Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En venn av meg var på opptak 30.5. Uansett, han sa han ikke fikk intervju før tirsdag om 2 uker. Noen som kan bekrefte at det er så lange ventetid?

Jeg på opptak 31.05, i går, og det stemmer jeg fikk samme ventetid.

Lenke til kommentar

Opptaksnemnda hadde en kapasitet på 16 stykker på en dag. Dette var i Bergen og det er vel like mange folk i nemnda ellers i landet også?

Det vil da bli to forskjellige grupper på case - 8 stykker på hver gruppe :)

Vi var 16 stykker akkurat, så hos oss tok selve opptaket kun 2 dager.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Nå har jeg jo klart å glemme å kjøpe glass på apoteket til å ta med urinprøve i. Noen som har tips til noe lurt man finner i huset som er egnet til slikt? Får vel ikke akkurat kjøpt slike glass på bensinstasjoner? Ulempen med å stikke på opptak mandags morgen...

Lenke til kommentar

Du kan bruke feks et syltetøyglass. Høres sikkert litt rart ut, men det funker. Så lenge det er tett selvfølgelig

Er du sikker på at dette KAN brukes? Poenget med uringlass er jo nettopp at dette er 99% rent. Tar seg vel dårlig ut å finne rester av jordbær eller zalo i urinen.

Nå har jeg jo klart å glemme å kjøpe glass på apoteket til å ta med urinprøve i. Noen som har tips til noe lurt man finner i huset som er egnet til slikt? Får vel ikke akkurat kjøpt slike glass på bensinstasjoner? Ulempen med å stikke på opptak mandags morgen...

Hvis du har muligheten, så kan du jo stikke innom legevakta før "rushen" kommer. Altså nå.

Lenke til kommentar

Var min mor som tipset meg om det sist jeg måtte ha med urinprøve til legen, og hadde glemt å kjøpe uringlass.. ( Hun er sykepleier, og har jobbet mange år i labratorium).

Da har huk nok helt sikkert rett :)

Lenke til kommentar

Hei! :) du kan ikke bruke noe form for syltetøyglass eller noe, det må være sterilt. Og grunnen til det er fordi hvis det er noe rester fra vann eller noe annet så vil urinprøven din få utslag på forskjellige ting. Det var flere som glemte uringlass på opptaket mitt i Bergen, og de fikk dette av legen der :) lykke til!

Lenke til kommentar

Mødre har som regel rett ;)

Nei?

Fikk uringlass av legen der? Det er jo viktig at man tar urinprøven først på dagen..

Mange som tok urinprøven etter det fysiske. Legen sa ikke noe på det.

Endret av Jusst
Lenke til kommentar

Glasset er like sterilt som et uringlass om du koker det

Men har du mulighet så kan du dra på legevakten, så får du sikkert et glass der.

Nei, det er ikke det. Uansett så kan den minste vanndråpen "klusse" med prøven din. Kan gi utslag på flere ting.

Lenke til kommentar

Kjør på med 1,5l fylt til randen :-).

Brukte 0,5l brusflaske selv i fjor. I år har jeg kjøpt en beholder på apoteket

Edit, flaska mi var IKKE full. :-D

edit2:

Når skal jeg fremlegge politiattest og CV? Trenger jeg å ta det med når jeg skal ta det fysiske på mandag?

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...