Gå til innhold

Ekstern harddisk gjenkjennes ikke av Windows

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en Western Digital My Passport® 1TB Silver som jeg ikke fikk til å fungere. Så jeg retunerte den å kjøpte meg en Western Digital My Book Essential 1 TB (modell: WDBACW0010HBK-EESN) som jeg nå heller ikke får til å fungere. Selve harddisken ser ut til å jobbe helt normalt, men maskinen min vil av en eller annen grunn ikke jobbe med den. Windows gjenkjenner ikke disken. Når jeg plugger den inn i USB-porten søker Windows etter driveren, men klarer ikke å finne noen (BILDE). På enhetsbehandlingen står den under "Andre enheter" - "My Book 1140" med et gult utropstegn (BILDE). Jeg har lastet ned driveren fra produsentens hjemmeside, men det skjer fortsatt ikke noe. Prøvd å legge den til manuelt uten å lykkes. Dette skal i utgangspunktet bare være "Plug and play", men det var vist ikke så lett. Jeg har også lastet ned alle andre programer WD tilbyr og ingenting fungerer. Den vises heller ikke i WD Diagnostics eller i diskbehandlingen (BILDE). Men den kommer opp under "Vis enheter og skrivere" (BILDE). Jeg har også prøvd å fiske det med Microsoft Fix It uten å lykkes (BILDE).

Jeg sitter helt fast og veit ikke hva jeg skal gjøre. Det følgte ikke med noen CD eller lignende. Denne fungerer i utgangspunktet med USB 3.0, men også 2.0 ifølge produsenten. Det er 2.0 jeg har og det er aktivert i BIOS. Foresten så kommer disken opp i BIOS. Jeg har prøvd alle USB-porter som jeg har.

(Windows 7 SP1 Ultimate 64-bit)

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...