AllFather Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jepp Alt kan kjøres så lenge den ikke krever bedre Specs en Pro 1 Lenke til kommentar
LocoMortis Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Noen som vet hvor man får kjøpt touch cover her fra Norge? Prøvd Amazon men de nektet å sende det hit. Lenke til kommentar
Jeppfi Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Noen som har hørt noe info om Spotify, Instagram, Twitter og Facebook? Skjønner at utviklerne ikke vil utvikle til et så lite utbredt system, men for å få systemet større så må de lage gode apps, så vil brukerne komme. Sendte mail til WiMP, og svaret var som følger Vi jobbar hårt med att utveckla till andra operativsystem och enheter, men när WiMP eventuellt blirtillgängligt för Windows RT applikasjon är osäkert att säga. så det ser ut som om det er langt unna. Xbox Music er helt uaktuelt ihvertfall for min del, ettersom jeg har en Android telefon der det ikke er tilgjengelig. Edit: fikk svar nå at WiMP appen var ventet iløpet av februar Endret 14. januar 2013 av Jeppfi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Noen som vet hvor man får kjøpt touch cover her fra Norge? Prøvd Amazon men de nektet å sende det hit. Microsoft Store Tyskland. Lenke til kommentar
LocoMortis Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Microsoft Store Tyskland. Takk for tips Antilope! Tysk keyboardutlegg (qwertz) er dog uaktuelt så jeg får heller smøre meg med tålmodighet. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 @LocoMortis Når du fyrer opp maskinen velger du hvordan tastaturoppsett du vil ha så qwertz vil kun være på det fysiske tastaturet (altså at y er z), men når du trykker inn z-tasten får du y på skjermen. Altså er det fysiske tastaturet etter tysk oppskrift, mens maskinen forstår tastaturet som qwerty. -Deluze Lenke til kommentar
Phad Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Som han over meg skriver er det ikke noe problem. Med mindre du er på let-finn-trykk-stadiet kronisk vil du ikke møte på noen problemer med at symbolene på tasten er byttet om på. Lenke til kommentar
Jeppfi Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Er det verdt å kjøpe touch cover til Surface? Koster 900,- fra Microsoft Store. Er vel enda lenge til den kommer til Norge? Lenke til kommentar
LocoMortis Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 @LocoMortis Når du fyrer opp maskinen velger du hvordan tastaturoppsett du vil ha så qwertz vil kun være på det fysiske tastaturet (altså at y er z), men når du trykker inn z-tasten får du y på skjermen. Altså er det fysiske tastaturet etter tysk oppskrift, mens maskinen forstår tastaturet som qwerty. -Deluze Joda, *er* klar over at tastaturet vil fungere og vil nok fint klare å bruke det. Manglende Æ Ø Å kan jeg til nød leve med men qwertz blir akkurat litt *for* sært Lenke til kommentar
Ladden112 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Joda, *er* klar over at tastaturet vil fungere og vil nok fint klare å bruke det. Manglende Æ Ø Å kan jeg til nød leve med men qwertz blir akkurat litt *for* sært Så lenge du skriver uten å se på tastaturet så har det ikke noe å si at det står qwertz på det Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 "Over the coming weeks, Surface will be available in the following new markets: Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden and Switzerland. This apparently doubles the number of markets Surface is available in". http://www.anandtech.com/show/6688/rounding-out-the-surface-announcements-new-markets-and-new-touch-covers 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Microsoft Norge sier 14. februar på facebook for RT, ingen dato for Pro. Endret 22. januar 2013 av mushi Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Pro skal lanseres den 9. Februar i USA. Og ettersom de skal begynne å selge RT den 14. Februar i Norge, så håper jeg virkelig at Pro ikke er langt unna. Hadde egentlig håpet på at de skulle slippe pro rundt 26. Januar. Men slik ble det ikke. Uansett så synes jeg det er utrolig dårlig hvis vi må vente i flere måneder på pro her i Norge. Hvis microsoft tenker likt med det de gjorde med RT så er jeg litt redd for det. Utrolig kjedelig at vi ikke har hørt noe mer om batteri tiden. Hadde egentlig håpet at vi skulle få en glad nyhet. Ca 4.5 time synes jeg blir litt for lit for en tablet/laptop. Spesielt når det ser ut som de ikke har gjort noe spesielt med hvilemodusen. Hittil ser det ut som det er surface pro som frister mest av nettbrettene/laptop på dagens marked. Men finner noe negativt: Vekt - ca 1 kg for pro. Er ikke så mye over ipad (~300g forskjellig ca). Og kan hende det føles lettere ut når man får holde i den. Pris - 4000 RT (4700 for touchcover). Da vil pro sikkert komme opp i 9000-10000 kr med touchcover (den billigste). Er redd for at det kan bli mer Batteritid - 4.5-5 timer batteri tid. Nå er dette nokså ubekreftet. Men føler at de burde ha klart bedre. Endret 22. januar 2013 av toy_man Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 4000,- pluss touchpad til 1000... Høres dyrt ut spør du meg... hadde satset/håpet på under 4 for begge. Men,godt at den endelig kommer til Norge:) håper Pro ikke er langt unna, og at prisen på den ikke blir 10 000.... Lenke til kommentar
stue Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Da Microsoft lanserte RT, så hadde de med ihvertfall UK og Tyskland fra begynnelsen. Nå er det bare USA og Canada som får PRO den 9 februar. Andre land må vente uker (Tyskland, frankrike og UK) og måneder (resten). Norge er garantert blant de siste som kommer til å få Pro-modellen, så kommer nok ikke hit før April eller Mai tidligst vil jeg tro. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det er rett og slett elendig av Microsoft. De må vel kunne greie å lansere surface likt i USA og i Europa. Spørs vel om det kanskje kommer noen mer spennende nettbrett med full win8 i mellom tiden. Selv om det ikke ble vist så veldig mye spennende frem på ces 2013. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Pris - 4000 RT (4700 for touchcover). Da vil pro sikkert komme opp i 9000-10000 kr med touchcover (den billigste). Er redd for at det kan bli mer Eller så kan vi tenke litt enkelt matematisk på det. Surface RT med Touch cover koster 600$ / 4700kr. Surface Pro med touch cover blir vel 1000-1030$ (vet ikke om man får kjøpt Pro med touchcover bundle). Såp tar vi regnestykket; 4700 / 600 = 7,83. 7,83 stemmer også greit nok med valutakurs, mums og frakt tanker nå jeg. Så tar vi 1030 * 7,83 = 8065. Da tenker jeg en pris på rundt 8000-8500kr på Surface Pro 64GB m/touch cover. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Har det kommet noen muligheter for å se mkv's, samt torrentnedlasting på RT? er kun,disse to grunnene til å kjøpe Pro i stedet for et for min del... Lenke til kommentar
NERV Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Har det kommet noen muligheter for å se mkv's, samt torrentnedlasting på RT? er kun,disse to grunnene til å kjøpe Pro i stedet for et for min del... Det går å se MKV filer ihvertfall. Jeg forsøkte og åpne en MKV, valgte se etter program i store, og det dukket opp ett. Klarte fint og åpne filen i ettertid. Husker ikke navnet på programmet. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Det går å se MKV filer ihvertfall. Jeg forsøkte og åpne en MKV, valgte se etter program i store, og det dukket opp ett. Klarte fint og åpne filen i ettertid. Husker ikke navnet på programmet. høres meget bra ut:) er bare spennt på,om det kommer,mulighet for å laste ned torrenta til RT, hvis ikke så blir det nok kjøp av en rimelig Laptop i stedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå