Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Om du overnatter i Trondheim sentrum tar du buss 4 til Saupstad-senteret! Så er Husebyhallen ett minutts gange derfra. Jeg vet ikke om intervjuene holdes der, da.

Edit: Bussturen er på 17 minutter cirkus.

Da prøver jeg meg på buss 4 :)

Du kan ikke regne med intervju samme dag, den første dagen går med til fysiske tester, tester på data, legesjekk og MYE venting. I puljen min var de siste ferdige ca klokken 17.00. Når du får intervju avhenger av hvor mange som kommer videre fra de fysiske testene da opptaksnemda kun kan ta 16 personer pr. dag fordelt på to grupper. Dvs. at du kan regne med intervju på onsdag med mindre dere er flere enn 16 som kommer videre, da er det en mulighet at du får intervju på torsdag. Intervjuet holdes på politihuset i Trondheim, det samme med datatestene og legesjekken.

Hjertelig takk, det var god informasjon! Da må jeg nok ta noen netter på hotell da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da prøver jeg meg på buss 4 :)

Hjertelig takk, det var god informasjon! Da må jeg nok ta noen netter på hotell da..

Står i infoen at de som kommer langveis fra, vil bli prioritert mtp intervjuet, så da får du nok mest sannsynlig intervju onsdag. Samme håper jeg for min egen del.

Jeg har hotell i Trondheim sentrum, reiser opp mandag, opptak 11. juni, så da blir det nok også buss #4 på undertegnede :)

Lenke til kommentar

Står i infoen at de som kommer langveis fra, vil bli prioritert mtp intervjuet, så da får du nok mest sannsynlig intervju onsdag. Samme håper jeg for min egen del.

Jeg har hotell i Trondheim sentrum, reiser opp mandag, opptak 11. juni, så da blir det nok også buss #4 på undertegnede :)

Da satser jeg også på å få intervju påfølgende dag. Vurderer da om jeg skal reise opp til Trondheim på mandag, skaffe et rom på hotell å sove over der fra mandag til onsdag, eller om jeg skal ta nattbussen til Trondheim, som er fremme i Trondheim 06:42 på tirsdag.. Er veldig skeptisk til det siste alternativet, da alt kan skje å bussen kan f.eks bli veldig forsinket eller lignende, samt at det tross alt er en dårlig opplading til opptaksprøvedagen å sitte i en buss hele natta..

stavangern; da kan vi jo prøve å time så vi tar bussen opp til Husebyhallen samtidig! Om du også starter 08:00 tirsdag? :)

Lenke til kommentar

Da satser jeg også på å få intervju påfølgende dag. Vurderer da om jeg skal reise opp til Trondheim på mandag, skaffe et rom på hotell å sove over der fra mandag til onsdag, eller om jeg skal ta nattbussen til Trondheim, som er fremme i Trondheim 06:42 på tirsdag.. Er veldig skeptisk til det siste alternativet, da alt kan skje å bussen kan f.eks bli veldig forsinket eller lignende, samt at det tross alt er en dårlig opplading til opptaksprøvedagen å sitte i en buss hele natta..

stavangern; da kan vi jo prøve å time så vi tar bussen opp til Husebyhallen samtidig! Om du også starter 08:00 tirsdag? :)

Nattbuss hørtes brutalt ut. Ikke at jeg er noe ekspert på temaet, men optimal søvn er vel en stor grunnstein i en hver prestasjon.

Jeg skal bo på City Living Hotell midt i sentrum, dette var det rimeligste jeg fant til 1300 kr for to netter.

Bussbuddies høres bra ut, sender deg en melding privat med nr.

Lenke til kommentar

Jeg mener jeg har lest om det tidligere i tråden, men jeg finner ikke tilbake til det..

Er det et poeng at passbildet er på et fotoark, eller kan man printe ut et bilde med vanlig printer?

Mener å ha lest her at noen mente det var ok å printe ut bilde med vanlig printer, og at bildene helst brukes til å ha oversikt over søkerene.

Tok selv passbilder i vanlig fotoboksautomatting, 50 kroner, eneste problemet var å faktisk finne en slik automat her i sør-Rogaland, ser ut som disse boksene går samme veien som telefonautomatene gjorde :)

Lenke til kommentar

Det er akkurat det som er aberet mitt også. Aner ikke hvor disse boksene befinner seg!

Da printer jeg bare ut et bildet på vanlig papir og krysser fingrene for at det er innafor!;)

Takk for kjapt svar!

Tok bildet på fotobutikk. Da tok de det med et speilreflekskamera for så å printe ut. 4 stk for 110kr :)

Lenke til kommentar

Hatt litt minor bistand fra politiet i dag. Lurer på hvordan det skal forklares hvis de spør om det på opptaket til neste år.

Først så var det en bil som ikke overholdt vikeplikt i rundkjøring. Hverken for meg eller annen person inne i rundkjøringa. Noen hundre meter etter så bråbremset han foran meg mens vi var i gang med å kjøre ut på en europavei. Jeg hadde ikke noe problem med å bremse, men bestemte meg for å komme meg forbi han mens jeg hadde mulighet. La meg derfor inn på akselerasjonsfeltet igjen og kjørte på. Den andre sjåføren liker ikke dette så godt. så han gir bunn gass for å prøve å presse meg til å ikke komme forbi evt. inn i et autovern. det er i teorien nok plass og til slutt kom jeg nå forbi selv om det var slutt på akselerasjonsfeltet.

Nå tror jeg vendepunktet er, for han la seg helt oppå hengerfestekula på bilen min. Slakket litt av farten uten at det hjalp noe. ga litt gass før jeg tråkket litt på bremsen. Istedenfor å faktisk reagere/bremse så kjørte han rett i ræva på meg. Og han var hissig. Herregud så hissig. Anklagelser i hytt og pine og politiet måtte komme. for de skulle ta lappen min. FOR ALLTID! Så jeg måtte nå ringe etter bistand da. Satt i bilen og ringte mens han sto utenfor vinduet og skreik.

Politiet dukket nå opp, og heldigvis så var de ekstremt hyggelige. De var mer intr. i han som hadde kjørt på meg. Fikk litt bistand til å fylle ut skademelding siden han andre sjåføren ikke ville dette. Detta skulle jeg betale personlig mente han. om han så måtte ha advokater på saken. Heldigvis så ble han litt mer mutt når politiet var på stedet. Fikk nå dra derifra uten noe mer, mens jeg så at de sto igjen sammen med han.

Litt merkelig situasjon. Jeg hadde jo ikke akkurat noen intensjon om å bli påkjørt. Han mente han hadde hatt 3 sekunder mellomrom mellom oss da, og at jeg hadde stått på bremsene. Ikke var det bremsespor, ikke bremset jeg nok til å føle noe abs. Hadde jo bare lyst til at han skulle roe nerva si sånn som man kanskje gjør når noen er litt tett oppi. Ikke nektet han for å ha brutt vikeplikt i rundkjøring eller bremset foran meg uten grunn heller. Han mente jeg hadde liggi alt for tett, men jeg hadde i allefall nok avstand til å bremse ned uten problemer.

Føler ikke jeg gjorde noe galt egentlig selv om jeg hadde en litt rar forbikjøring og når man ser resultatet så burde jeg vel heller bare gitt gass og kommet meg unna han istedenfor å bremse. Følte meg bare ekstremt utrygg når han 2 ganger i løpet av noen hundre meter hadde oppført seg helt håpløst og jeg ville bare forbi og slippe å se noe mer til han mens jeg hadde mulighet.

ah well. Skademelding levert.

Endret av Alienated82
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Må berre fortelle at eg tok t-bana til Sognsvann i dag og på den std det linje 6-Sognsvann, og det var annonsert over høgtaler på samma måte.

T-bana før var Linje 3-Storo, og vart anonsert slik.

Godt å vite at eg huska riktig. Forstod ingenting av at wg skulle huske så feil når eg tok den så ofte ;) også er det vel en grunn til kvifor det evt skal vere ulikt.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Muligens OT, men politirelatert.

Var å henta en kompis i sta.

Påvei ut fra nabolaget kommer man til et kryss hvor det er høye hekker og ganske uoversiktlig egentlig. Jeg kjører rolig ut i krysset og tar ned mot venstre. I det jeg er kommet meg nedover veien jeg skal, så kommer det en politibil i relativt høy hastighet rett mot bilen min. Ingen blålys eller noe som indikerer at dette er noe utrykkning av noe slag.

Han blinker med lysa på meg og jeg stopper opp på sida av denne politibilen.

Samtalen går som følger:

P: "Hva i huleste driver du med?"

Jeg: "Nå skjønner jeg ikke hva du mener?"

P: "Nei du kommer i den farten ut fra krysset her"

Jeg: "Det kan godt være du mener det og da beklager jeg" (Jeg var ganske uenig egentlig. For jeg kjørte veldig rolig og pent!)

P: "Beklage? Hva faen hjelper det?"

Jeg: "Hva ønsker du å høre da?"

P: Sveiver bare opp ruta og kjører videre med 1 stjerne på skuldra og med verdens sureste blikk.

Altså...

Dette er det desidert sureste politiet jeg noen gang har møtt. Han kom fra min venstre og dermed hadde politibilen helt klart vikeplikt for meg. Jeg kjører ikke noe mer enn gangfart ut i krysset og bruker til og med blinklys. Min teori er at politiet holdt for høy fart og dermed kjipper seg. Istedefor da å heller ta på seg skylden og kanskje tenke "Jo, jeg kunne vel kjørt litt roligere" så lar de det går utover meg.

En må da kunne være litt mer omgjengelig med folk. Slike holdninger bidrar kun til økt misnøye og mindre respekt for politiet etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...