Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Blant annet mobile.HD media player og PressPlay Video skal støtte mkv, fant jeg ut etter et kort søk. PressPlay er gratis og det ser ut som mkv-spillingen er i beta-fasen, mobile.HD media player koster $3,49 og virker litt mer avansert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Nå kommer den til å koste 4700 kr i Norge, så 4500 kr er nok litt drøyt.

Har tilbudt mor mitt Surface for 2500 kr, men det er "familiepris".

Lenke til kommentar

Har hatt min RT i snaue 2 dager nå.

Så langt har eg irritert meg grønn på mange ting:

- Skjermen justerer brightness konstant under spilling av film og netflix. Helt håpløst irriterende. Har skrudd av alt som er å skru av angående det, men til intet nytte.Ber til høyere makter om en snarlig løsning!

- Apps utvalget samelignet med android og Ios er latterlig. Savner samtlige apps eg bruker på android mobilen min som f.eks Facebook, Sopcast (streame fotball), Wordfeud, Torrentclient.

- Ingen emulatorer :(

Noen som bytter i en nexus 10 32 gb her? :D

Lenke til kommentar

Har hatt min RT i snaue 2 dager nå.

Så langt har eg irritert meg grønn på mange ting:

- Skjermen justerer brightness konstant under spilling av film og netflix. Helt håpløst irriterende. Har skrudd av alt som er å skru av angående det, men til intet nytte.Ber til høyere makter om en snarlig løsning!

- Apps utvalget samelignet med android og Ios er latterlig. Savner samtlige apps eg bruker på android mobilen min som f.eks Facebook, Sopcast (streame fotball), Wordfeud, Torrentclient.

- Ingen emulatorer :(

Noen som bytter i en nexus 10 32 gb her? :D

en torrentklient er noe jeg selv ber til høyere makter om...

men: finnes netflix, tv2 sumo, Spotify til win RT?

Lenke til kommentar

Noen som vet noe eksakt om prisene i Norge.

Ser at på Facebook nevner de fra 4000 for 32 og fra 4700 for 64. Når de skriver fra, impliserer de at det er den billigste, i dette tilfellet uten touchcover. I så fall blir det veldig dyrt for 32 uten tc. Men 64 selges ikke i utlandet uten touchcover, så en skulle ikke tro de skal gjøre det i Norge, i så fall blir spranget 32 u/tc til 64 m/tc merkeligt lite.

Lenke til kommentar

Til dere som har Surface. Hvordan er det å lese på den. Den har som jeg har fått med meg ikke optimale dimensjoner til å bruke stående. Skal hovedsaklig kjøpe meg et nettbrett for å lese pdf-bøker av pensumlitteratur på universitetet. Liker W8, så derfor jeg har lyst å prøve Suface. Vet noen om noen butikker får den ut etter den 14., slik at jeg kan holde en fysisk?

Lenke til kommentar

Jeg har så langt lest 2-3 romaner på Surface og har hatt en kurant opplevelse med Kindle appen. Pdf'er er greit nok, men kan være litt tregt om det er store filer (tar et par sekunder lenger enn ønsket å åpne en side midt i dokumentet for eksempel).

Surface ble kjøpt inn for den samme grunnen som du skisserer, og jeg føler ikke at jeg har gjort et bomkjøp.

Det eneste jeg kan si at jeg har savnet er en fot for portrettvisning, men dette finnes kanskje en eller annen plass.

-Deluze

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.theverge....face-pro-review

Tja...kanskje ikke helt som jeg hadde forhåpninger om. Etter å ha benyttet Sony Vaio Duo 11 i et par måneder, er jeg fortsatt strålende fornøyd og den vil definitivt ikke bli byttet ut med en Surface Pro. Akkurat det som Verge påpeker i sin anmeldelse av Surface Pro, hvordan skal man bruke maskinen "frittstående" med tastatur når man sitter komfortabelt i sofakroken uten å måtte holde den, er et av Sony'ens store pluss og en faktor man ikke skal kimse av. Uansett vekt 600, 900, 1000 gram ++ er det deilig å kunne sette fra seg nettbrettet i fanget og bare bruke hendene til å klikke/skrive. To sekunder bruker man på å "trylle" frem et tastatur med backlight (en luksus man definitivt savner når man først har prøvd det). Maskinen ligger stødig i fanget og begge hender kan benyttes til å skrive på tastaturet og trykke på skjermen. Batteritiden er helt kurant og kvalitetsfølelsen er som alltid når det gjelder Sony produkter, helt i toppsjiktet. Slår et slag for hybridløsningen til Sony jeg :xmas:

Lenke til kommentar

http://www.theverge....face-pro-review

Slår et slag for hybridløsningen til Sony jeg :xmas:

Kan jeg spørre deg hva du synes om full HD oppløsningen og å navigere på touch-skjerm, fungerer det? Jeg ventet jo i "evigheter" på pro men Microsoft gjør jo alt annet enn at vi faktisk skal få lyst til å kjøpe det virker det som så jeg vurderer å handle in Yoga 13,3" da anmeldere skrev at for høy oppløsning på liten skjerm ble noe problematisk, hva er din erfaring der?

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre deg hva du synes om full HD oppløsningen og å navigere på touch-skjerm, fungerer det? Jeg ventet jo i "evigheter" på pro men Microsoft gjør jo alt annet enn at vi faktisk skal få lyst til å kjøpe det virker det som så jeg vurderer å handle in Yoga 13,3" da anmeldere skrev at for høy oppløsning på liten skjerm ble noe problematisk, hva er din erfaring der?

Hei.

Noe smått er det jo når du er i skrivebordmodus, men jeg har forstørret dette noe og for meg er det ikke noe problem i alle fall. Jeg var ute etter en hybridløsning som skulle erstatte min gamle laptop og jeg vurderte stort sett det meste når jeg skulle velge - også Yoga. Alle har sine fordeler og ulemper - men jeg fikk umiddelbart en god følelse etter å ha sett bilder, lest omtaler og sett videoer av Duo 11. Jeg vil spesielt anbefale testen som Lisa hos mobiletechreview (som jeg synes gjør gode, informative og grundige reviews) gjorde. I tillegg synes jeg den så "sexy" ut og mange gjør store øyne når jeg "avduker" tastaturet. Batteritiden er rundt 4-5 timer - greit nok, men har nå bestilt Sheet Battery som er en "plate" som festes under maskinen - noe mer vekt, men batteritiden dobles. Jeg hadde tidligere Samsung Smart PC med Windows 8 - en "dockingløsning" der man kunne ta løs skjermen fra tastaturet og bruke det som et rent nettbrett. Dette fungerte ikke for meg og mitt behov. Ofte var det helt greit å bare bruke skjermen/nettbrettet, men når man hadde satt seg godt til rette i sofakroken og fikk behov for å skrive på tastaturet etter en stund, var det et skikkelig tiltak å reise seg og lete frem tastaturet for deretter å koble det på. For å si det sånn - det ble heller til at man ble sittende og "knote i vei" på skjermtastaturet og dockingtastaturet ble stort sett liggende i skrivebordsskuffen. Nå er det gjort på et par sekunder å få frem tastaturet. I tillegg er begge hender frigjort, skjermen vinklet perfekt i fanget - da kan man bare skrive i vei på et tastatur med backlight i mørket i kosekroken man så nødig vil forlate.... :wee:

post-24283-0-65280200-1360155671_thumb.jpg

post-24283-0-00591400-1360155735_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...