Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk, blir nok vanlig laptop på meg da, billigere og enn så lenge kan ikke RT tilby meg det jeg trenger.

Ser for så vidt den! Surface RT er ikke noen fullverdig Laptop. Det er å bli en tablet, men til gjengjeld en veldig god tablet, vell og merke! Endret av Havardu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Har faktisk hatt litt problemer med det der. Er det noen spesielle apper du anbefaler?

Jeg har ikke prøvd det selv, faktisk. Kun lest et par anbefalinger rundt omkring. Tror det er bare å prøve seg frem.

Lenke til kommentar

Funfact for dere som har terminalserver på jobb. Installerte app for fjernstyring av skrivebord fra MS. Har en minipc med Windows 8 i stua. Installerte programvare for terminalserver på den (dette kan ikke installeres på RT). Fjernstyrte hjemme pc på surface og startet fjernstyring av skrivebord på jobb der. Vips så var jeg på skrivebordet på jobben.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Plex og er meget fornøyd med det.

Men jeg tror ikke Plex kan kjøre lokale filer.

Jeg har satt opp Plex Server på min hjemme maskin som står på 24/7.

Så streamer jeg til Surface RT, Windows Phone og Windows 8. Behøver ikke være hjemme for å streame heller, kan streame via internet. Og de har også en løsning i nettleseren der man kan koble seg opp og streame via den. Man kan også dele serveren med venner, slik at de kan logge seg på den.

I og med at den bruker en server løsning, så husker den hvor langt du er kommet i en avspilling, slik at jeg kan begynne å se på en film på telefonen, så fortsette der jeg slapp på Surfacen. Hvilken filmer/episoder som er sett og ikke sett vil også vises alle steder, praktisk for å vite hvor langt man er kommet i en serie.

Den transkoder hvis enheten du bruker ikke støtter formatet, eller du har satt opp at den skal transkode når du streamer over internett.

Ulempene med Plex er at Windows Phone og Metro utgaven av avspilleren koster noen kroner. Vel vært det etter min mening.

Du må ha serveren gående for at du skal kunne spille av filmer, men streaming over internett og at det man har sett/ikke sett er synkronisert alle steder er etter min mening et større pluss.

Skulle sett at det kunne spille av lokalt innhold også, uten og gå via serveren. Man kan for øvrig kjøre Serveren og Avspilleren på samme Windows 8 maskin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott tilbakemelding om Plex. Kjøpt Air Video til mine Apple enheter og det fungerer fint på lokalt nett, men ikke så bra når jeg er utenfor hjemmenettet.

Hvordan er kvaliteten på streaming hvis du streamer en en mkv fil i 720p fra server hjemme til la oss si en god linje en annen plass? Vurderer sterkt å kjøpe Plex, er ikke store summen det koster.

Ellers får vi smøre oss med tålmodighet inntil VLC kommer til RT/Win8. Med mindre noen har noen forslag på alternativer til gode spillere for MKV på RT. Frister ikke å kjøpe for å se om de fungerer.

Forresten noen som har kjøpt SD kort for utvidelse av lagring?

Lenke til kommentar

Noen som har en anbefaling ift minnekort for utvidelse av lagring på Surface RT?

Er også litt i tvil hva som er riktig minnekort ift Surface?! I tekniske spesifikasjoner står det "Micro SDXC"

Men når jeg sjekker butikkene så får jeg kun opp Micro SD og SDXC....mao ikke Micro SDXC???

Kan jeg f.eks bruke dette kortet? https://prisguiden.no/produkt/sandisk-sdxc-ultra-64-gb-143331

Ser forresten at det er noen abnorme prisforskjeller på slike minnekort! :o

Deal.no - kr 355,-

Elkjøp/Lefdal - kr 1295,-

Lenke til kommentar
Flott tilbakemelding om Plex. Kjøpt Air Video til mine Apple enheter og det fungerer fint på lokalt nett, men ikke så bra når jeg er utenfor hjemmenettet. Hvordan er kvaliteten på streaming hvis du streamer en en mkv fil i 720p fra server hjemme til la oss si en god linje en annen plass? Vurderer sterkt å kjøpe Plex, er ikke store summen det koster. Ellers får vi smøre oss med tålmodighet inntil VLC kommer til RT/Win8. Med mindre noen har noen forslag på alternativer til gode spillere for MKV på RT. Frister ikke å kjøpe for å se om de fungerer. Forresten noen som har kjøpt SD kort for utvidelse av lagring?

Det er diverse innstillinger for videokvalitet. Og man kan ha forskjellig for lokal og ekstern streaming.

Jeg har satt min på 720P og medium kvalitet når jeg streamer over internett eksternt. Har ingen ting å si på kvaliteten. Men det forutsetter at linjene man er på er gode nok. Man trenger nok en rask ut linje. Jeg er på 30/30 fiber linje, så jeg vet ikke hvordan det blir med en ADSL linje med begrenset utkapasitet.

Lenke til kommentar
Noen som har en anbefaling ift minnekort for utvidelse av lagring på Surface RT? Er også litt i tvil hva som er riktig minnekort ift Surface?! I tekniske spesifikasjoner står det "Micro SDXC" Men når jeg sjekker butikkene så får jeg kun opp Micro SD og SDXC....mao ikke Micro SDXC??? Kan jeg f.eks bruke dette kortet? https://prisguiden.no/produkt/sandisk-sdxc-ultra-64-gb-143331 Ser forresten at det er noen abnorme prisforskjeller på slike minnekort! :o Deal.no - kr 355,- Elkjøp/Lefdal - kr 1295,-

Tror nok det kortet er for stort, uten å være 100% sikker. Se linken : https://prisguiden.no/produkt/samsung-microsd-pro-64gb-170118

Sammenligner du formen på kortene så ser de forskjellige ut også.

TheMoose: Har en 70/10 linje, så ikke like kjapp ut som deg. Vet ikke om 10 opp er nok.

Lenke til kommentar

Til alle dere som ønsker dere en egen Facebook app i Modern UI. Hvis dere går inn på IE i MUI og trykker på den nålen som kommer opp når man swiper fra bunnen eller toppen, kan man velge å legge til den akutelle nettsiden som en egen tile (heter det egentlig "tile". Vet man bruker utrykket om WP7 og 8, men hva med W8??).

Lenke til kommentar

Noen som har en anbefaling ift minnekort for utvidelse av lagring på Surface RT?

Er også litt i tvil hva som er riktig minnekort ift Surface?! I tekniske spesifikasjoner står det "Micro SDXC"

Men når jeg sjekker butikkene så får jeg kun opp Micro SD og SDXC....mao ikke Micro SDXC???

Kan jeg f.eks bruke dette kortet? http://prisguide.har...ra-64-gb-143331

Ser forresten at det er noen abnorme prisforskjeller på slike minnekort! :o

Deal.no - kr 355,-

Elkjøp/Lefdal - kr 1295,-

Det aktuelle minnekortet er et vanlig SD-kort, ikke Micro SD, som støttes av Surface.

Grunnen til de enorme prisforksjellene på minnekortene er kvaliteten. Hvis man for eksempel skal ha et minnekort i et GoPro-kamera, bør man ha klasifisering 10 for å ungå dårlig bildekvalitet. Om man skal ha minnekort i en telefon eller nettbrett trenger man ikke mer enn 4 eller 6. Så det er ikke vits å bruke særlig mye mer enn 500-600 kroner på et minnekort til Surface, da forskjellene ikke er merkbare.

Lenke til kommentar

Til alle dere som ønsker dere en egen Facebook app i Modern UI. Hvis dere går inn på IE i MUI og trykker på den nålen som kommer opp når man swiper fra bunnen eller toppen, kan man velge å legge til den akutelle nettsiden som en egen tile (heter det egentlig "tile". Vet man bruker utrykket om WP7 og 8, men hva med W8??).

Det har jeg gjort "feste til start" eller noe. Men det er bedre med en app slik som på iPad hvor det er tilpasset at det skal brukkes på nettfjøl. Men som midlertidig løsning går det fint å ha den som flis på startskjerm.

Lenke til kommentar

Det har jeg gjort "feste til start" eller noe. Men det er bedre med en app slik som på iPad hvor det er tilpasset at det skal brukkes på nettfjøl. Men som midlertidig løsning går det fint å ha den som flis på startskjerm.

Sant nok, men det er bare ment som et alternativ til mange av de dårlige appene som er å finne i Store. Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...