Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Eg var på opptak i Trondheim, og der var dette ikkje tillatt. Vart påpeike at neina skulle henge rett ned ved kroppsheving.

 

Usj da. Jeg har visst en jobb å gjøre. Tips til hvordan man kan lære seg pullups? Klarer vel 1-2 nå. Forsøker å ta så mange jeg klarer, før jeg tar den siste så sakte som mulig (negativ rep). Dette gjør jeg 3-4 ganger hver treningsøkt, et par ganger i uka.

 

Sliter med benkpress og. Har aldri vært noen vektløfter av meg, så er vel kanskje den jeg gruer meg mest til. Klarer kanskje stanga + 20kg til nå.

 

Kondisjonstesten håper jeg går greit, og dykkinga skal gå. Svømminga må jeg virkelig trene på, sliter maks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NiRaM: Jeg slet også veldig med pullups i begynnelsen. Har du mulighet til det, kan du bruke en "pullup-maskin" der du kan sette på vekter som hjelper deg i hver repetisjon, slik at du slipper å løfte hele kroppsvekten din. Mange treningssentre har slike maskiner.

Du kan også trene opp styrken din ved å ta andre øvelser. F.eks nedtrekksmaskin der du bruker samme grep som ved pullup. Bruk tunge vekter og få repetisjoner for å øke muskelstyrken.

Dette gjorde jeg, og med målrettet og tålmodig trening greier jeg nå ca. 10. :)

Lenke til kommentar

Litt gammelt og nedslitt det treningsrommet jeg bruker, så pullupsmaskin har vi dessverre ikke. Men nedtrekk er en øvelse jeg har med ved hver trening. Kjører 2-3 serier med ca 10 repetisjoner.

 

I tillegg har jeg med planken på programmet mitt. Fint for alle de store muskelgruppene, som jeg vil tro er gunstig for f.eks pullups.

Lenke til kommentar

Tips til hvordan man kan lære seg pullups? Klarer vel 1-2 nå. Forsøker å ta så mange jeg klarer, før jeg tar den siste så sakte som mulig (negativ rep). Dette gjør jeg 3-4 ganger hver treningsøkt, et par ganger i uka.

 

Sliter med benkpress og. Har aldri vært noen vektløfter av meg, så er vel kanskje den jeg gruer meg mest til. Klarer kanskje stanga + 20kg til nå.

 

Kondisjonstesten håper jeg går greit, og dykkinga skal gå. Svømminga må jeg virkelig trene på, sliter maks!

 

Du gjør jo det som jeg syns er mest hensiktsmessig i forhold til pullups. En laaaang negativ på siste rep. Akkurat i henhold til ; http://fitnessbloggen.no/pullups-12-uker-program/

Evaluer etter feks 1 mnd hvor man har gjort det slavisk. Har man ikke fremgang må man finne andre løsninger. Men det burde gå opp til en god del repetisjoner. :)

 

Hva slags treningsregime bruker du på benkpress? Er det 1 rep med 40 kg totalt nå?

 

Svømmekravet er det eneste jeg har inne nå. Var på svømmekurs i høst i regi av den lokale svømmeklubben. Fant ut etter et par treninger at jeg svømte bra bryst og ganske dårlig crawl, og bestemte meg på å trene fast på brystsvømming. Fikk ekstremt god hjelp på kurset til å luke bort ukurante ting i teknikken min. Svømmekurs i sin by kan man søke opp på : http://tryggivann.no/

 

Periodisering av treningsplan i forhold til opptaket kan man lese litt om på: http://fitnessbloggen.no/opptak-politihoyskolen-guide/

Lenke til kommentar

Hei. Skal søke politihøgskolen nå 1 februar og tenkte å høre litt med folk som allerede har vært gjennom det.

 

Slik jeg ligger ann nå:

 

55 konkurransepoeng.

 

Ikke vært i militæret

 

Tatt exphil og exphac.

 

Jobbet på både skole, sykehjem og barnehage.

 

Angående trening:

Jeg klarer lett 60kg i benken x 18 så der får jeg full pott.

Pull ups klarer jeg på nåværende tidspunkt kun 4, men skal komme opp til minstekravet.

Svømming ligger jeg midt på treet og dykking er ikke noe problem.

Jogging tror jeg at jeg får minstekravet på, har ikke prøvd ennå.

 

Bortsett fra dette er jeg halvt fransk og snakker dette flytende.

 

medisinsk er det ingenting feil med meg, tipp topp.

 

Hva tror dere sjansene mine er til å komme inn med dette?

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Det høres ut som et bra utgangspunkt. Man må jo gjennom et intervju også, der man flere sider ved deg som blir vurdert. Det teller nok en del, vil jeg tro.

 

Jeg er 23 år gammel, 89 modell.

 

Så er det en siste ting, nemlig at jeg ikke har førerkortet ennå. Jeg har oppkjøring 28 januar, men blir veldig forvirret av det som står på phs.no

 

Nemlig at man må ha hatt lappen i minimum 2 år før påbegynnelse av praksisår, men i tillegg står det at man må ha det før søknadsfrist 1 mars.

 

Dersom jeg får førerkortet den 28 januar har jeg da ved praksisåret først hatt lappen i 2 år da 6mnd inn i praksisåret.

 

noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Barone: Du har gode sjanser! Men som Airdoodle sier alt er avhengig av intervju, personlighetstesten og gruppearbeid.

 

Ift førerkortet er jeg usikker; syns du skal ringe direkte opptakskontoret så får du svar;)

 

Lykke til med opptaket, du vil ikke angre et sek hvis du kommer inn;);)

 

Må man ha spesifikk legetest før opptaket? Noe jeg har gått glipp av?

 

Ja!

 

Ta en skikk her: http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/ og https://www.facebook.com/blipoliti?ref=ts&fref=ts

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

takker for svar altså :)

 

Har vært og tatt den legetesten nå samt synstest. Skal ta hørselstest på mandag.

 

Men syntes å lese et sted, kan ikke huske hvor, at man må ta røntgen av lungene? stemmer dette? Eller er det kun det skjemaet fra phs.no som skal fylles ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...