Gå til innhold

Ny pc-bærbar. Sterk og god, men ikke for dyr!

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe en bærbar pc ganske snart. Prisklassen er mellom 4 og 5500. En ting som jeg må nevne er at jeg MÅ kjøpe den på siba.no som er et drittsted fordi moren min har er sibakort. Jeg skal bruke det pcen til spilling, arbeid, film, kanskje videoredigering, surfing og andre ting man bruker pc på. Den må kunne kjøre minecraft technic pack med flere settings på max og andre spill som call of duty, skyrim, gta osv. Helst en quad core i hvertfall med 6 GB minne ++

Dette er første gang jeg selv skal kjøpe pc, siden før har jeg fått det i gave. Og broren min har blitt bortskjemt med en pc til 8.000 mens jeg måtte ha en liten drittpc.

Jeg lurer da på om dere har noen forslag på hva slags pc som passer til mitt bruk og takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke lett å finne en pc her som er optimal på siba.

HP DV6-6B45EO:

Prosessor: Intel Core i7-2670QM - 2,2 gHz

- Minne: 6 GB DDR3 1333 MHz

- Harddisk: 640 GB Sata

- Optisk media: Super Multi DVD-Brenner

- Skjerm: 15,6" HD LED BrightView skjer, 1366*768

- Grafikk: AMD Radeon HD6490M 1 GB GDDR5

- Nettverk: WLAN 802.11b/g/n, LAN 10/100/1000

- Øvrig: Bluetooth, WIDI, Kortleser, TrueVision Webcam, Altec Lansing Høyttal, HDMI

- Farge: Espresso Svart

- Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64 bit

Er vel ikke så allerverst, med tanke på lav oppløsning på skjermen og noe treg harddisk er å anta.

HP merket er neppe kjent for god kvalitet men i på siba er det vanskelig å finne bedre, Acer AS5750G-2676G50 er noe også å vurdere.

Husk på at siba virker ut som forsvinner gradvis, da enkelte butikker har gått konkurs, så var jeg deg ville jeg vært skeptisk å kjøpe Acer/HP maskiner derfra med mindre siba kan garantere reprasjon selv etter siba går konkurs. Så jeg ville sjekket om det er http://www.norek.no/k/k.aspx som er levrandøren her eller om infocare tar seg av garanti i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok takk for svar. Grunnen til at vi må kjøpe på siba er at moren min har sibakort. Jeg har egentlig veldig mye imot siba. Det står nesten ingenting om pcne og nettsiden er ikke noe bra heller. Men takker for svar. Dem pcen over hadde jeg ikke sett, men den virker grei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...