Gå til innhold

[Løst] Sende sølv til usa

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg skal sende en pakke til usa den inneholder litt av hvert deriblant et lite armbånd av 925 sølv ( Sterling sølv)

Og der står det:

Ulovlig innhold

Pakken må ikke innholde: våpen, ammunisjon, levende dyr, levninger, sigaretter og andre tobakksvarer, farlig gods eller verdifullt innhold som gull, sølv, edelsteiner, mynter, sedler eller verdipapirer.

Innholdet må ikke overstige verdi på NOK 100.000 per pakke.

( http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/carryon-cash-pakker-til-utlandet)

og i tillegg :

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/landinformasjon?q=usa&country=US

"Særbestemmelser

Diverse:

NB! Ikke tillatt i postsendinger: Smykker og andre kostbarheter, mynter, pengesedler, planteprodukter"

hva gjør jeg nå? kan jeg sende det lovlig, vist ikke kan jeg skjule det inni en bamse eller noe. vet ikke hvordan tollen sjekker ting jeg :/

Evig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel lov til å sende rekommandert , da får du løst dette problemet :)

Edit : Hmm, mulig reglene har blitt endret, man hadde lov til å sende noen verdisaker via posten før som rekommandert brev, mulig det har endret seg så må nesten ta en titt nå.

Om verdien av armbåndet ikke er spesielt stor tror jeg personlig at det skal gå bra, bare sørg for å skrive at det er gaver til familie eller noe lignende.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Du har vel lov til å sende rekommandert , da får du løst dette problemet :)

Edit : Hmm, mulig reglene har blitt endret, man hadde lov til å sende noen verdisaker via posten før som rekommandert brev, mulig det har endret seg så må nesten ta en titt nå.

Om verdien av armbåndet ikke er spesielt stor tror jeg personlig at det skal gå bra, bare sørg for å skrive at det er gaver til familie eller noe lignende.

Jeg kjøpte det for 100 norske i kreta.. men tror det går bra? dvs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...