Manx Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Da har jeg vært litt lenge ute av pc verden, så trenger litt hjelp for å se at jeg ikke har gått på en smell når jeg har satt sammen en all-round pc. Blir ikke alt for mye spilling for det gjør jeg på konsoll, men har jo en bunke med spill liggende på steam så muligheten må jo være der. Handlevogn hos komplett. Hdd har jeg, ssd til os osv. Sitter på en W7 ultimate lisens som jeg har brukt en stund, men der ligger det vel noen begrensninger på hva jeg kan bytte av HW. Så må vel kanskje ta med en lisens på W7 også? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Ville byttet prosessor til i5 3570K, nå vet jeg ikke helt hva du skal bruke PCen til, men en i5 3570K pakker mer enn nok ytelse til en All-round PC og vil faktisk yte 5% bedre i spill enn i7 2700K. Prøv også å se på http://Dustin.no, vanligvis går prisen ett steg ned der, men servicen holder seg på topp 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Først det enkle : Med en W7 ultimate lisens som ikke er OEM så har du ikke noen begrensninger på hardware bytte. Så litt når det gjelder komponentvalgene : Strømforsyning : Har selv hatt nå 2x defekte HX 650 fra corsair så jeg kan ikke personlig anbefalle denne psu'en , du bør nesten velge AX og gå et hakk lenger opp. Komplett var stiv på prisen her også synnes jeg da jeg personlig kjøpte den for ca 1000kr hos Dustin for 2 år siden. Skjermkort : Et 560 er strengt tatt utdatert allerede , velg heller et 670 om du har råd (da har du skjermkort i noen år) eller for eksempel et 7870 = https://prisguiden.no/produkt/sapphire-radeon-hd-7870-2gb-156215 Kabinett : Du kan spare mye på å gå for feks et Corsair Carbide R500 som har en veldig bra byggekvalitet, sitter selv på dette kabinettet og er veldig fornøyd med det. http://www.dustinhome.no/product/5010608713/corsair-miditower-carbide-500r-atx-black/#intcmp=searchProvider_dacsa 1 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Dessverre er W7u oem, så da må jeg ta med meg en stykk av det også. Takk for innspillene byttet til cpuen som Olestokk foreslo og psuen byttet jeg til denne etter tips fra Malvado. Brodern dukket opp så da byttet jeg også ut minnebrikkene fra 8gb til 16 og litt høyere hastighet. Skjermkortet beholder jeg som det var, tror det holder i massevis for mitt bruk. Brodern kom også med forslag om å bruke Dustin som dere andre så da la jeg inne en liten ordre der på rett i underkant av 9k. Første gang på 10-12 år jeg ikke bestiller pc deler fra komplett, men må jo prøve noe nytt. Så da satser jeg på at servicen på Dustin er like god som hos komplett Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Høyere frekvenser på minnet ikke har noen innvirkning på ytelse http://www.anandtech.com/show/4503/sandy-bridge-memory-scaling-choosing-the-best-ddr3/6 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Nåda, har man Amd så får man "noe" ekstra ytelse av kjappe minnebrikker, om det er verdt pengene er en annen sak. Konfigurasjonen ser bra ut, eneste som jeg ikke hadde kjøpt personlig er skjermkortet som yter under det 7870 kortet jeg linket til. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Som sagt litt ute av pc verden om dagen, men steget fra 8 til 16 gb jeg tenkte mest på. Var det ikke en gang en egen del hvor man kunne spørre om priser på ting man skulle selge? Sitter med et Lian-Li Cube Case som er alt for pent å kaste, så tenkte å spørre om hva det eventuelt kunne være verdt og sett om jeg kunne fått solgt det til noen som trenger ekstra hdd plass osv, er vel plass til 27 stykker hvis man står på litt Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Nåda, har man Amd så får man "noe" ekstra ytelse av kjappe minnebrikker, om det er verdt pengene er en annen sak. Konfigurasjonen ser bra ut, eneste som jeg ikke hadde kjøpt personlig er skjermkortet som yter under det 7870 kortet jeg linket til. Har ikke merket det med min Phenom II, men IGPen i Liano og Trinity. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Nåda, har man Amd så får man "noe" ekstra ytelse av kjappe minnebrikker, om det er verdt pengene er en annen sak. Konfigurasjonen ser bra ut, eneste som jeg ikke hadde kjøpt personlig er skjermkortet som yter under det 7870 kortet jeg linket til. Har hatt et par amd (ati) kort før og har bakerst i hukommelsen at jeg hadde en del problemer med drivere osv den gangen, kan jo for alt jeg vet ha blitt bedre (noe det helt sikkert har). Men har holdt meg til nvidia kort de siste årene og fant ut at jeg kjører med det denne gangen også. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Nåda, har man Amd så får man "noe" ekstra ytelse av kjappe minnebrikker, om det er verdt pengene er en annen sak. Konfigurasjonen ser bra ut, eneste som jeg ikke hadde kjøpt personlig er skjermkortet som yter under det 7870 kortet jeg linket til. Har hatt et par amd (ati) kort før og har bakerst i hukommelsen at jeg hadde en del problemer med drivere osv den gangen, kan jo for alt jeg vet ha blitt bedre (noe det helt sikkert har). Men har holdt meg til nvidia kort de siste årene og fant ut at jeg kjører med det denne gangen også. Forskellen er jo at AMD kortet har langt lavere strømforbruk og derfor lavere støy, drivere er drivere nå for tiden, Ingen som har noe bedre drivere enn andre (når det gjelder Windows, Linux er en egen historie). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Har ikke merket det med min Phenom II, men IGPen i Liano og Trinity. Ytelse forskjellen er der, spesielt på FX : http://www.tomshardware.com/reviews/bulldozer-ddr3-overclocking,3209.html Uansett så er det ikke akkurat enorm, har selv erfart at den øker noe i syntetiske apps og i feks 7-zip , men dette er tross alt på en Phenom II @ 3.5 & 4.0 Bra du poengterte det med lavere strømforbruk og støynivået, hadde helt glemt å nevne dette i forhold til 560. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå