Deviljoker Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Hei, jeg kunne gjerne tenkt meg noen råd og forslag angående kjøp av en ny bil. Til nå har jeg hatt en meget stusslig fremhjulstrekker som jeg virkelig ikke vil ha lenger til tross for veldig lite problemer og lite forbruk. Jeg kunne tenkt meg en bil som faktisk sparker litt. og gjerne også ha enten firehjulstrekk eller bakhjulstrekk. Tenkt til å bruke rundt 50 000 på bilen, enten opp eller ned avhengig av hvor godt kjøp det er. Jeg har sett meg ut litt diverse modeller, men er åpen for forslag siden det alltids finnes ting jeg går glipp av rundt omkring. Takk på forhånd, Deviljoker Lenke til kommentar
War Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Kom med de du har funnet da, skal det sparke er vel ikke 4x4 no futt i. Har selv 2004 subaru forester og det tar ikke akuratt av med permanent 4x4. Endret 24. juni 2012 av War 1 Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 de bila jeg har sett på er: bmw 520/523 osv, 320(disse er enten møkkdyre eller kjørt/stylet ihjel-.-), Subaru legacy/impreza 2l(kan være litt stusslige?), Porche 944(kan jeg sikkert se langt etter uten og beholde gamle bilen til vintern) Nissan 200sx(samme problem som både porchen og 320'n) Kimset såvidt på en 300zx, men er nok hakket utenfor min prisklasse er som sagt åpen for andre muligheter også riktignok. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg kan bare svare for 944: fungerer utmerket på vinteren. Girkassen sitter bak i bilen og gir mer vekt over bakhjula enn andre bakhjulstrekkere. Skal du ha noe bedre på vinteren må det bli 4x4. Impreza er sikkert moro Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35077472 160 hk, turbo utseende og moderne interiør som kom nytt i midten av 1985. Eller spar til det kommer en billig s2 eller turbo til høsten Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Takk så mye for svar: ) Men må ærlig talt si jeg blir litt skremt av hvor langt den har gått.. er ikke dette utrolig mye for en porche? edit; og gjelder ikke girkasse bak bare for 944 s2? mener jeg har lest det en plass Endret 25. juni 2012 av Deviljoker Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Porsche generelt har godt bygde motorer, med unntak av 2-literen i 924. Min s2 er på 296'000, sviver som en klokke uten oljebruk. Er bilen fulgt opp kan disse motorene gå langt. Samtlige 944 er også helgalvanisert. Alle 911, 924, 928, 944, 968 og boxter har girkassen bak. eneste porscher med kassen fremme er cayenne og panamera Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Annet enn det, er mazda mx5 både holdbare, billige, morsomme, bakhjulstrekte og nyere. Men det store aberet er kun to seter og liten plass. I kontrast fikk jeg ikeahyller på over 2 meter inni 944 uten problem. Toyota mr2 er også morsomme og pene. Men mange er ihelkjørte. Ikke er det god plass i de heller. Endret 26. juni 2012 av apegryn Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Takker for svar apegryn: ) var å prøvekjørte en stv. subaru legacy idag.. 2 litern var meeeget stusslig gitt, blir nok for tung bil. noen som vet om imprezaen med 2 liter er noe kvassere? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Hvilken generasjon snakker vi om? 2 liter pustemotor i en mellomvektig bil går fremover, men stort skyv gir det ikke. Skal du ha en subaru med guff i må du se til turboutgavene. Har dog kun erfaring med wrx 2,5 turbo. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 er vell ikke stort å få av de nye motorene eller turboversjonene i min prisklasse, Impreza GT hadde nok vært grisetøft men:p Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Når det skal sier, så får du ikke så mye som er veldig sprekt i din prisklasse uten at det går ut over holdbarhet. Ha i bakhode at vekt er like viktig som motor. 10% vektreduksjon kan måle seg med 10% sterkere motor. Derfor er disse bilene av relativt samme kaliber tross ulik motor: (117-125 hk pr tonn) 944 2,5 på 160 hk/1300 kg mr2 2,0 på 152 hk/1250 kg Mx-5 1,6 på 110 hk/940 kg Det går ikke veldig fort, men sinker er de heller ikke. Endret 30. juni 2012 av apegryn Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 hmm. får vell prøvekjøre ett par biler til, se om jeg finner en mr2 og 944 i nærheten og se om de er noe gode å kjøre Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Diesel Audi med quattro kanskje? Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Virker som Audi og bmw er meget dyrt iforhold til kjølengde egentlig. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 MR2 er foresten for folk som liker å skru, etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Har hørt det er en toyota som fort kan lide av motorproblemer ja, spesielt oljelekasjer Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Midmontert motor er også vanskeligere tilgjengelig hva angår skruing.. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Egentlig virker det som det meste med bakhjul/firhjulstrekk er forholdsvis dyrt i forhånd til tilsvarende fremhjulstrekkede biler.. men jeg får vell bare vente og se hva som dukker opp, kan jo ha flaks: p Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 (endret) Hva er din formening om mx5? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35571317 Går for å være billige både i innkjøp og drift, tross solid holdbar sportsbil som liker svingete veier.. 1,6 literen på 110 hk (står feil i annonsen slik jeg forstår) går fint i en bil på ca 950 kg.. Disse bilene er normalt bra vedlikeholdt og ikke ungdomskjørt, som mr2, 200sx, calibra, 3- og 5-serie etc. Endret 30. juni 2012 av apegryn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå