Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt og installert Plex. Men Plex server på Windows 8 pro, den pcen der jeg har alle filene mine får jeg ikke til å virke. I web leseren når jeg starter krontollpanel i Plex får jeg bare en stor rund Plex logo.

 

Noen som har opplevd dette? Uten at den virker får jeg jo ikke lagt til mapper som jeg kan få tilgang til på Surface'n.

 

Løste det ved å installere Chrome som standard nettleser.

Lenke til kommentar

Lurer egentlig på det samme selv. Har lett litt rundt i innstillingene, men jeg har ikke funnet noe. Tror kanskje ikke det går... :(

Prøvde å åpne ie i desktop for å se, men det var ikke mulig å forandre innstillingene der heller. Tipper brukerbasen til Bing har økt litt i det siste.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Lurer egentlig på det samme selv. Har lett litt rundt i innstillingene, men jeg har ikke funnet noe. Tror kanskje ikke det går... :(

 

i skrivebordmodus::

klikk på verktøyikon

administrer tillegg

klikk søkelevrandører

klikk nederst på søk etter flere søkelevrandører

da åpnes en ny IE vindu, her må du velge engelsk språk, f.eks English USA

da kommer Google opp som mulig tillegg

 

husk å restarte IE versjonen i modern ui for å få Google der også

  • Liker 3
Lenke til kommentar

i skrivebordmodus::

klikk på verktøyikon

administrer tillegg

klikk søkelevrandører

klikk nederst på søk etter flere søkelevrandører

da åpnes en ny IE vindu, her må du velge engelsk språk, f.eks English USA

da kommer Google opp som mulig tillegg

 

husk å restarte IE versjonen i modern ui for å få Google der også

Hjelpsom fyr du! ;)
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for surface pro etter den ble lansert i oktober eller når det var.

men har blitt litt usikker etter jeg har sett videoer av Lenovo Helix. litt lettere tablet del og skikkelig docking, ikke bare kickstand som har fått litt kritikk rundt omkring ser jeg. den er dog dyrere da. noen som har tenkt det samme? eller har noe for eller imot?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for surface pro etter den ble lansert i oktober eller når det var.

men har blitt litt usikker etter jeg har sett videoer av Lenovo Helix. litt lettere tablet del og skikkelig docking, ikke bare kickstand som har fått litt kritikk rundt omkring ser jeg. den er dog dyrere da. noen som har tenkt det samme? eller har noe for eller imot?

 

Jeg har planer om Surface Pro. Har også sett litt på Helix, men så vidt jeg kan se blir den alt for dyr, 60 -70 % dyrere enn Surface Pro, og det er den ikke verdt synes jeg. Har også sett litt på diverse forum hvor det skrives om brukererfaringer fra Surface Pro, og det er meget positiv lesing synes jeg.

 

http://ultrabooknews...-now-available/

Endret av stue
Lenke til kommentar

Dagens tips for de med iPhone og Surface. I innstillinger i iCloud panel på PC kan du velge hvor bildestrøm mappen skal ligge. Velger du at den skal ligge i Sky Drive mappen så vil du få tilgang på bildestrømmen din på Surface i bilder og i Sky Drive appen.

 

Dette gjelder selvsagt ikke de med Surface Pro som kan installere iCloud på brettet.

 

Ellers kan jeg etter snart en uke med Surface RT si at jeg er mye mer fornøyd med den enn iPad som jeg har hatt i 3 år.

 

Favoritt apper: Plex, Netflix og fjernskrivebord appen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste to spørsmål fra meg før jeg får brettet: Er det noen som ser litt film/serier (nedlastet, 720/1080p) på brettet? Lurer litt på hvordan skjermkvaliteten er. Forholdsvis svak pixeldensity og oppløsning sammenlignet med f.eks iPad 4. Hvordan oppleves det i praksis?

 

Nr to: HDMI-adapteren. Den fungerer helt fint? Ingen tap av kvalitet eller noe lignende? Hadde vel foretrukket direkte HDMI-kontakt, men det er vel kanskje litt mye å be om. Noen som har kjøpt en slik? Hvor selges de egentlig? Står på Microsoft at Elkjøp er retailer, men jeg finner den ikke i systemet vårt. Er sikkert dårlig til å lete.. :/

 

Snikedit: Leser også (VG.no) at Windows 8 RT foreløpig mangler "obligatoriske" apps som Facebook, Twitter o.l. Stemmer dette? Føles det greit å gå på Facebook og Twitter i browser i stedet for å ha en egen app?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Hadde det ennå vært enestående, men gjentar seg jo gant på gang med dårlige tester når det er noe annet enn Apple produkter. Føles i alle fall slik.

For å si det sånn, bokmerket til itavisen er borte for lenge siden.

Kan jo virke som Surface RT er ett misforstått produkt, når man tester ett produkt å forventer å få det samme eller lignende som iOS og Android, da har man bommet,

Men tar man Surface for det det er, etter min mening en mellomting mellom bærbar og tablet, så har man ett supert produkt, klart, noen svakheter i programvare, men ikke noe som ikke kan løses :)

 

Selv bruker jeg skrivebordmodus mest, ikke fullt så mye modern UI, men spill, og apper begynner jo å komme seg, så modern ui blir mer å mer brukt.

 

Følelsen jeg har sittet med i lange tider er at nettbrett har skortet på muligheter, ting har vært tungvindt når man skulle gjøre annet enn å surfe på nettet.

En bærbar har man jo egentlig uendelige muligheter med, men den blir for tung og for lite mobil med, iform av vekt, størrelse og batteri.

Men med Surface føler i alle fall jeg at jeg har funnet den gyldne middelvei, mulig det samme med andre Win 8 produkter der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste to spørsmål fra meg før jeg får brettet: Er det noen som ser litt film/serier (nedlastet, 720/1080p) på brettet? Lurer litt på hvordan skjermkvaliteten er. Forholdsvis svak pixeldensity og oppløsning sammenlignet med f.eks iPad 4. Hvordan oppleves det i praksis?

 

Nr to: HDMI-adapteren. Den fungerer helt fint? Ingen tap av kvalitet eller noe lignende? Hadde vel foretrukket direkte HDMI-kontakt, men det er vel kanskje litt mye å be om. Noen som har kjøpt en slik? Hvor selges de egentlig? Står på Microsoft at Elkjøp er retailer, men jeg finner den ikke i systemet vårt. Er sikkert dårlig til å lete.. :/

 

Snikedit: Leser også (VG.no) at Windows 8 RT foreløpig mangler "obligatoriske" apps som Facebook, Twitter o.l. Stemmer dette? Føles det greit å gå på Facebook og Twitter i browser i stedet for å ha en egen app?

 

Så vidt jeg har forstått skal det være en standard micro HDMI plugg på Surface. Så jeg har bestilt en micro til HDMI adapter på ebay til 10kr ink frakt.

Den har ikke kommet enda så jeg har ikke prøvd.

Leste at bakgrunnen for at det ikke er oppgitt at det er HDMI er fordi siden på brettet der porten er, er vinklet. Det følger derfor ikke HDMI standarden. Og man kan ikke garantere at alle plugger virker. Har lest om flere som har brukt standard Micro HDM adapter med hell.

Jeg har sett mye på film på Surfacen og er veldig fornøyd med bilde kvaliteten. Plex for the Win... ;) Også kult å kunne se film på ene delen av skjermen og dokke Twitter på siden. ;)

 

Jeg bruker facebook.com, og har pinnet den på startskjermen. Fungerer helt greit. Man kan også dele ting via Sharm baren til både til Facebook og Twitter. Dette går via People huben. (hvis det er det det heter på WindowsRT). Ellers er det mange 3 parts Twitter og Facebook klienter. Bruker MetroTwit som jeg er godt fornøyd med, men jeg er en relativ enkel Twitter bruker.

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...