NERV Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det var vist toll du slapp, ikke MVA https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=884102&st=0 Det betyr at jeg likevel må sende masse papirer for å få tilbake Tysk VAT, og må betale Norsk MVA. Lenke til kommentar
Phad Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det blir mer MVA ja, eller ihvertfall mase arbeid med å kreve tilbake Tysk VAT. Problemet her er at vi ikke har betalt tysk MVA, men norsk. Det er i alle fall slik jeg forstår det på fakturaspesifikasjonen: Zwischensumme: 543,20 € Steuer: 135,80 € Gesamt: 679,00 € Finner det meget betenkelig at "steuer" (skatt/mva regner jeg med) er på presis 25% av 543,20, og at det tilsammen blir 679, som er annonsert pris. Spørsmålet er jo hvordan denne spesifikasjonen vil bli seende ut for en tysk kjøper, har nemlig en anelse om at da er øverste linje (selve kostnaden) høyere, og at skatten (linje 2) vil være ett mindre beløp. Men dette er jo også en merkelig løsning som betyr at selve enheten har variabel pris basert på mottakerlandet (altså, de tjener mer penger på å selge til tyskere enn nordmenn). Om de regner dette som tysk mva, og vi i tillegg må betale norsk, har vel Microsoft DE teoretisk sett bedrevet svindel - da de legger på flere prosenter enn de skal. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg. Lenke til kommentar
stue Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Siden microsoft tyskland allerede har lagt til norsk moms i prisen, så tipper jeg man slipper å betale noe som helst når den kommer til Norge. Lenke til kommentar
carzas Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det blir mer MVA ja, eller ihvertfall mase arbeid med å kreve tilbake Tysk VAT. Zwischensumme: 543,20 €Steuer: 135,80 € Gesamt: 679,00 € Finner det meget betenkelig at "steuer" (skatt/mva regner jeg med) er på presis 25% av 543,20, og at det tilsammen blir 679, som er annonsert pris. Spørsmålet er jo hvordan denne spesifikasjonen vil bli seende ut for en tysk kjøper, Zwischensumme: 478,51 € Steuer: 100,49 € Gesamt: 579,00 € Slik ser min ut, bestilt til Spania. Ettersom det er innenfor EU regner jeg med at det er samme opplegget som for tyskere. Min har mva på 21% på utsalgspris 579 euro. Lenke til kommentar
Phad Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) Det blir mer MVA ja, eller ihvertfall mase arbeid med å kreve tilbake Tysk VAT. Zwischensumme: 543,20 €Steuer: 135,80 € Gesamt: 679,00 € Finner det meget betenkelig at "steuer" (skatt/mva regner jeg med) er på presis 25% av 543,20, og at det tilsammen blir 679, som er annonsert pris. Spørsmålet er jo hvordan denne spesifikasjonen vil bli seende ut for en tysk kjøper, Zwischensumme: 478,51 € Steuer: 100,49 € Gesamt: 579,00 € Slik ser min ut, bestilt til Spania. Ettersom det er innenfor EU regner jeg med at det er samme opplegget som for tyskere. Min har mva på 21% på utsalgspris 579 euro. Takker for bidraget! Fantastisk flaks at du er i Spania nå! I henhold til det store internett er MVA i Spania på, surprise surprise, 21%. Med andre ord mener jeg at vi allerede har betalt vår del av moms. FedEx kan drite og dra. Tollvesenet regner jeg med at svarte på et generelt basis og ikke helt forsto problemstillingen. Endret 2. november 2012 av Phad Lenke til kommentar
Jeppfi Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det blir mer MVA ja, eller ihvertfall mase arbeid med å kreve tilbake Tysk VAT. Zwischensumme: 543,20 €Steuer: 135,80 € Gesamt: 679,00 € Finner det meget betenkelig at "steuer" (skatt/mva regner jeg med) er på presis 25% av 543,20, og at det tilsammen blir 679, som er annonsert pris. Spørsmålet er jo hvordan denne spesifikasjonen vil bli seende ut for en tysk kjøper, Zwischensumme: 478,51 € Steuer: 100,49 € Gesamt: 579,00 € Slik ser min ut, bestilt til Spania. Ettersom det er innenfor EU regner jeg med at det er samme opplegget som for tyskere. Min har mva på 21% på utsalgspris 579 euro. Takker for bidraget! Fantastisk flaks at du er i Spania nå! I henhold til det store internett er MVA i Spania på, surprise surprise, 21%. Med andre ord mener jeg at vi allerede har betalt vår del av moms. FedEx kan drite og dra. Tollvesenet regner jeg med at svarte på et generelt basis og ikke helt forsto problemstillingen. Kanskje derfor pakken ble liggende litt lengre i Tollen og? Men Tollen mente at det ikke gikk at selger tok 25% moms og at vi slapp da å betale ved innførsel, men nå virket det som om han i Tollen var en gammel gubbe som tviholdt på reglene fra 1970. Lenke til kommentar
Phad Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Kanskje derfor pakken ble liggende litt lengre i Tollen og? Men Tollen mente at det ikke gikk at selger tok 25% moms og at vi slapp da å betale ved innførsel, men nå virket det som om han i Tollen var en gammel gubbe som tviholdt på reglene fra 1970. Jeg tipper de gjør det slik: Microsoft har avtale med FedEx/UPS som leverandør. Ett av villkårene er at leverandør får ta seg av fortollingen. Microsoft tar derfor høyde for norsk moms ved bestilling. Når FedEx leverer tar de seg også av fortollingen (altså betaling av moms til staten). Kort og godt, vi betaler moms til Microsoft som igjen betaler dette til FedEx som igjen betaler dette til Norge og rasker til seg en krone og to til seg selv. 1 Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 En cenn av meg skal til london om 2 uker, og tenkte å sende med han kroner for å plukke opp en Surface. Noen som vet hvor den kjøpes "in store"? Nærme oxford street helst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ifølge min venn i Tollvesenet, sendes det ikke faktura om mva. etter pakken er utlevert. Så da ser det ut som jeg har betalt mitt. Gled dere til dere får Surface, folkens. Herlig opplevelse. Lenke til kommentar
Jeppfi Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Ifølge min venn i Tollvesenet, sendes det ikke faktura om mva. etter pakken er utlevert. Så da ser det ut som jeg har betalt mitt. Gled dere til dere får Surface, folkens. Herlig opplevelse. Denne er jeg ikke helt sikker på, har tidligere bestilt fra USA og alt har blitt sendt med DHL. Da har jeg fått regning i etterkant. Lenke til kommentar
roger92s Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Får problemer når jeg ska bestille Surface fra den Tyske siden. Når jeg ligger inn kortinformasjonen min så kommer det feilmeldinger når jeg skal betale. Har prøvd å skrive det inn ett par ganger uten hell... Noen som har tips?? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 En cenn av meg skal til london om 2 uker, og tenkte å sende med han kroner for å plukke opp en Surface. Noen som vet hvor den kjøpes "in store"? Nærme oxford street helst. Tror du bare får den på nettet. Har søkt en del etter utsalg i GB uten å ha funnet noe. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 En cenn av meg skal til london om 2 uker, og tenkte å sende med han kroner for å plukke opp en Surface. Noen som vet hvor den kjøpes "in store"? Nærme oxford street helst. Tror du bare får den på nettet. Har søkt en del etter utsalg i GB uten å ha funnet noe. Synd... Leste at MS åpner egen butikk i london, men ikke før 2013... =( Lenke til kommentar
thamule Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Ingen som kan bekrefte/avkrefte? Mulig å få 3G/4G på surface? Lenke til kommentar
hatu Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Ingen som kan bekrefte/avkrefte? LMGTFY; Nei. Ikke 3G/4G. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 (endret) Ville noen her hatt betenkligheter med å bestille: http://www.bhphotovi...C_11_6_BLK.html Ser multicom selger den med I3 for 10 000, vurderer nesten heller denne eller http://www.bhphotovi...C_11_6_BLK.html og så legge på 3 års garanti som de tilbyr...noen tanker? eller: http://www.adorama.com/ASTA21DH71.html Endret 3. november 2012 av Christian86 Lenke til kommentar
Jeppfi Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Ifølge min venn i Tollvesenet, sendes det ikke faktura om mva. etter pakken er utlevert. Så da ser det ut som jeg har betalt mitt. Gled dere til dere får Surface, folkens. Herlig opplevelse. Du har sikkert fått lekt deg litt mer med den nå, hvordan er opplevelsen? Bugs? Tregt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Opplevelsen er topp. Ikke opplevd noen problemer eller bugs ennå. Skjermtastaturet og touch-coveret er glimrende å skrive på, spill kjører uten hakking, IE10 er rask og fungerer bra, alt går raskt egentlig. Men Surface er ikke egnet for å bli brukt i portrettmodus. Det er vel det eneste minuset jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
Phad Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Opplevelsen er topp. Ikke opplevd noen problemer eller bugs ennå. Skjermtastaturet og touch-coveret er glimrende å skrive på, spill kjører uten hakking, IE10 er rask og fungerer bra, alt går raskt egentlig. Men Surface er ikke egnet for å bli brukt i portrettmodus. Det er vel det eneste minuset jeg kommer på i farten. Fantastisk å høre! Gleder meg som en unge. Fikk du e-post om sporingsnummer når den ble sendt? Sjekker stadig på Microsoft store, men står enda bare "order processing": Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Ja, det fikk jeg. Ventetiden er fæl, så jeg føler med deg. Fant forresten et fint etui til Surface. Tror jeg skal kjøpe meg det. http://www.gearzap.com/sophisticase-leather-style-slip-pouch-for-microsoft-surface-rt-black.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå