st2016 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Sånne mennesker forstår jeg meg ikke på. Hvorfor gidde å søke da ? Det fysiske er jo det "lette" ? Veldig kjedelig at du røk på noe du vet du klarer DrKirurg, men at skulderen din gikk halvveis ut av ledd er ikke noe du kan gjøre noe med desverre. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Fikk høre av en kollega som hadde vært på opptak for to år siden og fått en hel del spørsmål om politikk og hvem som satt i forskjellige stillinger på stortinget. Må man være veldig politisk engasjert og vite hva barne- og likestillingsministeren heter for å være egnet for politiutdanning? Kjenner jeg ble litt engstelig nå ettersom jeg ikke har noe stor innsikt og interesse for politikk. Det er fra opptakene før 2012, fra og med i fjor begynte de med den nye modulen for å finne ut om søkere er egnet (personlighets test og gruppeøvelse ol.) Jeg skjønner godt at de sluttet med det, da det å vite at Hadja Tajik er kulturminister er veldig irrellevant i forhold til å komme inn på et studie. Man skal være oppegående å få med seg generell kunnskap i samfunnet, men detaljer om stortingsverv ol syntes jeg ikke har noe med PHS å gjøre. Endret 30. mai 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Sånne mennesker forstår jeg meg ikke på. Hvorfor gidde å søke da ? Det fysiske er jo det "lette" ? Forstår denne er rettet mot meg. Jeg er uenig og mener at man kan bli en god politimann på bakgrunn av hvordan man håndterer og kommuniserer med mennesker. Innsikt i samfunnet og meninger om hva fungerer og ikke fungerer, det har jeg. Når det kommer til politikere og hva de "lover" er jeg ikke så interessert i. Den fysiske biten er absolutt den lette og det blir plankekjøring i forhold. Har ikke vært med før så vet ikke hva jeg vil møte på intervjuet. Ville bare høre om det faktisk var slik fortsatt, og at jeg da måtte slå opp på wikipedia og begynne å pugge ministere, noe som for meg virker helt bak mål. Edit: Når jeg sjekket tilbake på forrige side, ser jeg at kommentaren nok ikke var rettet mot meg i det hele tatt. Beklager Endret 30. mai 2013 av Airdoodle Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg siktet det absolutt ikke til deg, tenkte heller på de som stryker på samme post 2 år på rad innen det fysiske. Så godt at du fant ut av det. Men du skrev iallefall en fin begrunnelse :-) 1 Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Då var årets opptak ferdig for min del. Deilig å få det overstått. Dei var to på mitt intervju, men han eine skulle berre observere intervjuaren. Fekk alle skjema dåke skulle skrive under på? Eg fekk ikkje. Har høyrt at det var fleire som fekk det! Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg skal inn klokka 12:00 imorgen! Er veldig spent. Jeg har fått for meg at dag 2 kom til å bli på lørdag og var helt sikker på det men finner plutselig ikke noe om det noe sted lenger... Det er ingen andre som vet noe om det? Jeg skal altså inn kl 12:00 imorgen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg skal inn klokka 12:00 imorgen! Er veldig spent. Jeg har fått for meg at dag 2 kom til å bli på lørdag og var helt sikker på det men finner plutselig ikke noe om det noe sted lenger... Det er ingen andre som vet noe om det? Jeg skal altså inn kl 12:00 imorgen. I følge PHS blir intervju gjennomført tidligast mandag for dei som har fysiske tester på fredagen. Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Så det blir regnet to dager for opptaket, eller får man gjort det på en dag noen steder? Skal på opptak i Kristiansand og tror ikke det er stor pågang der. Då var årets opptak ferdig for min del. Deilig å få det overstått. Dei var to på mitt intervju, men han eine skulle berre observere intervjuaren. Hvor i landet var du på opptak, og hvor lenge omtrent er man inne på intervju? Lenke til kommentar
juniseg Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er her noen andre som skal på opptaksprøver den 6 juni i Oslo? Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Så det blir regnet to dager for opptaket, eller får man gjort det på en dag noen steder? Skal på opptak i Kristiansand og tror ikke det er stor pågang der. Hvor i landet var du på opptak, og hvor lenge omtrent er man inne på intervju? Bergen. Ca 45 min. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 7 juni kl 13 her. noen som vet hvordan dagen på selve opptaket ser ut? først er det vel fysiske tester, deretter legesjekke og så de logiske testene? når er det norsk og engelsk test, samt intervju og gruppeoppgaven kommer? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 7 juni kl 13 her. noen som vet hvordan dagen på selve opptaket ser ut? først er det vel fysiske tester, deretter legesjekke og så de logiske testene? når er det norsk og engelsk test, samt intervju og gruppeoppgaven kommer? Fysiske tester, legesjekk, logiske tester/norsktester osv. Ingen engelske tester. Dag2: Gruppeinterju+intervju Rekkefølgen i Tromsø i alle fall Lenke til kommentar
Bjørnegutten Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er her noen andre som skal på opptaksprøver den 6 juni i Oslo? Skal opp 5 juni klokken 08:00 i Oslo.. Noen andre som skal? Lenke til kommentar
tychoxxx Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Skal opp 5 juni klokken 08:00 i Oslo.. Noen andre som skal? Jeg skal 5 juni kl 8:00!!:-) Lenke til kommentar
Bjørnegutten Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg skal 5 juni kl 8:00!!:-) Konge! Blir digg å få det oversått;) Kanskje vi er på samme gruppeoppgave (men nå vet jeg jo ikke hvem du er heller:P hehe) Lenke til kommentar
juniseg Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Skal dere også møte opp ved Norges Idrettshøgskole, Sognsveien 220, for så å dra videre ned til politiskolen etter de fysiske testene? Fikk ikke vite før i går at jeg får komme inn til opptaksprøver, for så å velge 06.juni idag når jeg ringte opptakskontoret. Er ikke så godt kjent i Oslo, så for min del blir det å ta drosje til oppmøte kl 08:00. Lenke til kommentar
Bjørnegutten Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Skal dere også møte opp ved Norges Idrettshøgskole, Sognsveien 220, for så å dra videre ned til politiskolen etter de fysiske testene? Fikk ikke vite før i går at jeg får komme inn til opptaksprøver, for så å velge 06.juni idag når jeg ringte opptakskontoret. Er ikke så godt kjent i Oslo, så for min del blir det å ta drosje til oppmøte kl 08:00. Helt riktig. De fysiske testene blir avholdt på Idrettshøgskolen, Sognsveien 220. Etter det drar du ned til Politihøgskolen. De gir deg grundig beskjed i morgen. Masse lykke til:) Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Då var årets opptak ferdig for min del. Deilig å få det overstått. Dei var to på mitt intervju, men han eine skulle berre observere intervjuaren. Fekk alle skjema dåke skulle skrive under på? Eg fekk ikkje. Har høyrt at det var fleire som fekk det! Skrev under ja Skal være forsiktig med å prate nedtalende til folk stryker på samme post to år på rad, men når du er atletisk og generelt i god fysisk form, men bruker masse penger på legesjekker og ikke minst setter av mye tid for å gjenomføre opptak, så stryker du i bom nok en gang, da lurer jeg litt på hvor mye du egentlig vil. Det er jo ikke vanskeligere enn å trene seg opp i grenen. Man har et år på seg. Jaja. Får håpe de søker neste år også og i alle fall består bom da. Noe annet ville nesten blitt komisk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Skal dere også møte opp ved Norges Idrettshøgskole, Sognsveien 220, for så å dra videre ned til politiskolen etter de fysiske testene? Fikk ikke vite før i går at jeg får komme inn til opptaksprøver, for så å velge 06.juni idag når jeg ringte opptakskontoret. Er ikke så godt kjent i Oslo, så for min del blir det å ta drosje til oppmøte kl 08:00. Evt. ta t-bana. Linje 6 går til Sognsvann. Står sognsvann på vognene men forstår godt om du velger taxi for å vere sikker. Lenke til kommentar
Trii Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei! Jeg skal på opptak 4 juni, hjelp..! Lurte på hva dere skriver om på CV? Tar dere med kurs/verv? Hva med nøkkelkvalifikasjoner, referanser? Min blir da 1 1/2 side.. Tror dere det går bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå