SuperSjantis Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) For mange herrens år siden fikk min bror en gigantisk JVC Boomblaster(den største som var) i julegave, og den skal nå kasseres. Jeg tenkte jeg kunne lage noe nytt ut av disse komponentene, og kommer hit for å sanke idéer. Jeg har tatt ut bass-elementene. Det er to av dem, der hvert element er på 5,5". På baksiden av hvert element står det heldigvis "4 ohm, 20W" så jeg har noe å gå utifra når det kommer til kraft. Jeg har enda ikke tatt ut mellomtone/diskant-høyttalerene, som måler 3" i diameter, så jeg vet ikke helt hva de klarer(5-15W?).>10W, 4ohm Inni selve Boomblasteren sitter en forsterker som er koblet opp mot CD-spilleren, elementene, radioen/antennen, strømforsyningen og en AUX-inngang. Jeg har ikke planer om å beholde radioen eller CD-spilleren. Så til "the myldring";: Hva kan jeg bruke dette til? Det første jeg tenkte på var et sett med små høyttalere, der jeg har bass-elementet og mellomtone/diskant-elementet i hver sin kasse, med hver sin utgang bak. Med dette opsettet vil det bli tungvint hvis jeg skal ta vare på forsterkeren og bruke denne. Den andre idéen liker jeg selv bedre: Lage en lydplanke. Her snakker vi om en litt dyp, konvexkonkav kasse der de to høyttaler-elementene sitter på midten, litt fra hverandre(for stereo), og bass-elementene er helt ytterst evt. på sidene. Da har jeg plass til forsterkeren på midten bak høyttalerene, og jeg kan plassere den slik at AUX-inngang, strøm og kontakter er på baksiden. Legger ved en sinnsykt detaljert paint-tegning for å vise mer hva jeg mener om lydplanken. Så hva tror dere? Kom gjerne med helt andre idéer, evt. loco idéer som er helt bak mål, så kanskje jeg(vi) mekker noe som ingen andre har tenkt på før oss. Vær kreativ! Mvh. Jon Emil Endret 24. juni 2012 av Reap Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Så lite kreative folk er da Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Det tekniske mikkmakket monterer du på en sykkel. Det er skallet som er interessant her. Inb4 PC-kabinett, forresten. Nei, jeg ser for meg et kattehus. Eller kanskje øldunk. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Jepp, "skallet" har jeg for lengst bestemt at det skal være en PC inni. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Nei, uff. Det å bygge PC-er inn i alt mulig er så noughties. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Neida, det går aldri av moten. Men anyways, det var ikke DET vi skulle diskutere her, var det det? :nei2: Kom igjen da folknz, finn på no'arty! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Fell elementene inn i veggen? Eller vil lyden bli forferdelig da? Du kan jo lage flere kasser, eller en planke og felle inn i veggen? Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Fell elementene inn i veggen? Eller vil lyden bli forferdelig da? Du kan jo lage flere kasser, eller en planke og felle inn i veggen? Dette liker jeg! Ikke så helsikes avansert, men snedig. Det skal rives en vegg på soverommet snart, så der er garantert en mulighet for noe sånt. Må forresten legge til at byggekvaliteten på denne var bedre enn jeg trodde. Det var store og tette kasser rundt alle elementene med dempemateriale. Bassrefleksrørene sto akkurat så langt inn som de burde for best trøkk, og det var ikke antydning til støv rundt elektronikken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Husk å skriv arbeidslogg, uansett hva du går for! Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Husk å skriv arbeidslogg, uansett hva du går for! Det skal jeg så absolutt gjøre ! Trenger forresten flere idéer folkens, men hvis det ikke kommer noe "gøyalt" innen helgen, så blir det lydplanke. Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 lag et headset, batteri og forsterker i medfølgende ryggsekk Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 kast den du blir garantert ikke fornøyd og har bare kastet bort tid Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 kast den du blir garantert ikke fornøyd og har bare kastet bort tid Man kaster aldri bort tid når man lager noe fra bunnen av Jeg kaster kabinettet og alt det elektriske, men det blir nok noe av elementene^^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Mediehjelm. I lett tre bygger du en teltlignende sak til å ha på hodet. I denne monterer du høyttalerne og kanskje en liten skjerm. Forsterkeren har du i en liten sekk på ryggen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå