E7ite Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hei, har fått arva ein Reserator 1, som har stått på ein eldre maskin i mange år. Tenkte at det hadde vore artig å prøvd den på min PC, som er ny i forhold. Phenom 2 955Black Edition, og eit GTX 460. Har ei GPU blokk som visstnok skal passe alle kort med vanlig 4 pins feste, har målt, og den ser ut til å passe fint. Men trenger ei CPU blokk som passe til AM2/AM3. Og har då komt fram til at det er denne eg må ha; http://www.quietpc.com/products/watercooling/zm-wb5-plus Eller kan eg bruke ein anna type? Irriterande å måtte bestille fra utland med tanke på moms og toll. Så var det nokon som nemnte at pumpa i Reserator var svak, ser det er ein på bruktmarked som selger ein DP 600, vil den kunne koples på etterpå om eg ser at vatnet går for seint? Har allerede ein ekstra kjøler på CPU, husker ikkje merke, men kjøleren er svær, tar nesten borti kabinettet, men den må allikevel opp på 2300+++ RPM ved spel. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Du kan bruke en hvilken som helst blokk. Bare se til at slanger/nipler passer. Pumpen i Reserator 1 er ikke stort å skryte av, men én CPU-blokk byr ikke på rare motstanden så det vil helt sikkert gå fint. Det er jo strengt tatt CPU-kjøling Reserator er laget for. DP600 vil uansett ikke passe, med mindre du kobler den direkte på slangen. Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) (stort bilde) Løyste det på denne måten, stripsa CPU blokka fast, tok den gamle VGA kjølaren, den passa med 1 skrue i kvart hjørna(dekka ikkje heile blokka då) Vifta er der pga skjermkortet var veeeldig varmt på baksida, men er det normalt kanskje? Etter å ha kjørt IntelBurnTest på High kom temp opp i 70 grader på CPU, ser det tar litt tid før vatnet blir kaldt igjen då, pga kjølar er passiv osv, men fungerer fint enn så lenge. Brukte vanlig springvatn då, bør eg ha noko algedrepar oppi? Endret 25. juni 2012 av E7ite Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Nå er det ganske stor forskjell på hva som finnes av grums og grams i springvann, alt etter hvor man bor, men jeg ville ha fjernet springvannet og heller kjøpt en flaske batterivann til 20kr. Det er en billig forsikring. Algedrepende middel er lurt å bruke uansett. Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Etter eit par timar CIV5 har CPU vore oppe i 78 grader, er det heilt heldig? Og vil det hjelpa med ny blokk? Kjenner at heile tårnet er veldig varmt, så er vel kanskje heller at det ikkje klarer å få vekk varmen, enn at CPU blokka ikkje er god nok ? Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (stort bilde) En PC er ikke noe du kan lage ghetto-løsninger på. Hvis spørsmålet er hvorfor CPU'en din er varm, så ser du svaret på bildet. Det er jo ikke i nærheten av så mye trykk som det må være mellom CPU-blokka og CPU'en hvis du bruker strips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå