heidi_h Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Noken her som er under reform94, og har forbedra fag? Jeg har forbedret fag fra reform 94 Si ifra hvis du lurer på noe Lenke til kommentar
annemaa Skrevet 10. juni 2013 Del Skrevet 10. juni 2013 Hvis man er ganske sikker på at man ikke har sjangs til å klare hverken svømmetesten - eller dykkingen, er det egentlig noen vits i å dra på opptak? Jeg er veldig sikker på at jeg ikke klarer det,og har allerede innstilt meg på et jobbår nå, og å heller komme sterkt tilbake til neste år. Er det noen som kan dele litt tanker med meg om dette? Vet jo selv at jeg ikke har prioritert svømmingen i det heletatt. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hvis man er ganske sikker på at man ikke har sjangs til å klare hverken svømmetesten - eller dykkingen, er det egentlig noen vits i å dra på opptak? Jeg er veldig sikker på at jeg ikke klarer det,og har allerede innstilt meg på et jobbår nå, og å heller komme sterkt tilbake til neste år. Er det noen som kan dele litt tanker med meg om dette? Vet jo selv at jeg ikke har prioritert svømmingen i det heletatt. Hei! Hvis du har fulgt med i tråden kan du lese om mitt utgangspunkt. Startet på 0, og kom over minstekravene før opptaket. Dagene før opptaket fikk jeg strekk eller betennelse i skuldra. Den har jeg forsåvidt enda. Det jeg skal frem til, er at du klarer så mye mer på selve opptaksdagen! Da nytter det ikke å stille hodet inn på at du ikke klarer dette. Opptaksdagen er DIN dag, ingenting skal gå galt. Møt opp du! Da får du kjenne på opptaksfeelingen. Dessuten kommer du til å få spørsmål fra nemnda rundt dette neste år, det viser vel generelt dårlig holdning om du legger det frem på denne måten. Det første spørsmålet du får er nettopp: har du søkt phs før. Hvis ja, så prater en mer rundt dette. Møt opp for gudsskyld! Lenke til kommentar
annemaa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Takk for klokt svar Jusst Får bare manne meg opp, og gjøre mitt beste. Så får jeg bare ta det som en erfaring til neste år hvis det går galt. Er mest redd for dykkingen, da jeg ikke klarer å ha hodet under vann uten å holde for nesen.. svømmingen får jeg bare satse på at går greit. Klarer alltid å prestere bedre når man har et slikt press over seg. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Takk for klokt svar Jusst Får bare manne meg opp, og gjøre mitt beste. Så får jeg bare ta det som en erfaring til neste år hvis det går galt. Er mest redd for dykkingen, da jeg ikke klarer å ha hodet under vann uten å holde for nesen.. svømmingen får jeg bare satse på at går greit. Klarer alltid å prestere bedre når man har et slikt press over seg. Du kommer ikke til å angre på valget ditt Er ingen svømmeekspert, men har du prøvd ulike pusteteknikker? Tenker da spesielt på utblåsning fra nesen under vann osv. Uansett så er det også en vanesak. Ingen strøk på dykk her, ha det som en motivator i bakhodet. Når skal du i ilden? Hvordan ligger du an på de andre øvelsene? Det kan jeg love deg at du gjør. Pressa meg til over en runde bedre på løpetesten svømminga gikk det faktisk dårligere med, da den kom helt til slutt. Lenke til kommentar
annemaa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Har vel generelt hatt litt vannskrekk, så det er nok en god blanding av dårlig pusteteknikk og ubehag. Skal en tur i bassenget i dag, så får jeg se hvordan det ligger an tror jeg ligger greit an på de andre øvelsene, skal presse meg så mye som mulig! Jeg skal på opptak i trheim nå på torsdag. Veldig spent nå!! Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Da var jeg endelig ferdig med opptaket. Det gikk veldig bra både på gruppeøvelsen og intervjuet. Fikk en god tilbakemelding etter intervjuet. Hadde også scoret veldig bra på en av de logiske testene. (Usikker på hvilken, iallefall ikke tallrekka ) Uansett, veldig fornøyd med årets opptak Endret 11. juni 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
tychoxxx Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Så bra! Hva ble du spurt om på intervju delen om jeg kan spørre om det? Lenke til kommentar
tychoxxx Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Er det noen har inne som kan gi meg ett godt svar på integritet egentlig? Jeg forsåvidt hva det betyr og sånt men tror jeg kan få noe problemer med å forklare det på intervjuet.. Noen? Lenke til kommentar
I16 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 http://no.wikipedia.org/wiki/Personlig_integritet Lenke til kommentar
tychoxxx Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Noe litt mere utfyllende hadde jeg egentlig i tankene...;-) Lenke til kommentar
Se90 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Da var jeg endelig ferdig med opptaket. Det gikk veldig bra både på gruppeøvelsen og intervjuet. Fikk en god tilbakemelding etter intervjuet. Hadde også scoret veldig bra på en av de logiske testene. (Usikker på hvilken, iallefall ikke tallrekka ) Uansett, veldig fornøyd med årets opptak Fikk du tilbakemelding etter intervjuet? I Trondheim virket det som ingen fikk tilbakemelding. Ingen tydelige tebakemeldinger under eller etter intervjuet. Dette pga at det skal tas ei vurdering sammen med flere "sensorer", rart om det praktiseres annerledes andre plasser... Hvor var du på opptak foresten? Lenke til kommentar
annemaa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Er det noen som kan svare på om Jentene har brukt bikini eller badedrakt i bassenget? er det ikke så nøye? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Er det noen som kan svare på om Jentene har brukt bikini eller badedrakt i bassenget? er det ikke så nøye? Ta det som du føles er riktig! Var en god blanding. Husket i alle fall at en del nesten ikke hadde noe som helst på seg Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Ta det som du føles er riktig! Var en god blanding. Husket i alle fall at en del nesten ikke hadde noe som helst på seg Er de man husker 1 Lenke til kommentar
annemaa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Haha, da kjører jeg bikini, så slipper jeg å kjøpe badedrakt til opptaket Kjenner jeg gleder meg litt nå! Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Haha, da kjører jeg bikini, så slipper jeg å kjøpe badedrakt til opptaket Kjenner jeg gleder meg litt nå! Greit å kjøre safe ja. Hun ene hadde så trang badedrakt, at niplene og utstyret syntes ganske greit. Men som sagt, tankene var en annen plass Lenke til kommentar
kanontoretang Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Haha, da kjører jeg bikini, så slipper jeg å kjøpe badedrakt til opptaket Kjenner jeg gleder meg litt nå! Kan være lurt å kjøpe svømmedrakt. Ser mange i bikini og slik, men ja, hver sin smak og stil Uansett, kommer du inn på phs så skal du svømme masse, i tillegg ha svømmeeksamen, og kommer du ikke inn så må du uansett øve til neste års opptak (hvis du satser på det) Svømmedrakt (eller speedo), svømmebriller og en god svømmehette er en billig og veldig god investering som du får masse bruk for ") Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Enig med Stavangern. Angående tilbakemelding etter intervjuet: Jeg fikk ikke et konkret svar på helheten som: "DETTE VAR BRA" men sensoren sa at jeg gjorde et greit intervju og sa jeg svarte bra på enkelte ting underveis i intervjuet også at jeg ikke burde være nervøs. (Dette følte jeg var rettet mot egnethet). Uansett, jeg skal ikke tolke alt positivt, følte jeg rotet litt på første spørsmål da jeg skulle forklare i 5 min hvorfor jeg ville gå PHS. Men på alt det andre svarte jeg godt. Det eneste tipset jeg kan gi (som du vil ha bruk for) er at tenk gjennom alle viktige situasjoner du har vært i, når har du måttet bruke det ekstra giret? Har du vært i noen konflikter som har hatt betydning for deg? Hva har du lært av det du har opplevd? Hvilke fordommer har du ? (Dette får du garantert noe om). Dette var ikke spørsmåla jeg fikk, men det er i samme sjanger. Endret 11. juni 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) . Endret 13. juni 2013 av frøken87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå