Gå til innhold

Anbefaling av god SSD for gaming og windows bruk

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge meg en ny PC nå og trenger litt input på valg av SSD, forløpig så har valget falgt på OCQ Vertex 4 250GB versjonen.

Men på test av denne i PcMark Vantage så scorer denne ekstremt dårlig syntes jeg: http://www.hardware.no/artikler/ocz-vertex-4-256-gb/110430/3

Andre disker som jeg har sett meg ut er:

Kingston HyperX SSD 240GB

Samsung 830 SSD 240GB

Plextor PX240M2S

Primær oppgavene er:

Bruk av Windows

- Gaming (UT3, Skyrim, BF3, ME3, Sim3)

- Surfe på nett (FF, Opera)

- Foto/Video (PS Elements 10, Vegas Home studio)

Det som jeg legger merke til med Vertex 4 er jo den solid all-around ytelsen i de fleste tester bortsett fra PcMark Vantage, noen som har erfaringer. vil gjerne oppleve en god boost fra min Intel X25M 80GB.

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel sine, rett og slett fordi dei er dønn stabile og overlever eit straumbrot/kræsj utan å miste tusentalls av siste transaksjoner.

Du er så gammeldags :p

Nå vil jeg si at m3p. 830 og M4 også er dønn stabile. Men ocz er noe anna...

Dog skal det sies at jeg har 3 stk intel ssder som også funker utmerket.

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg sett litt mer rundt og da på Inten 520 240GB, den gjør det jevnt veldig bra over hele linja, samtidig så har jeg veldig god erfaring med intel sin gamle X25 80GB-disken, den koster litt mer, men jeg syntes den gjør det ganske bgra når det kommer til PCMark Vantage test og andre tester jeg har sett rundt windows og gaming bruk. Snusa litt på Samsung 830 også, men, frister litt mer med 520 nå :-)

Noen som vet om Intel kommer til å release en ny SSD innen de nærmeste ukene?

Frank

Lenke til kommentar

Ja nå har jeg sett litt mer rundt og da på Inten 520 240GB, den gjør det jevnt veldig bra over hele linja, samtidig så har jeg veldig god erfaring med intel sin gamle X25 80GB-disken, den koster litt mer, men jeg syntes den gjør det ganske bgra når det kommer til PCMark Vantage test og andre tester jeg har sett rundt windows og gaming bruk. Snusa litt på Samsung 830 også, men, frister litt mer med 520 nå :-)

Frank

Bump.

Lenke til kommentar

Frank

Ikkje noe for forbrukermarkedet iallefall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...