Gå til innhold

Svart skjerm i Xbmc (ubuntu med lightdm)

Anbefalte innlegg

Etter installasjon av Xmbcbuntu fungerer selve Xbmc med lyd, bilde og fjernkontroll, men Spotify gir ingen lyd og vil naturligvis ikke følge overscan-innstillingene til Xbmc. Jeg starter Spotify via et script som først starter Openbox, så antagelsen min er at jeg må logge inn i desktop for å fikse dette. Problemet er at det lar seg ikke gjøre. Nå jeg logger ut av Xbmc blir skjermen bare svart (sender signal til TV, men helt svart). Jeg kan ikke Linux, så jeg vet ikke hvor jeg evt finner innstillingene som gjør at det grafiske loginvinduet ikke vises. Jeg vet heller ikke hvorfor jeg starter Spotify i Openbox når når Lxdm vistnok er default window manager i Xbmcbunu. Bare noe jeg leste på internett.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du går ut av xbmc (exit) så skal du komme til pålogging vinduet, da taster du inn passord (brukernavn er allerede valgt, hvis ikke så velg rett bruker), og velg så Xbmcbuntu (står nok i Xbmc) under passord boksen, og trykk login.

Hvis ikke exit sender deg til påloggingsvinduet, som ser ut til å være problemet ditt, så tror jeg du bør spørre/ta en titt på på det offisielle forumet: http://forum.xbmc.or...play.php?fid=52

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Prøv Spotymc som addon i XBMC. En meget lekker løsning. Er foreløpig i beta, men har vært godt brukbar siden alpha 4. Bruk Repo Installer og legg til Mortstar's repo.

Sikkert en mye bedre og lekrere løsning enn Spotify i script og med feil overscan...

(null)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...