og eventuelt en dropbox folder der. Savner også muligheten til å laste opp i appen og via andre programmer. Skal prøve å bruke nettversjonen på surface, takk for tipset :)

Ellers begynner jeg å utforske mulighetene ved å bruke Sky Drive til MS. Det ser bedre og bedre ut, men jeg har ikke testet det godt nok enda til å kunne si mye annet enn at det har mange felles egenskaper med Dropbox.

Lenke til kommentar

Funksjonaliteten jeg savner ved Facebook app er tilpasning til nettbrett. Jeg har som tidligere nevnt festet Facebook til start som flis. Men det er litt knotete å bruke desktop versjonen med touch. Den mangler også fullskjerm visning av bilder. Er du vant til å bruke iPad versjonen av Facebook så skjønner du hva jeg mener. Hvis jeg ved å surfe via Surface får valg om å se facebook på en nettbrettvennlig måte, ja så trenger jeg ikke en app.

Twitter appen er jeg ikke så opptatt av. Tweeter lite og leser mest andre.

Det jeg savner i dropboks appen er integrering mot skrivebord og eventuelt en dropbox folder der. Savner også muligheten til å laste opp i appen og via andre programmer. Skal prøve å bruke nettversjonen på surface, takk for tipset :)

Ellers begynner jeg å utforske mulighetene ved å bruke Sky Drive til MS. Det ser bedre og bedre ut, men jeg har ikke testet det godt nok enda til å kunne si mye annet enn at det har mange felles egenskaper med Dropbox.

Slenger meg på den! Hadde vært kjent med litt flere apper. spesielt Dropbox integrert i skrivebordet!
Lenke til kommentar

Dropbox finnes allerede som app til win 8!

men ser ikke ut til at ser er mulighet for opplasting direkte i appen.

Men skydrive er jo også en god mulighet

Har lastet ned Dropbox-appen, men det er opplastingen direkte fra skrivebordet jeg savner. Tror nok kanskje jeg bytter til Skydrive siden det er så utrolig godt lagt opp til det i W8. Bare litt synd med de 50 gratis gigabytene på Dropbox som fulgte med S3-en... Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Lar meg fortsatt irritere over anmeldere som klager på mangel av FB- og Twitter-apper. Skal man ha en app for hver enkelt nettside? Det er Apple som har fått folk til å tro at apper er et must,.

IE 10 er såpass bra at jeg bruker heller det enn å åpne en app for hver og en nettside.

Helt enig. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk på liv og død skal ha en "æpp" til hver eneste lille småting, når alt man trenger egentlig er en fullblods nettleser. Men så er vel de fleste tøysebrett så trege at folk ikke orker å vente på at nettsidene skal laste inn, og trenger derfor disse æppsene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg har selv testet den og streamer fra en NAS. Det startet greit (mkv 720p film) men begynte å hakke etterhvert. Noen andre som opplever dette?

Skjer det samme her hvis det blir transkodet (konvertert) før det streames. Etter prøving og feiling tidligere med andre løsninger viste det seg at min stuepc ikke er kraftig nok til å konvertere og streame.

Så kanskje det er det? Har ikke problemet med streaming fra en kraftig stasjonær.

Funfact: Det jeg ikke har forstått er hvorfor den direktestreamer noen filmer og noen konverterer den. filene kan begge være 720p mkv H.264.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...