Tom&Jerry Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Kjørte på med 2/3 på svømming 3/3 bom 3/3 benk 2/3 kondisjon. Glemte brillene til svømmingen, så jeg svømte bryst uten briller. Det var faktisk UMULIG å puste ut med nesen under vann uten briller. (lite logisk? Men det var iallefall sånn jeg følte det, kanskje konsentrasjonen gikk på å få opp og igjen øyne?) Svømte inn til 1.40 som er veldig dårlig i forhold til hva jeg gjorde i fjor. Ble såpass sliten av svømmingen at jeg valgte å satse på 2 poeng på løpingen. Var veldig fornøyd med de nye testene, spesielt der man skulle lete frem og bekrefte og avkrefte påstander angående en bedrift. Men tallrekkene, de skjønte jeg absolutt IKKE noe som helst av. Jeg prøvde å lese instruksen 3-4 ganger uten hell. Forstod heller INGENTING av "prøveoppgaven". Så jeg gav meg ut på det og ga opp etter et par oppgaver. Alt annet av ordforåd osv var helt suverent. Burde kanskje vært bedre instrukser på tallrekkene. Var mange som ikke forstod den oppgaven. Fikk iallefall "bestått" på arket. En forran meg i køen fikk "ikke bestått" Hvilken atlet Dette er i alle fall bedre score enn hva jeg kan skilte med på det fysiske. Jeg satte meg også mål om en 2`er på løpinga. Lå hele tiden på en del sekunder over, men på de siste rundene var jeg alt for seig opp og ned og endte bare noen få meter fra 2`ern. Synes også det var vanskelig å bedømme hvor mye "bare litt igjen nå!" eller "Halveis!" var, så det gjorde at jeg liksom ikke tømte alt av kruttet på slutten. Plutselig blåste fløyta og jeg stod igjen med enda mer å gi. Skal ikke legge skjul på at jeg var pumpa i lungene, men likevell litt igjen å gi - nok til 2. En ting jeg skuffa meg selv på var benkpress. Jeg aner ikke hva som skjedde. Brystet må ha kjørt seg for hardt på svømminga, for de 60kg var blytunge! Fikk ubalanse på stanga og krangla fram 5 reps. Klarer nok fint 15 reps på en vanlig treningsøkt med det antallet kg på stanga. Gikk skjelven i beina der i fra og tenkte "Gud! Skulle tatt seg ut å røket på den der!" Jeg forsrod heller ikke noe av de tallrekkene. Absolut ikke en ting. Så ikke noe mønster og hjernen lå i høygir for å forsøke å finne en logikk. Endte med at jeg bare dro alle mulige tall inn og fikk røde kryss gang på gang. Kanskje litt dumt, for man blir jo trekt for hver gale svar. Tenkte ikke på det en periode. Ble bare oppgitt der jeg satt. Ordforåd gikk greit her også, men det var noen merkelige ord jeg skippa over. Tror man skal være språkekspert for å forstå alle som kom uten å trykke "Hopp over", hehe. stavangern: Hmm. Aldri før sett. Så feil kan man ta. Uansett så sier vel fysikken her at det vil gå raskere med badehatte I tillegg så har man som sagt noe som heter hygiene. Her i kommunen får ingen bevege seg oppi bassenget uten en hette på hodet, og det synes jeg er helt rimelig påbud. Endret 3. juni 2013 av Mantoius Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Takk for det Man! Tallrekka tok jeg bare 2-4 oppgaver og faila på alle, så lot jeg bare være og ventet på at tiden skulle gå ut. Instruksen på den oppgaven var jo ikke tilstedeværende. Ordforåd? Det var en god del jeg kunne men også en del greske. Intervju 11.6 i Oslo. Jeg var også helt ødelagt etter svømminga, spesielt siden jeg slet så mye med pusten. Endret 3. juni 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
I16 Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Føler meg smart som forstod tallrekka! Kjørte inn til 2 poeng på alt utenom løping, der var jeg 18 meter fra 2'ern. Svømte på 1:45, der min personlige rekord på trening har vært 2:00, så adrenalinet hadde nok sitt inntog der ja. Nå er det bare intervju i morgen. Dette er gøy! Lenke til kommentar
Bjørnegutten Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Kanskje ikke det beste spørsmålet stilt her inne, men noen som har peiling på dresscode på intervjuet (menn). Skal vel ikke være noe mer formelt enn jeans og en skjorte/genser? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Kanskje ikke det beste spørsmålet stilt her inne, men noen som har peiling på dresscode på intervjuet (menn). Skal vel ikke være noe mer formelt enn jeans og en skjorte/genser? Var veldig mye forskjellig her. Selv kjørte jeg vanlig svart jeans med skjorte og cardigan. Bare ikke se ut som en slask Lenke til kommentar
Sahara- Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Kjørte på med 2/3 på svømming 3/3 bom 3/3 benk 2/3 kondisjon. Glemte brillene til svømmingen, så jeg svømte bryst uten briller. Det var faktisk UMULIG å puste ut med nesen under vann uten briller. (lite logisk? Men det var iallefall sånn jeg følte det, kanskje konsentrasjonen gikk på å få opp og igjen øyne?) Svømte inn til 1.40 som er veldig dårlig i forhold til hva jeg gjorde i fjor. Ble såpass sliten av svømmingen at jeg valgte å satse på 2 poeng på løpingen. Var veldig fornøyd med de nye testene, spesielt der man skulle lete frem og bekrefte og avkrefte påstander angående en bedrift. Men tallrekkene, de skjønte jeg absolutt IKKE noe som helst av. Jeg prøvde å lese instruksen 3-4 ganger uten hell. Forstod heller INGENTING av "prøveoppgaven". Så jeg gav meg ut på det og ga opp etter et par oppgaver. Alt annet av ordforåd osv var helt suverent. Burde kanskje vært bedre instrukser på tallrekkene. Var mange som ikke forstod den oppgaven. Fikk iallefall "bestått" på arket. En forran meg i køen fikk "ikke bestått" Så bra gjennomføring av det fysiske! Jeg skjønner hva du mener med å svømme uten briller, jeg føler jeg har mye mer kontroll hvis jeg har briller enn hvis jeg svømmer uten. Det virker som det generelt er veldig få som skjønner de tallrekkene, så forhåpentligvis lærer dem av dette, og har litt bedre beskrivelse/forklaring for dem som skal gjennom testene neste år.(Hvis disse testene fortsatt er en del av opptaket da.) Du får ha lykke til den 11. juni. Lenke til kommentar
Sahara- Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Imorgen skal jeg gjennom de fysiske testene.. Gruer meg ganske mye siden jeg ikke har så veldig bra margin på noen av øvelsene, men håper alt skal gå fint! Noen som kan gi meg noe tips til passende mat å spise før jeg drar på opptaket? Skal møte kl 12! Har med meg: Vann, bixitkjeks, banan, energibar, energigel, pastasalat m/kylling, nøtter med sjokolade. Lenke til kommentar
Loids Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Til dere som har vært i Kristiansand, når fikk dere intervju? Lenke til kommentar
tychoxxx Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Til dere som har vært på opptak i Oslo! Det funker fint å ta t-banen fra national til Sognsvann eller? Tenkte jeg skulle ta tog fra Drammen som er på national 06:47. Skal møte kl 8:00 så da har jeg vel mer enn god tid? Lenke til kommentar
Bjørnegutten Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Til dere som har vært på opptak i Oslo! Det funker fint å ta t-banen fra national til Sognsvann eller? Tenkte jeg skulle ta tog fra Drammen som er på national 06:47. Skal møte kl 8:00 så da har jeg vel mer enn god tid? Ja, går helt fint. Ta linje 6 mot Ringen og hopp av på Songsvann. Idrettshøgskolen ligger rett nedenfor t-banestasjonen. Lykke til;) Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Imorgen skal jeg gjennom de fysiske testene.. Gruer meg ganske mye siden jeg ikke har så veldig bra margin på noen av øvelsene, men håper alt skal gå fint! Noen som kan gi meg noe tips til passende mat å spise før jeg drar på opptaket? Skal møte kl 12! Har med meg: Vann, bixitkjeks, banan, energibar, energigel, pastasalat m/kylling, nøtter med sjokolade. Høres bra ut. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ja, går helt fint. Ta linje 6 mot Ringen og hopp av på Songsvann. Idrettshøgskolen ligger rett nedenfor t-banestasjonen. Lykke til;) Linje 6 mot ringen? altså... Sognsvann er jo endestasjonen på linje 3. Så det korrekte er å ta linje 3 til Sognsvann... Står sognsvann på t-bana. Sognsvann er endestasjonen på denne linja, så ingen fare for at du gløymer å gå av! Lenke til kommentar
Trii Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Ferdig! Hos oss i Oslo sa instruktørene at vi bare skulle kjøre på med maks antall vi klarte på øvelsene, siden de skrev det opp på oversikten vår og tok det videre. 2/3 på svømming 2/3 på bom 3/3 benk 3/3 løping bestått dykk! Veldig fornøyd! Var kjempehyggelige instruktører og masse hyggelige og spente vordende studenter. Hos oss var vi 31 og 3 strøk. 2 på bom og en på svømming! Godt å være ferdig, intervju 17.juni! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Vel gjennomført! Selv er målet 9 poeng! Lenke til kommentar
Bjørnegutten Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Linje 6 mot ringen? altså... Sognsvann er jo endestasjonen på linje 3. Så det korrekte er å ta linje 3 til Sognsvann... Står sognsvann på t-bana. Sognsvann er endestasjonen på denne linja, så ingen fare for at du gløymer å gå av! For å dobbeltsjekke så søkte jeg det opp på ruter.no. Linje 6 går definitivt mot Songsvann, linje 3 vet jeg ingenting om. http://reiseplanlegger.ruter.no/no/Mellom/Fra/%281000022397%29Nasjonaltheatret%20%20%28Oslo%29/til/%283012280%29Sognsvann%20%28Oslo%29/etter/050620130747 Endret 4. juni 2013 av Bjørnegutten Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) For å dobbeltsjekke så søkte jeg det opp på ruter.no. Linje 6 går definitivt mot Songsvann, linje 3 vet jeg ingenting om. http://reiseplanlegger.ruter.no/no/Mellom/Fra/%281000022397%29Nasjonaltheatret%20%20%28Oslo%29/til/%283012280%29Sognsvann%20%28Oslo%29/etter/050620130747 Hmmm.... det der forstår eg ikkje. Tar nok så ofte t-bana opp dit, og 6-ringen går ikkje til sognsvann. Men vart jo i stuss siden det stod der, men om du sjekker t-banekartet så ser du også kor linjene går... eg skal ikkje vere skråsikker, men er sterkt tvilande Endret 4. juni 2013 av medlem-261816 Lenke til kommentar
Trii Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hmmm.... det der forstår eg ikkje. Tar nok så ofte t-bana opp dit, og 6-ringen går ikkje til sognsvann. Men vart jo i stuss siden det stod der, men om du sjekker t-banekartet så ser du også kor linjene går... eg skal ikkje vere skråsikker, men er sterkt tvilande Du kan ta bane 6 til sognsvann, den går dit fra jernbanetorget, nasjonal, osv.. Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Mente å huske at 3 gikk til Sognsvann før da jeg studerte i Oslo, så nå måtte jeg finne ut av det her https://ruter.no/Documents/Rutetabeller/Oslo/linjekart_T-bane_121209.pdf Endret 4. juni 2013 av heidi_h Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Gutten hadde endt opp på Mortensrud om han skulle følge hva -Stian- sier Beste han kunne håpt på var Storo, men det er enda et lite stykke unna idrettshøyskolen, hehe. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Gutten hadde endt opp på Mortensrud om han skulle følge hva -Stian- sier Beste han kunne håpt på var Storo, men det er enda et lite stykke unna idrettshøyskolen, hehe. Må nok berre gi meg ja men Sognsvann står der værtfall på t-bana .. men ikkje stol på meg Endret 4. juni 2013 av medlem-261816 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå