Gå til innhold

Det uendelige tollspørsmålet - Sportsutstyr

Anbefalte innlegg

Hei! Det er sommer, og snowboardutstyr er billig på nett, hehe. Jeg skal kjøpe bindinger fra siden blue-tomato (som ligger i østerrike?).

Jeg vurderer nå om jeg skal få de tilsendt hit til hjemadressen min, eller bruke Poste Restante og hente de i Strømstad. Har forøvrig ikke prøvd dette med poste restante før. Det jeg da lurer på er om jeg må betale mva/toll/mer penger av noe slag om jeg får det tilsendt til Norge? Det koster 0 i frakt til Sverige, og 15 euro til Norge. Har sett at sportsutstyr er tollfritt, men tør ikke sjanse på at det jeg tror er riktig, i og med at Strømstad ikke er altfor langt vekk.

Så..

- Går bindinger inn under sportsutstyr? I guess, right?

- Er sportsutstyr toll/avgiftsfritt å få fra Østerrike og hit?

Takker for svar og evt inspill på saken :D

EDIT: De koster forøvrig 120 euro.

Endret av Fryth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inførsel av alle varer over 200,- er MVA-pliktig,

Eventuell toll og behandlingsgebyr kommer i tillegg.

Which means dumt å sende til norge altså.. Men om de sender det til sverige fra østerrike - som er i eu - må man betale svensk mva eller noe slikt når det skal inn i sverige?

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men du må uansett betale norsk MVA når du fører det over grensa til Norge. Med mindre du smugler da, men det er jo ikke noe vi diskuterer her på forumet, er det vel?

Klart ikke :) Hehe. Men er "smuglinga" ulovlig? Er det ikke lov å ha med seg for 3000kr?

Toll.no

"Dersom du har vært utenfor tollområdet i mer enn 24 timer, kan du ta med deg varer tollfritt for inntil 6000 kr. Er utenlandsoppholdet kortere, kan du ta med deg varer tollfritt for 3000 kr."

Gjelder dette kun ting som er kjøpt i sverige/landet det er snakk om?

Lenke til kommentar

Toll.no

"Dersom du har vært utenfor tollområdet i mer enn 24 timer, kan du ta med deg varer tollfritt for inntil 6000 kr. Er utenlandsoppholdet kortere, kan du ta med deg varer tollfritt for 3000 kr."

Gjelder dette kun ting som er kjøpt i sverige/landet det er snakk om?

En eksakt lenke hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...