Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av ny bil:)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kunne gjerne tenkt meg noen råd og forslag angående kjøp av en ny bil.

Til nå har jeg hatt en meget stusslig fremhjulstrekker som jeg virkelig ikke vil ha lenger til tross for veldig lite problemer og lite forbruk.

Jeg kunne tenkt meg en bil som faktisk sparker litt. og gjerne også ha enten firehjulstrekk eller bakhjulstrekk.

Tenkt til å bruke rundt 50 000 på bilen, enten opp eller ned avhengig av hvor godt kjøp det er.

Jeg har sett meg ut litt diverse modeller, men er åpen for forslag siden det alltids finnes ting jeg går glipp av rundt omkring.

Takk på forhånd,

Deviljoker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de bila jeg har sett på er: bmw 520/523 osv, 320(disse er enten møkkdyre eller kjørt/stylet ihjel-.-), Subaru legacy/impreza 2l(kan være litt stusslige?), Porche 944(kan jeg sikkert se langt etter uten og beholde gamle bilen til vintern) Nissan 200sx(samme problem som både porchen og 320'n)

Kimset såvidt på en 300zx, men er nok hakket utenfor min prisklasse

er som sagt åpen for andre muligheter også riktignok.

Lenke til kommentar

Takk så mye for svar: )

Men må ærlig talt si jeg blir litt skremt av hvor langt den har gått.. er ikke dette utrolig mye for en porche?

edit; og gjelder ikke girkasse bak bare for 944 s2? mener jeg har lest det en plass

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

Porsche generelt har godt bygde motorer, med unntak av 2-literen i 924. Min s2 er på 296'000, sviver som en klokke uten oljebruk. Er bilen fulgt opp kan disse motorene gå langt. Samtlige 944 er også helgalvanisert.

Alle 911, 924, 928, 944, 968 og boxter har girkassen bak. eneste porscher med kassen fremme er cayenne og panamera

Lenke til kommentar

Annet enn det, er mazda mx5 både holdbare, billige, morsomme, bakhjulstrekte og nyere. Men det store aberet er kun to seter og liten plass. I kontrast fikk jeg ikeahyller på over 2 meter inni 944 uten problem.

Toyota mr2 er også morsomme og pene. Men mange er ihelkjørte. Ikke er det god plass i de heller.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Når det skal sier, så får du ikke så mye som er veldig sprekt i din prisklasse uten at det går ut over holdbarhet. Ha i bakhode at vekt er like viktig som motor. 10% vektreduksjon kan måle seg med 10% sterkere motor. Derfor er disse bilene av relativt samme kaliber tross ulik motor: (117-125 hk pr tonn)

944 2,5 på 160 hk/1300 kg

mr2 2,0 på 152 hk/1250 kg

Mx-5 1,6 på 110 hk/940 kg

Det går ikke veldig fort, men sinker er de heller ikke.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Hva er din formening om mx5?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35571317

Går for å være billige både i innkjøp og drift, tross solid holdbar sportsbil som liker svingete veier.. 1,6 literen på 110 hk (står feil i annonsen slik jeg forstår) går fint i en bil på ca 950 kg.. Disse bilene er normalt bra vedlikeholdt og ikke ungdomskjørt, som mr2, 200sx, calibra, 3- og 5-serie etc.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...