Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Jeg skal kjøpe den nye Macbook Pro "Retina" (når den kommer på lager engang..), basismodellen, og lurte på om jeg burde gå for 16GB RAM når jeg først er igang ? Jeg skal bruke den til Adobe Lightroom, Photoshop (og i de fleste tilfeller samtidig) og en del koding i Xcode. Jeg kommer også til å skaffe meg et Nikon D800 kamera etterhvert, med de enorme filstørrelsene på RAW-bilder jeg antar det medfører. Så er da spørsmålet om jeg vil trenge 16GB med RAM ? Hvis jeg aldri kommer over 8GB i forbruk regner jeg med det ikke er noe å vinne på det ? Endret 24. juni 2012 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Hvis du går for basismodellen (dvs ikke-retina) så kjøp minste og evt oppgrader til mer selv. Retina modellen derimot er så vidt jeg vet ikke muligheter for egenoppgradering av minne, så kjøp max. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Hvis du går for basismodellen (dvs ikke-retina) så kjøp minste og evt oppgrader til mer selv. Retina modellen derimot er så vidt jeg vet ikke muligheter for egenoppgradering av minne, så kjøp max. Jeg skal ha retina ja, men den "svakeste" av de to retina modellene (finnes da grenser for hvor mye penger det er fornuftig å bruke ). Så det er bare å kjøre på med 16GB altså.. Endret 24. juni 2012 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Hvis du går for basismodellen (dvs ikke-retina) så kjøp minste og evt oppgrader til mer selv. Retina modellen derimot er så vidt jeg vet ikke muligheter for egenoppgradering av minne, så kjøp max. Jeg skal ha retina ja, men den "svakeste" av de to retina modellene (finnes da grenser for hvor mye penger det er fornuftig å bruke ). Så det er bare å kjøre på med 16GB altså.. 16GB for all tid eller 8GB for all tid :/ Du kan jo trenge 16GB. Det er så "genialt" gjort av Apple må jeg si, tvinger deg til å kjøpe overpriset minne uten oppgraderingsmuligheter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå