keo160 Skrevet 24. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Hei har kjøpt pc deler til ei maskin til lillebroren til kjæresten, har fått satt sammen pcen og den fungerer flott på alt utenom skjermkortet, har ikkje fått inn driveren har prøvd å installert ifrå cden men fungerte ikkje fikk bare inn standard VGA-driver som kommer inn sjølv, skjermen fungerer på HDMI. dette er skjermkortet som står i PCI ekspress: SAPPHIRE HD 7770 1G GDDR5 Hovedkortet er : Fabrikant : ASUSTeK Computer INC. Modell:P8Z68-V PRO GEN3 Svar fort ver så snill? prøvd drivere ifrå http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1159&lid=1&pid=1452&leg=0 MVH Keo160 Lenke til kommentar
claes Skrevet 24. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Prøv de fra AMD selv; http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx Velg på høyre side. Lenke til kommentar
keo160 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 fant ikkje skjermkortet der, prøvde autodetect men den fant ikkje skjermkortet eller OS kom det opp.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Ikke bruk autodetect... Bare velg Desktop Graphics -> HD Series -> HD 7xxx Series -> Ditt operativsystem Lenke til kommentar
keo160 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Får valgt Desktop Graphics -> HD Series -> HD 7xxx Series -> men får bare opp XP, windows 2000 Proffesional, windows 98 ME... er windows 7 64Bit Lenke til kommentar
TMB Skrevet 24. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Her: http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx Jeg får for øverig opp alle når jeg velger det der, men samme det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Får valgt Desktop Graphics -> HD Series -> HD 7xxx Series -> men får bare opp XP, windows 2000 Proffesional, windows 98 ME... er windows 7 64Bit Sikker på at du ikke valgte Radeon 7xxx series? Det er en liten forskjell der, Radeon 7000-serien er over 10 år gammel Lenke til kommentar
keo160 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Jepp heilt sikker på det men fikk link av TMB som eg skal teste Lenke til kommentar
keo160 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 Linken ifrå TMB funka ikkje fikk samme som eg fikk fra det andre når eg installerte, alt kommer inn står det der men driveren vil ikkje legge seg inn.... Lenke til kommentar
keo160 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2012 La med eit print screen av pcen slik den er når installasjonen skal vere fullført: står att der skal vere errors under instalasjonen men står att alt skal vere fullført. Lenke til kommentar
keo160 Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Fikk inn ein drivar med windows update:) ein intel driver, men er ikkje optimalt enda Lenke til kommentar
claes Skrevet 6. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2012 Intel driveren er til den innebygde GPUen i CPU, den er rimelig dårlig i forhold til den eksterne GPUen. Bildet du sier du la til har du ikke lagt inn, det er ingenting å se. Du finner akkurat det du trenger på linken til TMB ovenfor. Dersom den ikke fungerer gjør du noe galt eller så er det noe galt med installasjonen. Dukker GPUen opp på enhetsbehandling? (Min Datamaskin->Høyreklikk->Egenskaper->Enhetsbehandling på venstre side. 1 Lenke til kommentar
keo160 Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 Fikk bare inn intel, fikk errors under installasjonen, går no ikkje an og gjere feil under installasjonen av drivere? det er så rett fram att ein baby kunne gjort det omtrent. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 Antar du har koblet skjerm kabelen til kontakten på hovedkortet? I så fall er det ikke så rart, da bruker du de x16 PCI-E lansene til ditt 7770 skjermkort til Intel sin integrerte GPU, og skjermkortet blir bare sittende der. Nå er det noen ganger litt kluss med å gå tilbake og få den til å detektere skjermkortet igjen, men du får prøve å koble på skjermkortet istedet og se om du får bilde under oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå