stue Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Its performance is outstanding for a tablet - it’s truly in a class of its own. If I sit down and use Surface Pro as I would an iPad or Android tablet, it delivers an appreciably quicker user experience. Apple does get fairly close in some cases on far slower hardware, which should concern Microsoft quite a bit should Apple ever choose to go ahead and build a tablet/notebook convergence device of its own. But overall, there’s just not a faster tablet on the market. It’s really the combination of a very fast CPU and very fast storage that enable such great performance out of Surface Pro. http://www.anandtech.com/show/6695/microsoft-surface-pro-review/10 Jeg er først og fremst ute etter en tablet å ha i fanget, ikke en laptop. Har jo laptop fra før, som jeg kan ha på fanget i sofaen. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Har lest flere anmeldelser av Surface pro idag. Hittil ser det så som så ut. Er som regel klaging på batteriet og prisen som drar veldig ned. Har sett oppgitt batteri levetid fra litt under 4 timer til bort imot 6 timer. Så er vanskelig å si hva man skal tro på. Prisen er som den er, er spent på hva den kan havne på for oss norske forbrukere. Enten om det er kjøp i Norge eller import fra utlandet. Ellers har det gått mye igjen på faktisk lagringskapasitet som sitter med rett ut av boksen (23Gb av 64Gb). Ikke at jeg ser på det som super negativt. Er nok mye mulig å skjære ned på det unødvendige og lagre opprettings partisjonen på en minnepenn. Vekt har jeg også sett at har vært minus. Men er vel snakk om 300-500g forskjell mellom surface og andre nettbrett. Ser ikke på det som ille i forhold til hva man får i surface. Jeg er veldig splittet på hva jeg skal gjøre. Har lenge hatt lyst på nettbrett. Og Surface pro så ideell ut. Android/Ipad blir for svakt for min bruk, og ultrabooks synes jeg ikke passer helt (selv om det er touch). Men lurer bare på om det er verdt å vente for å se om det dukker opp noe mer spennende i veldig nær fremtid. Eller om jeg bare skal gå for pro, og satse på at ikke vil komme noe som slår den langt ned i støvlene. Har andre gjort opp noen mening? Noe som har ønsket seg surface som har begynt å tvile? Eller noen som var tvilende i starten, men har skiftet mening nå? Vil gjerne høre hva dere har å si Lenke til kommentar
stue Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Her kan du chatte med Panos Panay og andre på microsoft surface team om ting du lurer på: http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/18063g/i_am_panos_panay_with_the_surface_windows_8_pro/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg er blitt litt usikker. Planen var å selge RT-en til mor, så hun ikke kjøpte ipad, og selge laptopen og ha Surface Pro som erstatter. Men jeg er så glad i RT-en, så jeg har problemer med å kvitte meg med den. Haha. (søker hjelp, ja). Og dama har begynt å bruke laptopen, så jeg føler det blir dumt å selge den. Men jeg lar meg ikke påvirke av en anmeldelse fra The Verge. Det går nok mot at jeg hopper over Surface Peo og heller venter på hva som dukker opp i høst. Drømmen er 7" (Xbox) Surface, 13,3" Surface Hybrid eller Surface på rundt 9"-10". Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Ellers har det gått mye igjen på faktisk lagringskapasitet som sitter med rett ut av boksen (23Gb av 64Gb). Ikke at jeg ser på det som super negativt. Er nok mye mulig å skjære ned på det unødvendige og lagre opprettings partisjonen på en minnepenn. Uten at jeg har testet den, så kan jeg med nesten 100% sikkerhet si at man kommer til å angre bittert på at man valgte 64GB-versjonen hvis man skulle falle for den. Med 128GBen har man litt å boltre seg på, men også her vil man måtte være forsiktig meg hva man putter innpå. Min erfaring sier at man alltid har bruk for mye mer lagringsplass enn man tror. Man må huske på at Pro kjører de samme store programmene som vanlige PCer, og ikke små tulle-"æpps" som man er vant til på typiske "tøysebrett" som iPad og de ARM-baserte nettbrettene med android der ute. For å gi et inntrykk, kan jeg nevne at på denne Win7-laptopen har jeg 2 partisjoner, hvor jeg bruker D: til å lagre alle store filer og til å installere litt større ting som spill som tar mye plass. C:-partisjonen er på 186GB ferdig formatert, hvor Windows og alle småprogrammer som f.eks VLC, spotify, skype og chrome er installert, noe jeg vil kalle for "uskyldige programmer". Men likevel når jeg sjekker, ser jeg at jeg har brukt 175GB, og bare har 11GB ledig. Resten forsvinner rett og slett på ting som litt rot som flyter på desktopen, nedlastede installer-filer som jeg ikke har fjernet, cachet musikk i spotify, cache i chrome, sidevekslingsfil og selvfølgelig noen filer som alltid havner litt her og der som man ikke har oversikt over. Da er 175GB brukt selvom dette er en partisjon jeg i utgangspunktet prøver å holde noenlunne fri for filer. Man vil fort oppleve at selv uskyldige programmer bruker opp lagringsplassen på surface pro, selv om man ved første inntrykk tenker at "det går sikkert bra så lenge man ikke installerer store spill og fyller den med serier". Men man vil tidsnok finne seg selv lete etter ting å slette eller flytte over på minnepenn o.l. Det er også sånn at mange ting krever en del midlertidig plass under installasjon eller utpakking. Man må ha plass til både installerfilen og til å installere programmet/spillet samtidig. Ofte får man tak i ting som er pakket i RAR-arkiv, der man må ha plass til arkivet og de utpakkede filene. Man må dessuten ha litt ledig plass som windows og andre programmer kan boltre seg på. Windows slutter å puste når disken er proppfull. Meldingen min er derfor klar: Styr unna 64GB-versjonen, den bør ikke engang vurderes for kjøp. Med 128GB-versjonen vil man klare seg, men også her må man forvente å måtte være forsiktig med plassbruken. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Du vil ha 30 GB ledig på 64GB versjonen. For noen er dette nok. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Mircosoft har sagt at de vil legge på 6-7Gb ekstra. Vet ikke helt hva de mente med det. Om de fjerner programmer som ikke er så viktig eller hva :/ (mener å ha lest det på reddit) Endret 7. februar 2013 av toy_man Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Regner med at jeg kommer til å kjøpe meg Surface RT den fjortende. Vil det holde med 32gb, eller bør jeg gå for 64? Hva vil prisforskjellen bli? Kommer til å bruke den til surfing, apps og excel/pp/pdf-filer. Endret 7. februar 2013 av mushi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Prisforskjellen er 700 kr. 32 GB holder sikkert. Trenger du mer, kan du kjøpe et minnekort. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvis det blir kjøp av surface den 14 så trenger tips til apps. Egentlig ikke så mye jeg egentlig trenger, siden det blie mest surfing, YouTube etc. hvilke apps/spill anbefaler dere? På utkikk etter gode timekillers spill, barnespill for en 2-3 år gammel gutt. Finnes det noen gode multiplayer spill(MOBA eller lignende). Hvordan går det å se på litt mere voksne video-streamingsider? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Hvis du er villig til å betale for en YouTube-app, kan jeg anbefale YouTube RT. Fresh Paint er bra hvis man liker å tegne. TV2 Sumo, Netflix, ViaPlay (tror jeg). Spill: ilomilo, Gunstringer, Air Football, Last Gun (tror det er riktig navn), Wordament (ikke norsk språk foreløpig, men det kommer). Jetpack JoyRide, Fruit Ninja, Cut The Rope. Contre Jour. Endret 9. februar 2013 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Vil apps jeg har kjøpt til android-mobilen også funke i w8 hvis jeg kobler sammen på samme gmail-konto? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvis man får brukt Android-apper i Windows RT, så. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Vil apps jeg har kjøpt til android-mobilen også funke i w8 hvis jeg kobler sammen på samme gmail-konto? Nei. Lenke til kommentar
stue Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Og der var Surface pro 128 GB versjonen "out of stock" på microsoft store og bestbuy...det gikk fort. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Hvis man får brukt Android-apper i Windows RT, så. Tenkte hvis det var samme appen fra samme produsent, men det høres litt søkt ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Og der var Surface pro 128 GB versjonen "out of stock" på microsoft store og bestbuy...det gikk fort. Håper det ble solgt en god del da, og ikke at det bare var få tilgjengelig. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Skulle gjerne hatt en dato for borgesrelease på PRO... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 999 canadiske dollar = 5519 norske kroner. Fristende å bestille den til en kamerat i Canada, og få han til å sende deg til meg. Den blir nok langt dyrere i Norge, så. Lenke til kommentar
stue Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Tipper 80-90 prosent bestiller 128 GB utgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå