krister461 Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Har et problem som begynner å irritere meg grenseløst. Når jeg vekker maskinen fra dvale får jeg en svart skjerm. Jeg kan endre volum, og når jeg holder inne PW-knappen ser jeg denne "dra ned for å slå av maskinen". Jeg må dog hardresette HVER gang dette skjer, noe som er ganske ofte.Såvidt jeg har forstått er dette et kjent problem som MS jobber med. Workaround er å bruke hibernate istedenfor sleep. Noen link til dette? Har ikke funnet noe særlig god info selv. http://m.windowscentral.com/microsoft-working-sleep-issues-surface-pro-4 Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 (endret) Har et problem som begynner å irritere meg grenseløst. Når jeg vekker maskinen fra dvale får jeg en svart skjerm. Jeg kan endre volum, og når jeg holder inne PW-knappen ser jeg denne "dra ned for å slå av maskinen". Jeg må dog hardresette HVER gang dette skjer, noe som er ganske ofte. Formaterte nå nylig pga SP4 tastaturet ikke ville fungere skikkelig på min SP3. Kan dette hjelpe? (trykke Win + P to ganger) https://www.reddit.com/r/Surface/comments/3vn74d/tip_pressing_winp_twice_turns_the_screen_on_if/ Endret 4. januar 2016 av Spectre Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Har et problem som begynner å irritere meg grenseløst. Når jeg vekker maskinen fra dvale får jeg en svart skjerm. Jeg kan endre volum, og når jeg holder inne PW-knappen ser jeg denne "dra ned for å slå av maskinen". Jeg må dog hardresette HVER gang dette skjer, noe som er ganske ofte. Formaterte nå nylig pga SP4 tastaturet ikke ville fungere skikkelig på min SP3. Kan dette hjelpe? (trykke Win + P to ganger) https://www.reddit.com/r/Surface/comments/3vn74d/tip_pressing_winp_twice_turns_the_screen_on_if/ Skulle akkurat til å skrive at for meg har Ctr+Alt+Del fungert, men ser det er også kommentert på Reddit. Men det er faktisk ganske lenge siden det har skjedd meg nå. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Har et problem som begynner å irritere meg grenseløst. Når jeg vekker maskinen fra dvale får jeg en svart skjerm. Jeg kan endre volum, og når jeg holder inne PW-knappen ser jeg denne "dra ned for å slå av maskinen". Jeg må dog hardresette HVER gang dette skjer, noe som er ganske ofte. Formaterte nå nylig pga SP4 tastaturet ikke ville fungere skikkelig på min SP3. Kan dette hjelpe? (trykke Win + P to ganger) https://www.reddit.com/r/Surface/comments/3vn74d/tip_pressing_winp_twice_turns_the_screen_on_if/ Godt tips. Skal rapportere tilbake neste gang det skjer! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hva er egentlig status på hvor fornøyde folk er? Snuser på en i5/8/256 når de eventuelt kommer til salgs igjen.. Men, noen spesielle grunner til ikke å kjøpe? Batteritid er det jeg er mest skeptisk til. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Personlig er jeg litt i tvil også: Laminia: For forbrukermarkedet Lamina T-1010B (Windows 10) + Tastatur Microsoft Surface for bedriftmarkedet? Syns det ikke kommer frem forskjellene, f.eks om surface støtter 1 gigabit\s over 5 ghz trådløs, eller støtter usb 3.1 Så mitt råd som privatperson er du ikke fornøyd med laminia vent til 2017 tror det mye som vil skje på nettbrett i fremtiden så er lite vits å bruke 10 000 kr der. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Knallfornøyd. På batteri har jeg skrudd grafikkortet ned til 300 MHz, dette gir betydelig økt batteritid! Vanligvis i balansert-modus kjører den vel på 6-700 MHz og 1000 er maks (dette er ikke aktivert vanligvis, men er enkelt å aktivere selv, dette har jeg kun aktivert når strømmen er plugget i, eller når jeg manuelt velger det selv). Forøvrig synes jeg 200 % forstyrrelse er akkurat litt lite, så jeg bruker for tiden 225 %. Har ikke opplevd noen bugs på grunn av dette enda. Knall. LMH1: Laminia-en er vel ikke akkurat en konkurrent til SP4 Må ha en bærbar i tillegg til den, alt for mange flaskehalser. Endret 10. januar 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Knallfornøyd. På batteri har jeg skrudd grafikkortet ned til 300 MHz, dette gir betydelig økt batteritid! Vanligvis i balansert-modus kjører den vel på 6-700 MHz og 1000 er maks (dette er ikke aktivert vanligvis, men er enkelt å aktivere selv, dette har jeg kun aktivert når strømmen er plugget i, eller når jeg manuelt velger det selv). Jeg har sett mange innstillinger på grafikkkortet på SP3, men denne var ny for meg. Hvor finner jeg den? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Windows Central har en enkel og grei guide til hvordan det gjøres http://www.windowscentral.com/how-max-intel-hd-graphics-surface-pro-4 Veldig greit å kunne opprette en modus hvor skjermkortet er klokket ned (til surfing og annet tidsfordriv), så varer batteriet lenger. Om det fungerer på SP3 vet jeg ikke, men verdt et forsøk Endret 10. januar 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 ... men hvordan klokker du ned til 300 MHz? Er det bare "Max battery life" (som jeg har enabled fra før)? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Stemmer. Max batteri = 300 MHz Balansert = 700 MHz Max ytelse = 1000 MHz Om jeg husker riktig (sjekket med GPU-Z). Sistnenvte er som sagt ikke tilgjengelig uten at du følger guiden jeg linket til (endrer HD Graphics-innstillingene). Endret 11. januar 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Aha! Da så, greit å vite, selv om alt da er OK. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Da ble jeg Surface Pro 4 bruker jeg også! edit: ... Endret 13. januar 2016 av Bone Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har hatt lyst på en Surface Pro lenge, og nå som Microsoft kjører et såpass bra tilbud på Pro 3 om dagen, så vurderer jeg å slå til. Men jeg lurer på en ting; Er Type cover 4 (altså til SP 4) kompatibelt med Surface Pro 3? Jeg har lest at det er det, men jeg snakket nå nettopp med Microsoft kundeservice, og de sa at det IKKE var det, fordi Type cover 4 var litt større enn SP 3. Noen som har testet dette, som vet om det faktisk funker? Jeg har prøvd meg litt på begge tastaturene, og det nye til SP 4 er virkelig en solid forbedring, synes jeg - så hadde aller helst tatt det. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Har testet mitt SP4-tastatur på SP3 og det funket fint! Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Har testet mitt SP4-tastatur på SP3 og det funket fint! Sweet! Hvordan er det når du "klapper de sammen" og er on the go? Er tastaturet såpass mye større enn selve Surfacen, sånn at det blir krøkkete, eller funker det fint? En annen ting jeg lurer på: Har du (eller noen andre) testet SP 4 type cover med SP 3 docking station? Jeg har hørt at det visstnok ikke er mulig å vinkle opp tastaturet med denne kombinasjonen, sånn at skal man bruke TC 4 og SP 3 i dock, så må man skrive med tastaturet helt flatt. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 SP3 og SP4 er like store, så tastaturet passer helt fint sammenklappet. Hvordan det er med SP3-dock vet jeg ikke, men er godt fornøyd med SP4-docken selv... 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Noen spill som fungerer bra å spille på en slik maskin? Har 8/256 i5-modellen.. Jeg er ikke ute etter skytespill, eller andre tunge spill, jeg har en stasjonær jeg kan bruke til slikt, om nødvendig.. Det er lurer på er om noen har prøvd spill som: Wasteland 2 King's Bounty Divine: Original Sin Civilization (nummer?) Diverse Point&Click / Adventure Telltale Games Dragon Age: Origins(?) Eller noe annet som kan anbefales i denne stilen? Jeg prøvde å installere Fallout 1, men hadde problemer med pennen/fingeren (prøvde uten tastaturet).. Hvor jeg trykket og hvor pilen var, var på to forskjellige steder.. Noe annet som kan anbefales? Takker Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 SP3 og SP4 er like store, så tastaturet passer helt fint sammenklappet. Hvordan det er med SP3-dock vet jeg ikke, men er godt fornøyd med SP4-docken selv... Betyr det at du har SP4-docken og SP 3 og det funker å bruke sammen??? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har SP4 med ny dock. Har ikke testet SP3 med docken, men mener å ha lest at det skal funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå