Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på fest i går med ei som hadde vært på opptak i Bergen. Hun forstod heller ingenting av de logiske testene. Merkelig at ingen forstår dem? ..for hva er vel da poenget?

Haha. Godt å høre at flere er i samme båt!

Det er vel for å sjekke om du har slike evner til matematisk logisk tenkning. Jeg har de ikke, og har aldri hatt de. Poenget er vel mangfold, einstein eller ikke.

Lenke til kommentar

ja da var den store dagen kommet! dårlig troa grunnet en betennelse i albueleddet, men skal i alle fall prøve:) Noen som vet om det er greit å parkere med Håkonsvern i Bergen?

Var å såg der for 1t sida, og da såg eg lite med parkeringsplassa :S Leita ikkje sann dødsmasse, men såg ingen i område desverre.. Så usikker på ka eg skal gjere imårra.

Lenke til kommentar

Lykke til imorgen, skal på samme opptaket :)

Skal ikke før tirsdag, men flyr ned i morgen etter jobb :)

Skal bo med søsteren min som bor i Bergen serru. Har avsatt 2 dager der nede, slik at jeg håper jeg blir prioritert til et eventuelt intervju.

Haha! Da er du forberedt vet du - når du kjører ruta til opptakstedet dagen før :D

Ang. parkering så er det vel ikke så mange plasser som er opptatt så tidlig på morgenen? Vet ikke med dere i morgen, men jeg skal i alle fall så tidlig som 07:30!

Lykke til alle som skal!

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Meldeplikt om kontakt med politiet

Søkere pålegges meldeplikt vedrørende all kontakt med politiet i løpet av perioden fram til eventuell studiestart. Dette gjelder også trafikkforseelser og automatisk trafikkontroll. Eventuelle forhold meldes skriftlig til Politihøgskolen via enten brev eller epost.

Hva menes?

Når skal jeg melde fra skriftlig til skolen? Ved eventult tilbyd skoleplass? Kanskje lurt å ta med brev om henlagt sak på intervjuet?

Eller så tolker jeg det som at dersom du har hatt eventuelle forhold i etterkant av opptaksprøver å intervju, så skal dette meldes?

I tillegg; må man ha passbilde tatt på fotopapir? Altså er det ikke tilstrekkelig å printe ut i korrekt størrelse hjemme på vanlig A4?

I tillegg får jeg ikke ned CV`en til en A4-side uten å fjerne nyttig informasjon eller at det blir rotete og skriftstørrelse 10. La gå! Får bli bittelitt over en A4. Kortfattet informasjon uansett.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Meldeplikt om kontakt med politiet

Søkere pålegges meldeplikt vedrørende all kontakt med politiet i løpet av perioden fram til eventuell studiestart. Dette gjelder også trafikkforseelser og automatisk trafikkontroll. Eventuelle forhold meldes skriftlig til Politihøgskolen via enten brev eller epost.

Hva menes?

Når skal jeg melde fra skriftlig til skolen? Ved eventult tilbyd skoleplass? Kanskje lurt å ta med brev om henlagt sak på intervjuet?

Eller så tolker jeg det som at dersom du har hatt eventuelle forhold i etterkant av opptaksprøver å intervju, så skal dette meldes?

I tillegg; må man ha passbilde tatt på fotopapir? Altså er det ikke tilstrekkelig å printe ut i korrekt størrelse hjemme på vanlig A4?

I tillegg får jeg ikke ned CV`en til en A4-side uten å fjerne nyttig informasjon eller at det blir rotete og skriftstørrelse 10. La gå! Får bli bittelitt over en A4. Kortfattet informasjon uansett.

Er nok riktig som du tror. Om det skjer noe mellom opptaksprøvene og selve opptaket så må det meldes ifra om.

Printer ut passbildet hjemme selv med vanlig papir, snakka med noen som mente det holdt lenge. Det er kun for å holde orden på folk.

Kan jeg spør hva det er du har med på CV'en egentlig?:)

Lenke til kommentar

Da printer jeg ut hjemme :) Gidder ikke å begynne å stresse for å finne sånn fotoboks i morgen før flyet går og putte på mynter og styr for å få et bilde for den ene dagen.

CV`en består av navn, adresse osv, kort om meg selv (2 settninger), jobberfaringer og førstegangstjenesten(5 jobber), sertifikater og kurs, interesser og sist en referanse.

Satt opp veldig oversiktlig og greit. Har litt lyst å vise at jeg har jobba siden jeg var 16 og at jeg er fleksibel med at jeg har hatt diverse type arbeid. Noe arbeid som innebærer mye kontakt med mennesker, og det tror jeg er viktig å få med :) Referanse er kanskje litt mer interessant under et jobbintervju, men det står nå der uansett. Andre arket er kun "Referanser" på, så om jeg fjerner det så er CV`en på kun èn A4 side.

Da har jeg pakket

- Svømmeshorts, badehette, briller, neseklype og håndduk.

- Treningshorts og trøye, genser og joggesko.

- Litt pentøy til intervjudagen.

- Regnjakke. For det regner vel aldri i Bergen? :ph34r:

- Fritidsklær.

- PC (det må jo oppdateres i tråden om hvordan det gikk :D ), toalettsaker, dokumentmappe med nødvendige dokumenter + diverse artikler som adapter etc..

Noe jeg mangler?

Lenke til kommentar

Da printer jeg ut hjemme :) Gidder ikke å begynne å stresse for å finne sånn fotoboks i morgen før flyet går og putte på mynter og styr for å få et bilde for den ene dagen.

CV`en består av navn, adresse osv, kort om meg selv (2 settninger), jobberfaringer og førstegangstjenesten(5 jobber), sertifikater og kurs, interesser og sist en referanse.

Satt opp veldig oversiktlig og greit. Har litt lyst å vise at jeg har jobba siden jeg var 16 og at jeg er fleksibel med at jeg har hatt diverse type arbeid. Noe arbeid som innebærer mye kontakt med mennesker, og det tror jeg er viktig å få med :) Referanse er kanskje litt mer interessant under et jobbintervju, men det står nå der uansett. Andre arket er kun "Referanser" på, så om jeg fjerner det så er CV`en på kun èn A4 side.

Da har jeg pakket

- Svømmeshorts, badehette, briller, neseklype og håndduk.

- Treningshorts og trøye, genser og joggesko.

- Litt pentøy til intervjudagen.

- Regnjakke. For det regner vel aldri i Bergen? :ph34r:

- Fritidsklær.

- PC (det må jo oppdateres i tråden om hvordan det gikk :D ), toalettsaker, dokumentmappe med nødvendige dokumenter + diverse artikler som adapter etc..

Noe jeg mangler?

Det står jo det skal være en kortfattet CV, så det holder sikkert lenge :)

Ser ut som du har fått med deg det meste! Har du huska å ha med noe å levere urinprøve i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...