Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har intervju til tirsdag neste uke :). Dere vil bli oppdatert..

 

Frøken, vil du utdype? :(

 

Det blir spennande :) Eg har trua på at du komme inn i år!

 

Eg føle eg kunne formulert meg annerledes osv. Typisk at ein overanalysere alt som blir sagt :p Trur eg sammenligne litt med ifjor, då gjekk det jo veldig bra. Gjekk ut med ein god magefølelse, men fekk jo og då positiv tilbakemelding etter intervjuet. Dei var jo tydlig på at me ikkje fekk tilbakemelding i år. Så eg får vel berre ta meg sammen å tenka positivt :p hehe

Lenke til kommentar
Da var dagens opptak ferdig, ble totalt 7 poeng. 1 på svømming og 2 på resten. Dagen ellers var en fin opplevelse og instruktørene gjorde en kjempejobb med oss. Er det noen som har vært på intervju delen i Oslo som vet sånn ca hvor lang tid det tar? Har forsåvidt fått intervju neste onsdag kl 08:00..

 

Fikk høre at man måtte bergene 3 timer fra de jeg booket intervju hos:)

Lenke til kommentar

Det er faktisk 999km fra hjemmet mitt opp til Bodø Rådhus. Kan jo bli interessant å skulle kjøre et flyttelass opp dit og så hjem igjen med henger eller varebil :hmm:

Kan jo ikke akkurat frakte flatskjerm, seng og det som er på fly. Hvordan har folk fra Oslo-området gjort dette? 6 dager kjøring per flyttelass.. hmm.

Lenke til kommentar

Det begrenser seg da vel hva som er til salgs på finn i nærområdet. Skal man ta bussen rundt der oppe med flatskjermer da? Er jo sånne ville avstander der oppe i nord også.

I tillegg; brukt seng? Nei takk.

 

Spørs om en bare ska dra master`n og være litt gærn :huh: Gå banas på Bohus med seng til 50 lakser og diger flatskjerm. Alt på utsatt betaling! God plan.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Det begrenser seg da vel hva som er til salgs på finn i nærområdet. Skal man ta bussen rundt der oppe med flatskjermer da? Er jo sånne ville avstander der oppe i nord også.

I tillegg; brukt seng? Nei takk.

 

Spørs om en bare ska dra master`n og være litt gærn :huh: Gå banas på Bohus med seng til 50 lakser og diger flatskjerm. Alt på utsatt betaling! God plan.

 

Du kan jo prøve å finne ein leilighet som er møblert?:) Evt. sende flatskjermen som spesialbagasje. Ser det er mange som leige ut fullt møblert, med flatskjerm og alt.

Endret av frøken87
Lenke til kommentar

100 mil er jo ikke så ille. Mye er gjort i løpet av ei helg. Lei/lån en varebil som man får plass til det man trenger i. Ta med en kompis eller noen som kan hjelpe til. Kjør opp en dag. pakk ut. så kan kompisen kjøre bilen ned igjen neste dag.

 

Edit.

Om man er "snill" mot kompisen som er med, så kan man jo sponse så han kan ta ei natt på hotell når han skal kjøre nedover igjen. For min del er 100-150 mil omtrent det jeg klarer på en dag på norske veier, men andre har kanskje litt lavere toleranse. Stav: http://www.stavhotel.no/en/ er en mulighet. Ligger ganske greit plassert så man trenger ikke rote seg inn i Trondheim sentrum ol.

Evt. så har jeg overnattet på http://www.booking.com/hotel/no/quality-airport-vaernes.en.html en gang og det var også et helt greit sted.

Endret av Alienated82
Lenke til kommentar

Det er faktisk 999km fra hjemmet mitt opp til Bodø Rådhus. Kan jo bli interessant å skulle kjøre et flyttelass opp dit og så hjem igjen med henger eller varebil :hmm:

Kan jo ikke akkurat frakte flatskjerm, seng og det som er på fly. Hvordan har folk fra Oslo-området gjort dette? 6 dager kjøring per flyttelass.. hmm.

 

Det er jo ikke noe problem. Hiv alt på en palle så sender du det nordover. Null stress.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har peiling på ca. hvor mange som ender opp på venteliste hvert år? Etter frafallet fra de fysiske testene er det jo en relativt liten andel som kan bli vurdert som ikke egnet dersom 720 studenter uansett skal inn, og noen i tillegg havner på venteliste.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816
Er det noen her som har peiling på ca. hvor mange som ender opp på venteliste hvert år? Etter frafallet fra de fysiske testene er det jo en relativt liten andel som kan bli vurdert som ikke egnet dersom 720 studenter uansett skal inn, og noen i tillegg havner på venteliste.

 

Etter at hovudopptaket var gjort i fjor såg ventelistene slik ut:

Oslo: 265

Kongsvinger: 119

Stavern: 136

Bodø: 80

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Mulig man står på ventelister på flere steder samtidig?

 

Det er absolutt mulig.

Dersom f.eks man søkte

1. Oslo

2. Kongsvinger

3. Stavern

4. Bodø

 

...også kom ein inn i Bodø ved hovedopptaket og har takka ja til plassen, men ynskjer samtidig stå på venteliste på høgare ynskjer.

Då vil ein jo stå på venteliste for både stavern, kongsvinger og oslo.

Lenke til kommentar

Takk for tips angående flytting. 16,5 timer tar det om man kjører i ett sett og som framtidig politi - lovlig iht. fartsgrenser :D Helt i grenseland av hva man (jeg) klarer på en dag, men det går nok.

 

Kunne også bare smikka inn ting i en bil. Kjørt ombord i hurtigruta og fått meg en fin tur oppover, så kjørt ned igjen.

Mye er mulig og det er også mulig jeg ikke blir funnet egnet eller havner på venteliste.

Lenke til kommentar

Da var opptaket ferdig for min del i år..

Fysiske er ganske rett frem, gikk greit med 8/12 poeng.

Testene på pcn var også rett frem, bare å gjøre så godt man kan å svare ærlig på personlighetstesten.

Legebesøket var fort gjort, men en del venting på å få komme inn. Etter legebesøket skal man få tid for gruppeoppgave og intervju.

Dag 1 var ganske rett frem, dersom man har trent målrettet så vet man ca hvordan man ligger ann, jeg fikk akkurat så mange poeng som jeg hadde fra testene på forhånd for eksempel. Pull ups i bom var litt uvant, men greit.

Dag 2 var for min del mer utfordrende. Kjempekjekke gjeng som møtte opp, fikk pratet endel før vi begynte i og med mange møtte opp i god tid.

Gruppeoppgaven vi fikk var å fordele midler, gikk greit der alle fikk sagt hva de mente og vi kom til en enighet. Ingen fasitsvar.

Intervjuet var litt verre for min del. Var temmelig greit intervju, men anbefaler alle som skal inn å reflektere godt over sine egne egenskaper å tenke på konkrete tilfeller hvor man har fått bruk for de. Ellers bare være seg selv, å svare ærlig..

 

Om det ikke går veien i år, så møter jeg mer forberedt neste år..

Vil ønske alle som skal inn masse lykke til.

Å for min del, jeg håper alle kommer inn!

Lenke til kommentar

Nå nærmer det seg opptak for min del. Skal på opptak 11. juni i Trondheim. Lurer på om det er noen her som er kjent i Trondheim? Kan man regne med å få intervju samme dag eller må jeg bestille meg overnatting på et hotell? For meg tar det 3-4 timer å kjøre til Trondheim... Om man ikke får intervju samme dag, skulle jeg hatt råd/tips om overnatting og transport til og fra opptaksstedet, som er Husebyhallen. Men jeg vet ikke om intervjuet også foregår der?

Lenke til kommentar

Nå nærmer det seg opptak for min del. Skal på opptak 11. juni i Trondheim. Lurer på om det er noen her som er kjent i Trondheim? Kan man regne med å få intervju samme dag eller må jeg bestille meg overnatting på et hotell? For meg tar det 3-4 timer å kjøre til Trondheim... Om man ikke får intervju samme dag, skulle jeg hatt råd/tips om overnatting og transport til og fra opptaksstedet, som er Husebyhallen. Men jeg vet ikke om intervjuet også foregår der?

 

Du kan ikke regne med intervju samme dag, den første dagen går med til fysiske tester, tester på data, legesjekk og MYE venting. I puljen min var de siste ferdige ca klokken 17.00. Når du får intervju avhenger av hvor mange som kommer videre fra de fysiske testene da opptaksnemda kun kan ta 16 personer pr. dag fordelt på to grupper. Dvs. at du kan regne med intervju på onsdag med mindre dere er flere enn 16 som kommer videre, da er det en mulighet at du får intervju på torsdag. Intervjuet holdes på politihuset i Trondheim, det samme med datatestene og legesjekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...