Juggel Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Det er jeg enig i, at det å forholde seg rolig og forklare seg gjennom det er den desidert beste løsningen på intervjuet. Når det kommer til å ha flere slike "saker" på seg. Man kan i teorien ha vært drit uheldig med tid og sted slik at man har vært i nærheten av episoder der politiet vil snakke med deg (for ikke annet enn å ta personalia). Det samme med anmeldelser; i teorien kan man f.eks. ha 5 anmeldelser på seg som rett og slett er feil og har blitt henlagt. Dette er ikke bra på papiret, selv om man egentlig ikke har gjort noe galt. Og nettopp dette, at en kandidat skal få svi for noe h*n absolutt ikke har gjort er frustrerende for vedkommende. Men det er som du sier stavangern, at det er å forholde seg rolig er vesentlig. Og OM man ikke skulle kommet inn i år så er det selvfølgelig kjedelig, men det kommer alltids flere sjanser og da ser nemda at man fortsatt vil inn og er motivert Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Det er jeg enig i, at det å forholde seg rolig og forklare seg gjennom det er den desidert beste løsningen på intervjuet. Når det kommer til å ha flere slike "saker" på seg. Man kan i teorien ha vært drit uheldig med tid og sted slik at man har vært i nærheten av episoder der politiet vil snakke med deg (for ikke annet enn å ta personalia). Det samme med anmeldelser; i teorien kan man f.eks. ha 5 anmeldelser på seg som rett og slett er feil og har blitt henlagt. Dette er ikke bra på papiret, selv om man egentlig ikke har gjort noe galt. Og nettopp dette, at en kandidat skal få svi for noe h*n absolutt ikke har gjort er frustrerende for vedkommende. Men det er som du sier stavangern, at det er å forholde seg rolig er vesentlig. Og OM man ikke skulle kommet inn i år så er det selvfølgelig kjedelig, men det kommer alltids flere sjanser og da ser nemda at man fortsatt vil inn og er motivert Eg følte vel for mitt vedkommende at 1 gang kan vere uhell/en gangs hendelse, men når det er to så starter man å sjå eit mønster... Derfor den siste hendelsen blir ekstra ergerlig. Men men. Blir spennande å sjå Eg følte vel egentlig ikkje at ho var ute etter så mykje forklaring, ho ville berre ha det bekrefta/avbekrefta. Virka det som for meg. Og når man leser dette på PHS sine sider, så trur eg mitt løp er kjørt: "Politihøgskolen åpner for at det i enkelte tilfeller kan gjøres en skjønnsmessig vurdering dersom lovbruddet eller handlingen er av bagatellmessig art, eller ligger så langt tilbake i tid at det ikke kan sies å være avgjørende for skikketheten til søkeren. Det forutsettes at søkerne selv oppgir slike forhold." Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) "Det forutsettes at søkerne selv oppgir slike forhold." Jeg har bare en trafikkbot selv, det var det andre spørsmålet i fjor, da hadde jeg krysset på NEI at jeg ikke hadde vært i kontakt med politiet. I år krysset jeg på JA. Tror det er en enkel felle å gå i, selvom man selv føler at hendelsen kan være en bagatell. Endret 15. juni 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) . Endret 15. juni 2013 av medlem-261816 Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 "Det forutsettes at søkerne selv oppgir slike forhold." Jeg har bare en trafikkbot selv, det var det andre spørsmålet i fjor, da hadde jeg krysset på NEI at jeg ikke hadde vært i kontakt med politiet. I år krysset jeg på JA. Tror det er en enkel felle å gå i, selvom man selv føler at hendelsen kan være en bagatell. Kvifor kom du ikkje inn i fjor? Poeng eller uegna? Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Nokon andre som hadde "observatør" med seg på intervjuet? Altså to personar. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Uegnet Stian. Men jeg gjorde det dårlig på både intervju og personlighetstest i fjor. Så det var en god kombo Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Uegnet Stian. Men jeg gjorde det dårlig på både intervju og personlighetstest i fjor. Så det var en god kombo I år blir nok du egna, og eg uegna hehe Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Håper at du tar feil, tror det skal litt til for å bli egnet året før og så bli uegnet året etter. Uansett, Stian, ikke tenk for mye på intervjuet, du kan fremdeles ha gjort mye bra som de legger vekt på fremfor en gammel hendelse + en bagatell 1 Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Håper at du tar feil, tror det skal litt til for å bli egnet året før og så bli uegnet året etter. Håpar du har rett! Endret 15. juni 2013 av frøken87 Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Trur dåke nemda har funne oss egna eller uegna allerede? Eller trur dåke dei avgjer det etter fristen for ettersending har gått ut? Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Tror det ble gjort samme dag som vi var inne til intervju, tenk på så mange som er innom de samme personene i løpet av opptaksperioden. Men om det skulle dukke opp noe diskvalifiserende i ettertid så vil de selvfølgelig endre på det. Endret 15. juni 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Tror det ble gjort samme dag som vi var inne til intervju, tenk på så mange som er innom de samme personene i løpet av opptaksperioden. Men om det skulle dukke opp noe diskvalifiserende i ettertid så vil de selvfølgelig endre på det. Ok. Ja det var eit godt poeng Hadde vel blitt ein helsikkens jobb dersom dei skulle ha venta med alle til 01. Juli. Dette her er så nervepirrande at ein sku tru det stod mellom liv og død! Endret 15. juni 2013 av frøken87 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) "Det forutsettes at søkerne selv oppgir slike forhold." Jeg har bare en trafikkbot selv, det var det andre spørsmålet i fjor, da hadde jeg krysset på NEI at jeg ikke hadde vært i kontakt med politiet. I år krysset jeg på JA. Tror det er en enkel felle å gå i, selvom man selv føler at hendelsen kan være en bagatell. Bomma selv på en hendelse som ikke førte i noe straff for meg. Sa de få gangene jeg har vært i kontakt med politiet, og når hun spurte om det var flere hendelser jeg ville nevne, så sa jeg "Jeg tror jeg har nevnt de gangene jeg har vært i kontakt med politiet. I alle fall slik jeg kan huske det" Da svarer hun "Ja. Hva med tilbake i 2011? Hva kan du fortelle om den hendelsen?" Jeg satt der og kom slett ikke på hva hun mente. Begynte å bli litt svett og prøvde å komme på det. Hun hjalp meg litt i starten og da huska jeg det. Jeg var på en bensinstasjon etter en fuktig bykveld og skulle ha meg en snusboks. Skapet står sånn til at man kan ta snusen ute i butikken. Jeg tar meg en snusboks og går mot køen i kassa. I det jeg går mot kassa så kommer en kompis av meg inn på stasjonen og roper på meg. Jeg kommer straks i prat med kompisen min og vi blir stående å prate og tøyse litt med hverandre. I mellomtiden har han bak kassa ringt til politiet og han kunne fortelle at jeg hadde stjelt snusboksen. Nå politiet kom og prikket meg på skuldra, så sto jeg allerede sånn at jeg skulle betale for snusen. Forklarte både han bak kassa og politiet at jeg slett ikke hadde noen intensjoner om å stjele og at det hele bare var en misforståelse. Jeg oppga personalia, forholdt meg hele tiden saklig og rolig og politiet sa at de ville kontakte meg om det var noe mer. Ingenting annet skjedde og jeg har heller ikke hørt noe siden den gang. Irriterende at jeg ikke kom på hendelsen egentlig. Jeg hadde ikke så høy promille at jeg ikke husker hendelsen, men det er over 2 år siden og man kan vel kanskje være så uheldig at man glemmer slike hendelser etterhvert. Uansett så synes jeg det skulle være tåpelig om nemda stryker meg som kandidat på grunn av dette forholdet. Jeg har jo ikke gjort noe ulovlig og om jeg ikke kan bli politi på grunn av misfoståelser, da fungerer hele greia mot sin hensikt. ________________________ Har fått politiattesten nå, men ser enda ikke noe til eksamenspapirer på de eksamenene jeg tok opp igjen. Begynner å bekymre meg litt da dette skal være ettersendt innen 01. juli. Andre som venter på vitnemål for ettersending? Endret 16. juni 2013 av Mantoius Lenke til kommentar
rehen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 For de som har vært på intervju, hvor mange var det som var tilstede under intervjuet? Står at det er en fra opptaksnemda, hvilke andre personer er tilstede? Lenke til kommentar
Sahara- Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg har intervju nå på onsdag 19/6 kl 13 i Oslo. Flere som skal da? Kjenner jeg gruer meg helt forferdelig.. Jeg føler selv jeg har riktig personlighet og holdninger til å komme inn på phs, men jeg uroer meg for at jeg kanskje ikke skal greie å få det frem. I tillegg har jeg på følelsen at personlighetstesten gikk veldig dårlig. Jeg skjønte ikke helt hvordan den fungerte i forhold til rangering av de ulike utsagnene, for eksempel hvis jeg skulle gi poeng til "omsorgsfull", "sosial", "nøyaktig". Jeg føler alle disse passer meg, men mest passer omsorgsfull, så nøyaktig og så sosial. Så jeg tok 3 poeng til omsorgsfull, 2 til nøyaktig, 1 til sosial. Men da fikk jo sosial kun 1/6 poeng, og da virker jeg usosial på resultatet av testen regner jeg med. Det var mange ganger da det var egenskaper som jeg ikke fikk gitt nok poeng selvom jeg følte dem passet meg. Er redd det skal gi et veldig dårlig resultat. Et annet problem jeg hadde i forhold til personlighetstesten er at jeg svarte på spørsmålene med utganspunkt i mine nåværende jobber og erfaringer. Så for eksempel på de mange(det var minst 4 spm om dette) spørsmålene om jeg likte/fortjente/forventet ros og takknemlighet etter jeg hadde gjort en god jobb, ga jeg dette 2/3 poeng, ettersom jeg liker å få annerkjennelse hvis jeg gjør en god jobb på mine nåværende jobber. Men når jeg er ferdig, sier mange av de andre at de ikke hadde gitt disse påstandende noen poeng overhodet, PGA de vet at man ikke får mye takknemlighet og skryt i politiet. Jeg vet jo dette jeg også, men jeg baserte jo ikke noe av svarene på testen på en eventuell jobb i politiet. Kommer resultatet til å fortelle nemda at jeg trenger mye ros og takknemlighet for å jobbe som politi? Trodde ikke vi skulle svare på spm som om vi jobbet i politiet. Noen av dere som har noe synspunkter på om jeg har tabbet meg litt ut på dette? Eller kan fortelle litt om hvordan de leser resultatet, da jeg ikke skjønte dette helt. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg har intervju nå på onsdag 19/6 kl 13 i Oslo. Flere som skal da? Kjenner jeg gruer meg helt forferdelig.. Jeg føler selv jeg har riktig personlighet og holdninger til å komme inn på phs, men jeg uroer meg for at jeg kanskje ikke skal greie å få det frem. I tillegg har jeg på følelsen at personlighetstesten gikk veldig dårlig. Jeg skjønte ikke helt hvordan den fungerte i forhold til rangering av de ulike utsagnene, for eksempel hvis jeg skulle gi poeng til "omsorgsfull", "sosial", "nøyaktig". Jeg føler alle disse passer meg, men mest passer omsorgsfull, så nøyaktig og så sosial. Så jeg tok 3 poeng til omsorgsfull, 2 til nøyaktig, 1 til sosial. Men da fikk jo sosial kun 1/6 poeng, og da virker jeg usosial på resultatet av testen regner jeg med. Det var mange ganger da det var egenskaper som jeg ikke fikk gitt nok poeng selvom jeg følte dem passet meg. Er redd det skal gi et veldig dårlig resultat. Et annet problem jeg hadde i forhold til personlighetstesten er at jeg svarte på spørsmålene med utganspunkt i mine nåværende jobber og erfaringer. Så for eksempel på de mange(det var minst 4 spm om dette) spørsmålene om jeg likte/fortjente/forventet ros og takknemlighet etter jeg hadde gjort en god jobb, ga jeg dette 2/3 poeng, ettersom jeg liker å få annerkjennelse hvis jeg gjør en god jobb på mine nåværende jobber. Men når jeg er ferdig, sier mange av de andre at de ikke hadde gitt disse påstandende noen poeng overhodet, PGA de vet at man ikke får mye takknemlighet og skryt i politiet. Jeg vet jo dette jeg også, men jeg baserte jo ikke noe av svarene på testen på en eventuell jobb i politiet. Kommer resultatet til å fortelle nemda at jeg trenger mye ros og takknemlighet for å jobbe som politi? Trodde ikke vi skulle svare på spm som om vi jobbet i politiet. Noen av dere som har noe synspunkter på om jeg har tabbet meg litt ut på dette? Eller kan fortelle litt om hvordan de leser resultatet, da jeg ikke skjønte dette helt. Ingenting å grue seg for. Selv ga jeg veldig lav score på disse. Fordelte vel 1 kulepunkt. Fordelingen skal skje etter hva du følte der og da, ikke i fremtiden som politi. Grunnen til at jeg scoret så lavt, er at spørsmålet er veldig situasjonsbestemt. Uansett. Du får spørsmål fra nemnda i tillnytning til testen. Du skal enten bekrefte eller avkrefte hypotesene. Her har du anledning til å konkretisere ting, eller rette opp i det. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 For de som har vært på intervju, hvor mange var det som var tilstede under intervjuet? Står at det er en fra opptaksnemda, hvilke andre personer er tilstede? På gruppeintervjuet er det mellom 5 og 8 deltakere. En observatør har maks 2 personer å observere. Så det vil være maks 4 observatører her. Når det gjelder det individuelle intervjuet et det som utgangspunkt bare du og intervjueren. Har hørt om noen som haddr to kontrollører. Lykke til. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Det er ikke noe å grue seg til, det er egentlig bare en veldig hyggelig opplevelse. Jeg var nervøs i år og i fjor, men jeg har bare gode ting å si om gruppeøvelsen og intervjuet. Jeg følte det samme angående personlighetstesten i fjor, i år delte jeg på det meste ut 4 kuler på en enkelt sak. Jeg svarte 2/2/2 på ca 30% av alle spørsmåla. Noen som vet om det er vanlig å jobbe mens man studerer på PHS? Endret 16. juni 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Jaja. Har fått vite i dag at jeg ble anmeldt av han som kjørte på meg i den situasjonen jeg nevnte her tidligere. Så da dukker vel det garantert opp på intervjuet til neste år. Litt usikker på om jeg bør anmelde han tilbake. Har ikke sett anmeldelsen selv, men til forsikringsselskapet har han skrevet noe vagt. Får vel se om jeg faktisk hører noe fra politiet ang saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå