Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal på opptak 4 juni, hjelp..!

Lurte på hva dere skriver om på CV? Tar dere med kurs/verv? Hva med nøkkelkvalifikasjoner, referanser?

Min blir da 1 1/2 side.. Tror dere det går bra?

Utdanning, arbeidserfaring, kurs, personalia.

Når det står 1 side, så tar du med maks 1 side :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huttemegtu, jeg fant frem i storbyn og sitter nå i resepsjon og venter. SPENT!

Lykke til!! :)

Utdanning, arbeidserfaring, kurs, personalia.

Når det står 1 side, så tar du med maks 1 side :)

Vanskelig å vite hva jeg bør fjerne, får tenke nøye over helgen! :)

Endret av Trii
Lenke til kommentar

Lykke til!! :)

Vanskelig å vite hva jeg bør fjerne, får tenke nøye over helgen! :)

Feks. referanser. De ringer nok ikke rundt for å høre hvordan DU er som person. De baserer seg nok på hva som observeres der og da.

Lenke til kommentar

Når var siste gang dere trente før opptak? Tok dere noen pause/tenker dere å ta treningsfri?

Jeg skal på tirsdag, og vurderer å kjøre siste test på øvelsene i dag, og kanskje langkjøring på løping, søndag. :)

Lenke til kommentar

Når var siste gang dere trente før opptak? Tok dere noen pause/tenker dere å ta treningsfri?

Jeg skal på tirsdag, og vurderer å kjøre siste test på øvelsene i dag, og kanskje langkjøring på løping, søndag. :)

Trente styrke på en søndag, og 4*4 mandag. Så hadde jeg opptak påfølgende fredag. Gikk på en smell på treninga den søndagen, strakk skuldra! Vær forsiktig frem mot opptak i alle fall :)

Lenke til kommentar

Tok 2 dager fri fra trening før opptak. Kjørte da styrketrening + løping på mølle.

Vil ikke anbefale å kjøre noe tungt eller noe som gjør at du blir veldig anpusten så kort som 2 dager før opptak.

Northugen kviler og sover jo mange døgn før han skal ut i store konkuranser!

Sa forresten opp jobben min i dag. Siste arbeidsdag 31. juni, så ville jo vært evig surt om jeg ikke skulle komme inn på PHS i år :ph34r:

Såpass troa at det måtte en oppsigelse til.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Sa forresten opp jobben min i dag. Siste arbeidsdag 31. juni, så ville jo vært evig surt om jeg ikke skulle komme inn på PHS i år :ph34r:

Såpass troa at det måtte en oppsigelse til.

Haha :) Meget bra satsning!

Har vært på butikken nå og handlet inn iskaffe, powerade, polarbrød, bananer og nugatti. Det skal ikke stå på energien på opptaket. :whistle: For øvrig kjører jeg en Northug før mandag, som er den store dagen.

Lenke til kommentar

Jass man må ta litt sjanser her i livet. Der hvor en dør lukkes åpner en ny en :)

Er uansett ansatt i et håpløst firma og hadde ikke holdt ut der i 1 år til, så da kunne jeg like greit si opp nå. Man får heller ta et årstudium innen noe eller finne en ny jobb, så søke PHS igjen til neste år om det skulle gå skjeis.

Fysiske - bestått.

Psykiske - 97% sikker på at jeg blir funnet egnet. Noe annet overrasker meg stort.

Konkuransepoeng - over fjorårets dårligste elev, men ikke mer enn 1 poeng over.

Anser mine sjanser som 50:50. Nå blir dette bare spekulasjoner og snitt er avhengig av veldig mange faktorer. Årets dårligste elev kan havne på 43,5 poeng og vedkommende kan havne på 39. Dette vet man aldri.

Lenke til kommentar

Jass man må ta litt sjanser her i livet. Der hvor en dør lukkes åpner en ny en :)

Er uansett ansatt i et håpløst firma og hadde ikke holdt ut der i 1 år til, så da kunne jeg like greit si opp nå. Man får heller ta et årstudium innen noe eller finne en ny jobb, så søke PHS igjen til neste år om det skulle gå skjeis.

Fysiske - bestått.

Psykiske - 97% sikker på at jeg blir funnet egnet. Noe annet overrasker meg stort.

Anser mine sjanser som 50:50. Nå blir dette bare spekulasjoner og snitt er avhengig av veldig mange faktorer. Årets dårligste elev kan havne på 43,5 poeng og vedkommende kan havne på 39. Dette vet man aldri.

Så bra at du er såpass sikker då, det må vere ein god følelse!:)

Blir veldig spennande å sjå kva poenggrensene blir i år.

Lenke til kommentar

Airdoodle, Oslo kl 08:00? :D

Hehe, jeg sa opp jobben min i fjor jeg også Mantoius! Men heldigvis så er min far sjefen :green:

Blir Kristiansand kl 08:00 for min del. Det er ikke så mange som har sagt de skal dra dit, så tror ikke vi blir så mange om gangen. Håper egentlig det kommer en del, og at vi ikke bare blir 3-4 stykker. Det hadde vært kjedelig :hm:

Lenke til kommentar

Fysiske - bestått.

Jeg skal inn til opptaksprøver i Trondheim 11. juni.. Flere som skal denne dagen?

Håper du kommer inn i år Mantoius, motivasjonen er på plass, det er lett å se! :) I likhet med deg ligger jeg på 41 konkurransepoeng, og er VELDIG spent på om det holder i år.. Håper virkelig det!

Føler meg nå ganske godt forberedt til de fysiske prøvene, har ikke vært på opptak før, så er spent på personlighetstest, intertview etc..

Lenke til kommentar

Blir Kristiansand kl 08:00 for min del. Det er ikke så mange som har sagt de skal dra dit, så tror ikke vi blir så mange om gangen. Håper egentlig det kommer en del, og at vi ikke bare blir 3-4 stykker. Det hadde vært kjedelig :hm:

Nå på mandag? Isåfall møtes vi der. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal inn til opptaksprøver i Trondheim 11. juni.. Flere som skal denne dagen?

Håper du kommer inn i år Mantoius, motivasjonen er på plass, det er lett å se! :) I likhet med deg ligger jeg på 41 konkurransepoeng, og er VELDIG spent på om det holder i år.. Håper virkelig det!

Føler meg nå ganske godt forberedt til de fysiske prøvene, har ikke vært på opptak før, så er spent på personlighetstest, intertview etc..

Trondheim 11. juni på meg også :)

Lenke til kommentar

Godt vi er flere som ikke har en hau med konkuransepoeng :) Virker som de fleste jeg har vært i kontakt med ang. opptak har ligget på over 50 poeng. Da kan du i prinsippet velge akkurat hvilken skole du kommer inn på og det må være deilig å slippe å bekymre se for poengdelen.

Vi får håpe at ikke 90% klarer opptaket. Da ville 41 poeng vært et dårlig utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...