JohnsonJr Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Jeg skal snart oppgradere pcen og trenger litt hjelp med hvilke skjermkort jeg burde velge. Angående de nåværende delene har jeg en 650w psu og et HAF 932 kabinett. Jeg skal kjøpe noen nye deler blant annet Hovedkort, Cpu ram og Gpu. Jeg har sett litt på denne oppgraderingspakken hos komplett men er litt skeptisk. Jeg tror heller jeg skal velge et Sabertooth z77 skjermkort siden jeg ikke trenger Wifi, og den skal takle støv bedre, noe som kan være lurt i og med at pcen står på gulvteppet den meste av tiden. Angående skjermkortet så er det et Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA som følger med i denne pakken. Jeg så en youtube video hvor de anbefalte Zotac gtx 670 amp! (se spoileren). http://www.youtube.com/watch?v=w7c6YxxtCIc&feature=related SYSTEM:Intel Core i7-3770K @ 4.7 GHz MOBO: ASUS Maximus V Gene Her er en link for og sammenligne de to skjermkortene på komplett. - http://www.komplett....1360&sku=751369 Spillene jeg kommer til å bruke det på er spill som Bf3, , Guild Wars 2. Jeg er usikker på hva som er anbefalt for de forskjellige spillene, men målet er å kunne kjøre alt på max. I denne videoen tester de Gtx 670 mot 680. Fra det jeg kan se ligger begge kortene på rundt 75-80 fps gjennomsnittlig. 680 har en del fps drops og det kan virke som 670 kjører spillet litt glattere. http://www.youtube.com/watch?v=B9sd_HJLVo4 Comparing the two cards with interesting results. Please note that I record with MJPG compression to save disk space since performance hit wasn't THAT noticeable. I record to a second drive to minimize the performance hit in R/W situations. MJPG uses real-time compression. Watch in fullscreen 1080p to read the numbers on the top left hand corner. Both vids were recorded a little over a month apart with the same driver sets. GTX 680 is a Galaxy ref card, 670 is a GB Windforce. Edit: Støynivå og temperatur er ikke så viktig, så lenge det ikke smelter. Endret 25. juni 2012 av JohnsonJr Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Før vi nevner støy, så kan det være greit å vite hvordan støynivået kan være selv har jeg hatt GTX 570 av gaimward og den støyet så mye som en hårføner eller liten støvsuger og det er litt i overkant syns jeg så det kan være lurt å nevne. Nå har jeg selv ikke i mot støy men når det er så ille som i mitt tilfelle ble det til jeg kjøpte ny kjøler. Angående tempraturene ja de blir nok noe høyere med sommeren men skjermkortet skal slå seg av eller oppføre seg rart lenge før det ryker, med mindre man overklokker burde man være trygg. Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "Windforce 3X" og ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "DirectCU II" er veldig gode som er fabrikat overklokket. Endret 25. juni 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 DirectCU II er knallgode kort! Har 2 stk GTX 580 Direct CU II i SLI som er akkurat samme opplegget som GTX 670/680 Direct CU II. Når man sitter ved siden av en kompis som har vanlige kort så hører man ikke sin egen maskin i det hele tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå