Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ITavisen har jo bevist gang på gang at de har noe seriøst imot Microsoft.

Etter å ha eid 5 Android nettbrett, derav siste var Note 10.1, så trengte jeg bare 1 dag på å finne ut at Surface RT danker ut samtlige

Greitt, det mangler litt på app utvalget, men det kommer seg. Det er jeg sikker på..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

sitter og lurer på om jeg skal investere i en Surface. Lurer på om noen gidder å fortelle raskt om sine personlige erfaringer. Vurderer å vente på Pro-utgaven, men når jeg tenker meg nøyere om er det strengt tatt en tablet jeg er på jakt etter. Kjøpte splitter ny bærbar PC i august og bruker den til skolearbeid og lett spilling i ny og ne. Ser ikke helt for meg hva jeg skulle brukt Surface Pro til i så fall. Den blir vel sikkert også svindyr.

Har lest gjennom de siste sidene her på emnet og føler det er mye blandet, spesielt om jeg også titter innom andre sider. Tilbakemeldingene er så varierte at jeg rett og slett ikke blir helt klok: Noen syntes den er grusom, andre syntes Surface er helt ok, mens en tredjepart roser den opp i skyene som det beste nettbrettet.

Jeg jobber i Elkjøp og diller en god del med elektronikk, men vi har dessverre ikke inne en Surface jeg kan klå på. (Liten, lokal og privateid butikk.) Har aldri eid noe nettbrett før. Er ikke fan av Apple og kommer aldri til å kjøpe meg noe iPad av prinsipp. Har en Samsung Note 2 og har også snust litt på Galaxy Note Tab. Er gjerne litt kresen på elektronikken min. Vil at ting skal flyte godt og være responsivt.

Tilfeldigvis noen som har Note Tab (10) og Surface? Noen sammenligningsgrunnlag og evt hva de liker best i bruk? Er mest keen på å få høre personlige inntrykk og erfaringer fra brukere her på Diskusjon, fremfor å lese gjennom drøssevis med anmeldere fra diverse it-nettsteder. Er også litt nysgjerrig på hvilke apps dere kanskje har søkt opp og funnet ut ikke er på Surface. Hva mangler dere? Hva har ikke fungert som dere forventer?

Eksempelvis mener jeg at jeg leste noen som slet med å få Surface RT til å spille av videoer fra VGTV. Slike småting irriterer meg. Er nysgjerrig på sånt!

Takk!

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Hei,

sitter og lurer på om jeg skal investere i en Surface. Lurer på om noen gidder å fortelle raskt om sine personlige erfaringer. Vurderer å vente på Pro-utgaven, men når jeg tenker meg nøyere om er det strengt tatt en tablet jeg er på jakt etter. Kjøpte splitter ny bærbar PC i august og bruker den til skolearbeid og lett spilling i ny og ne. Ser ikke helt for meg hva jeg skulle brukt Surface Pro til i så fall. Den blir vel sikkert også svindyr.

Har lest gjennom de siste sidene her på emnet og føler det er mye blandet, spesielt om jeg også titter innom andre sider. Tilbakemeldingene er så varierte at jeg rett og slett ikke blir helt klok: Noen syntes den er grusom, andre syntes Surface er helt ok, mens en tredjepart roser den opp i skyene som det beste nettbrettet.

Jeg jobber i Elkjøp og diller en god del med elektronikk, men vi har dessverre ikke inne en Surface jeg kan klå på. (Liten, lokal og privateid butikk.) Har aldri eid noe nettbrett før. Er ikke fan av Apple og kommer aldri til å kjøpe meg noe iPad av prinsipp. Har en Samsung Note 2 og har også snust litt på Galaxy Note Tab. Er gjerne litt kresen på elektronikken min. Vil at ting skal flyte godt og være responsivt.

Tilfeldigvis noen som har Note Tab (10) og Surface? Noen sammenligningsgrunnlag og evt hva de liker best i bruk? Er mest keen på å få høre personlige inntrykk og erfaringer fra brukere her på Diskusjon, fremfor å lese gjennom drøssevis med anmeldere fra diverse it-nettsteder. Er også litt nysgjerrig på hvilke apps dere kanskje har søkt opp og funnet ut ikke er på Surface. Hva mangler dere? Hva har ikke fungert som dere forventer?

Eksempelvis mener jeg at jeg leste noen som slet med å få Surface RT til å spille av videoer fra VGTV. Slike småting irriterer meg. Er nysgjerrig på sånt!

Takk!

Til nå har jeg eid 5 nettbrett, derav 3 Samsung og 2 ASUS, Surfacen er nr 6 i rekken.

Den siste var Galaxy Note 10.1. Ett kjempe nettbrett, veldig fornøyd. Men noe skurret for meg med hele Android greia. Virket som leketøy å regne. Alt man skulle gjøre, trengte apps eller litt spesielle metoder.

Å surfe på nettet kunne være en lidelse til tider, følte egentlig ting var for tungvindt, uansett hvilken nettleser jeg brukte, på alle nettbrettene jeg eide forsøkte jeg forskjellige nettlesere, men endte som regel opp med std. leseren.

Så kom dagen da jeg kjøpte meg Surface, egentlig veldig spontant, men fikk god pris for Noten, så da ble det kjøp.

For 4590 fikk jeg Surface 32 gb og tastatur cover. Hyggelig pris det, Note 10.1 som er ett eldre nettbrett koster det samme, dog med 3G, men uten tastatur.

Jeg var i likhet med deg veldig usikker på Surface RT, hørt mye rart om dette, men må si jeg ble mildt sagt overrasket når jeg tok det i bruk.

Har nå brukt nettbrettet i 3 dager, og er knall fornøyd. Hjemme har alle pcene mine Win 8, og det har jeg hatt en god stund, så jeg kjente til hvordan modern UI fungerte.

Til nå har alt fungert smertefritt, VGTV fungerer fint her, ingenting å sette fingeren på der. VGTV har for øvrig egen app til Win 8: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_rt-winapps/silverlight-and-windows-8-rt/a49c2392-35ce-4060-969f-e58297debbbe?page=2'

TV2 Sumo har også egen app

Integreringen med Windows Phone 8 liker jeg også, fungerer fint å koble til telefonen i USB porten, så får den lading i tillegg til synkronisering

Ellers synes jeg ting fungerer over all forventning her. God batteritid, god skjerm.

God nettverksfunksjon også, kjører ekstern skrivebord mot de andre pcene i nettverket her hjemme, hjemme gruppe for deling av filer osv, streaming av filer over nettverk fungerer 100%

Og skrivere på nettverket ble koblet til med en gang uten krøll, prøv det på ett iOS eller Android nettbrett.. eller stream filmer over nettverk uten å gjøre større anstrengelser. Er til å gremmes.

Pr. dags dato kan jeg ikke si jeg savner Noten min i det hele tatt.. da Surfacen fungerer over all forvent ig.

Av apper er det for min del bare en bank app til Nordea jeg savner, og for øvrig Silvelight støtte..men for meg er ingen av delene noen krise.

Og tastatur coveret er helt genialt synes jeg, fungerer meget bra, nå som jeg blir mer og mer vandt til å skrive på det, så kommer touch metoden til sin rett ;)

Så fra mitt ståsted så er de 3890 kronene for 32 gb versjonen av Surface absolutt verdt hver en krone iforhold til mulighetene man faktisk har, og med det i bakhodet av det fortsatt er ett ganske ferskt produkt og ikke minst OS

Håper dette gjorde deg litt klokerer, forsøkte å få med alle punkter jeg har lagt merke til på den kore tiden jeg har brukt brettet, skulle det være noe du lurte på, så er det bare å spørre, enten her eller på PM

• Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for bra svar! Tror egentlig jeg bestemte meg nå. Men er fortsatt nysgjerrig på andres meninger.

Forøvrig: 3.8k sa du? Og samtidig nevner du tastaturet? Er det noen grunn til å gå for versjonen hvor tastaturet ikke følger med? Så vidt jeg så på Elkjøp sine sider så er eneste forskjellen på de to utgavene de selger at den ene har tastatur inkludert, den andre ikke.

Og siste: Det er så vidt meg bekjent ingen slot for simkort. Noen som savner muligheten til å gå på mobilnett? (Dog, de fleste har vel mobiler med seg som kan fungere som et hotspot..)

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Angående tastaturet, så er det jo smak og behag om man trenger det elle ikke. Koster jo nesten 1000 kr om man skal kjøpe det utenom, mitt valg var enkelt, da tastaturet er en av de mange fordelene med Surface. Så om man ikke absolutt må spare de 700 kronene tastaturet koster, så er det ingen grunn til å la være å kjøpe full pakke.

Er ikke mulighet for sim kort på dette brettet nei, bruker jo Tegra 3, som ikke er forenelig med 3G

Noten hadde jeg sim kort i, brukte det sjelden, så derfor fant jeg ut at jeg klarte meg fint uten.

Siden man faktisk kan lade telefonen via USB porten på Surface, så er det greiere å bruke en telefon som hotspot, så og si alle telefonene har jo mulighet for hotspot i dag så,

Lenke til kommentar

Kjøpte 64 GB med touch cover på onsdag, er stor fornøyd, og har ingenting å klage på. Blir like positivt overrasket hver gang jeg bruker den. :thumbs:

Men jeg har lurt på en ting, angående Xbox Smartglass appen. Er det mulig å bytte bruker i appen, uten å måtte bytte mellom brukerne i OSet?

Lenke til kommentar

Har bestilt nå og gikk for 32GB-utgaven. Er vesentlig mye billigere med minnekort enn å betale 700,- ekstra for 64GB-utgaven. Antar jeg ikke kommer til å lagre så mye forskjellig på den uansett, klarer så vidt å fylle opp 20GB (16gb sdkort, 12 internt) på Noten min, og da er 15 GB av de musikk. Antar at jeg ikke kommer til å bruke Surface som en musikkspiller, så det blir vel hovedsaklig apps, en video i ny og ne og kanskje litt musikk. Da klarer jeg meg med 32 (16 ledig).

Med mindre noen har noen innvendinger?

Lenke til kommentar

Har kjøpt og installert Plex. Men Plex server på Windows 8 pro, den pcen der jeg har alle filene mine får jeg ikke til å virke. I web leseren når jeg starter krontollpanel i Plex får jeg bare en stor rund Plex logo.

Noen som har opplevd dette? Uten at den virker får jeg jo ikke lagt til mapper som jeg kan få tilgang til på Surface'n.

Lenke til kommentar

Og, hvordan står det til med apps på Windows Store? Kan man ikke laste ned torrents, se på tv2 sumo, bruke VLC, steam, betale regninger osv hvis man har Windows RT?

TV2 Sumo funker veldig bra. Men savner egen TV2 Sporten app.

Den støtter ikke Java men de fleste nettbanker har mulighet for innlogging uten. Bruker SB1 + Skandiabanken selv og begge de fungerer.

Lenke til kommentar

TV2 Sumo funker veldig bra. Men savner egen TV2 Sporten app.

Den støtter ikke Java men de fleste nettbanker har mulighet for innlogging uten. Bruker SB1 + Skandiabanken selv og begge de fungerer.

Takk for svar, men har kjøpt en Asus laptop med Win8 nå :) Forresten, jeg finner ikke TV2 Sumo appen i Windows Store?? begge "switcene" i Store-instillingene står på off men likevel finner jeg den ikke.

Lenke til kommentar

Lite tips.

For de av dere som bruker Windows RT, så er det mulig at flere av dere har opplevd at flash ikke fungerer på enkelte nettsider. Det er hovedsaklig pga de ikke er i en "Godkjent"-liste av Microsoft. En løsning på det er å legge til nettsidene manuelt i denne lista, så skal det fungere.

Om dere blar frem til:

C:\Brukere\<brukernavn>\AppData\Local\Microsoft\Internet Explorer\IECompatData\ og åpner iecompatdata.XML i feks notepad, så søker dere på </flash>.

Over "</flash>" så kan dere manuelt legge til nettaddresser innen for <domain>vgtv.no</domain> etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...