Woods Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Noen som vet om et program hvor man har tilgang til linjal, vinkelmåler etc? Tenker på noe som ligner linjalet til iPad Pro, noe OneNote 2016 ikke har? Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Testet 3DMark11 på min SP4 i7/16/256 nå for å sammenligne mine to modus "MAX performance" og "MAX battery", hvor sistnevnte er konfigurert til å bare oppnå 50 % av maks prosessorhastighet samt laveste mulige grafikk-frekvens. Dette for at jeg skal kunne ha rikelig med kraft når jeg sitter på kontoret, men samtidig kan få rikelig med batteritid når jeg er hjemme og bruker den til surfing og letter oppgaver Utifra 3DMark11-resultatene ser konfigureringen ut til å ha vært vellykket: Score "MAX battery": 880 Score "MAX performance": 2082 Legger ved skjermbilde av begge resultatene Til sammenligning får en i5 SP4 på full pupp 1584 poeng. Hvordan ser de verdiene ut nå etter gårsdagens firmware oppdatering med 'thermal tuning'? https://www.reddit.com/r/Surface/comments/436dwp/sp4i7_power_limit_throttling_after_127_firmware/ Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Ahh, noe nytt med throttling altså? Skal teste når jeg kommer hjem senere Ser på Reddit at enkelte opplever økt ytelse (at maskinen kan holde 25 W over tid), mens andre opplevde minket ytelse. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 (endret) Fikk nesten 200 poeng mer nå. 2262 poeng i 3DMark11 (SP4 i7). ----------------------------------------------------------------------------------------------- Når det gjelder SSD-ene i de forskjellige versjonene så opplever jeg en ørliten forskjell i hastighet. Begge målt med HD Tune v2.55. i5 256 SSD: 774 mb/s i7 256 SSD: 836 mb/s Endret 30. januar 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Prøvde i "Balansert" modus nå + at dataen sto på altanen (rundt 10 grader), og da fikk jeg plutselig 2555 i score. Skal teste på nytt med balansert innendørs når dataen har fått avklimatisert seg. Er det forresten mer vanlig å bruke vanlig 3DMark nå, evt. PCMark? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Nettop gått til innkjøp av Surface 4 M3 modellen. Sliter litt med diverse irriterende bugs som f.eks at skjermdriveren detter ut under bruk av oneNote. Skjer ganske ofte faktisk og er veldig irriterende. Installert alt av oppdateringer. Lurer også på om noen her inn har noen gode notatprogrammer å anbefale? Savner muligheten til autokorrigering i OneNote slik at jeg kan tegne rette streker, runde objekter og lignende. Er strevsomt å gå via "sett inn" menyen hele tiden. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Skjermdriveren detter ut hele tiden? Haha, klarer ikke helt å forstå hva du mener Har du innstallert alle oppdateringer i Windows Update? Ingen problem med skjermdriverne her. Når det gjelder objekter så er der en objektmodus i OneNote for å tegne rundinger, firkanter osv.Til hobbytegning liker jeg godt Sketchable (Fresh Paint som er forhåndsinstallert skal visst fungere greit også). Til skriving er OneNote den beste jeg har kommet over med tanke på responstid, men har ikke prøvd mer enn 4-5 program. Endret 2. februar 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
ryu Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Nettop gått til innkjøp av Surface 4 M3 modellen. Sliter litt med diverse irriterende bugs som f.eks at skjermdriveren detter ut under bruk av oneNote. Skjer ganske ofte faktisk og er veldig irriterende. Installert alt av oppdateringer. Lurer også på om noen her inn har noen gode notatprogrammer å anbefale? Savner muligheten til autokorrigering i OneNote slik at jeg kan tegne rette streker, runde objekter og lignende. Er strevsomt å gå via "sett inn" menyen hele tiden. Anbefaler å bruke OneNote versjonen som ligger i Windows Store til notat med penn. Som nevnt over, så kan du skru på "Convert to Shape" (i Draw tabben) som gjenkjenner figurer og konverterer on the fly. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) ... Når det gjelder One Note.. Er det forskjell på den som følger med og den One Note som følger med Office 2013 -pakka? Og, er det ENDA en versjon til på Windows Store? Og, burde man bruke den ene fremfor den andre, mener dere? Selv bruker jeg MetaMoji i notatsammenheng på skolen.. Endret 2. februar 2016 av Bone Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Den som ligger i Store er nok den som er forhåndsintallert. Den som følger med Office 2013/365 er betydelig mer avansert - men derav hakket mindre fingervennlig. Har ikke utforsket fullversjonen så mye enda. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Takk for svar! Er det slik at det er mulig å bestemme hvilken versjon som skal "poppe opp" når man klikker med pennen? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Ja Åpne den forhåndsinstallerte Surface-appen og trykk på pennen til venstre. Der kan du velge handling både for enkeltklikk, dobbelklikk og press+hold 1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Noen som har problemer med at Wifi ikke kobler seg til når maskinen våknet fra dvale? Dette problemet har jeg oppøevd både på i5 og i7 SP4. Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hvor lang batteritid får dere på SP4?Har en i5/8/256 og klarer bare max 5 timer med surfing, det med 50% lysstyrke, -100mV på CPU -90mV på GPU og CPU limit på 70%. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg får heller ikke så mye.. Ikke testet nøyaktig.. men, vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Er jo egentlig en liten "dealbreaker" med kun så lite batteritid i praksis.. De lover jo ca 9 timer, under visse forutsetninger.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Med min "maks batteri"-modus holdt maskinen i litt over 5 timer med streaming fra TV2 Sumo (HD) med lysstyrken på 50 %. Synes dette er ganske greit. Med samme innstillingene klarer jeg 8-10 timer når jeg leser og redigerer PDF-er. Skal slå av Wifi og se om jeg klarer enda mer da. Edit: Men når maks ytelse er aktivert så kan maskinen gå tom på 2-3 timer med aktiv bruk. Endret 7. februar 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Noen som opplever dette med pennnen?At streken brytes så jeg ikke får sammenhengende linjer? Har forsøkt med omstart til ingen nytte. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Jeg har ikke opplevd akkurat dette.. Men, det jeg sliter litt med -men tror det kan ha noe med selve appen, Metamoji, å gjøre- er at pennen slutter å registrere noen ganger, men i motsetning til deg som får "hull", så tegner selve programmet en rett strek fra der den "slapp" til der den tok igjen.. Så, kanskje vi har samme problem, bare at Metamoji tegner rette streker mellom punktene hvor kontakten blir borte, men der du tegner gjør den ikke det. Når det er sagt, så har jeg ikke merket dette problemet med andre programmer. Det skal også sies at jeg ikke har prøvd de i like store grad, på langt nær.. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Glemte å nevne at det var onenote jeg testet i. Lastet ned Metamoji note lite og testet der og akkurat samme problemet. Merket problemet idag. Tidligere har pennen fungert helt ypperlig. Her er et nytt bilde hvor det vises litt bedre, Her drar jeg penen i en sammenhengende strek uten å slippe den fra skjermen. Helt ubrukelig. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Er dette fra Metamoji? Når du testet Metamoji, får du slike "hull" der også? Eller som meg, hvor Metamoji fyller selv inn en "rett strek" mellom to punkter, gitt korteste strekning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå