Gjest medlem-261816 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Siterer igjen fra PHS sine sider: "Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene. Testene sier kun noe om noen konkrete evner, ikke noe om hvor personlig egnet en søker er funnet samlet sett." I hvilken grad skal disse testene vektlegges når scoren ikke har noe å si for at du er egnet eller ikke? Synes opplegget virker litt rart. Hvor vil de da..? Nytter ikke å si at med normal tankegang osv så skal de logiske testene gå bra. Fungerer ikke sånn Det står jo ikkje at dei IKKJE har noke å seie? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Det står jo ikkje at dei IKKJE har noke å seie? Det står jo at de tar en helhetlig vurdering. Men det står jo at lav eller høy score ikke har noen betydning for om en person er egnet eller ikke. Implisitt sier de jo at vurdering av egnethet skjer uavhengig av score. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Det står: "Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene." ...Ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet BARE fordi de skårer høyt eller lavt... Det står jo ingenting om at det ikkje teller. Det vil jo seie at dei testane KAN vere med på å finne deg uegna dersom desse i sammenfatning med andre ting, viser at du er uegna. Altså. Testane er ikkje sjølvstendig krav, men nyttast i ein heilhetsvurdering sammen med andre faktorer og vil i denne settinga kunne tilleggast vekt. Det er jo ein heilhetsvurdering. Endret 25. mai 2013 av medlem-261816 Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Det står: "Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene." ...Ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet BARE fordi de skårer høyt eller lavt... Det står jo ingenting om at det ikkje teller. Det vil jo seie at dei testane KAN vere med på å finne deg uegna dersom desse i sammenfatning med andre ting, viser at du er uegna. Altså. Testane er ikkje sjølvstendig krav, men nyttast i ein heilhetsvurdering sammen med andre faktorer og vil i denne settinga kunne tilleggast vekt. Det er jo ein heilhetsvurdering. Er nok ein heilhetsvurdering ja. Kva tid skal du på opptak då Stian? Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Er nok ein heilhetsvurdering ja. Kva tid skal du på opptak då Stian? 13.juni. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Ok. Lykke til Takker! Lenke til kommentar
DrKirurg Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Siste treningsdag i dag! Så blir det 4 dager med spising Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Siste treningsdag i dag! Så blir det 4 dager med spising hehehe... Høres bra ut. Lykke til! Er følelsen god? Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Må man være politisk engasjert for å bli politi? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Må man være politisk engasjert for å bli politi? Det er ikke et krav nei. Men det skader nok ikke at en generelt er opptatt av samfunnet og ting som skjer rundt seg. Jeg personlig har aldri hatt noe engasjement for politikk osv. men jeg har selvfølgelig meninger om hvordan ting burde ha vært. Samfunnsengasjert heter det vel. Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Det er ikke et krav nei. Men det skader nok ikke at en generelt er opptatt av samfunnet og ting som skjer rundt seg. Jeg personlig har aldri hatt noe engasjement for politikk osv. men jeg har selvfølgelig meninger om hvordan ting burde ha vært. Samfunnsengasjert heter det vel. OK. Fordi jeg veldig lyst å bli politi, men snakket med en politistudent og han sa at man må være veldig interessert i politikk og vite om de forskjellige partiene osv, men jeg har aldri vært noe særlig interessert i sånt. Men med samfunnet, tenker du på det med kriminalitet, narkomani og slikt? Kan jeg høre meningene dine? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 OK. Fordi jeg veldig lyst å bli politi, men snakket med en politistudent og han sa at man må være veldig interessert i politikk og vite om de forskjellige partiene osv, men jeg har aldri vært noe særlig interessert i sånt. Men med samfunnet, tenker du på det med kriminalitet, narkomani og slikt? Kan jeg høre meningene dine? Politiet er mangfoldig. Mener slike hverdagslige ting ja. Hvordan ting burde være, burde vært organisert osv. Meningene mine holder jeg som regel for meg selv. Har meninger om mye og mangt. Søk til neste år! Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Politiet er mangfoldig. Mener slike hverdagslige ting ja. Hvordan ting burde være, burde vært organisert osv. Meningene mine holder jeg som regel for meg selv. Har meninger om mye og mangt. Søk til neste år! Neste år skal jeg i førstegangstjenesten, så får ikke søkt før evt. 2016 :/ Blir ei gammal rype da. Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 http://www.ba.no/nyheter/article6672867.ece Her er saken jeg tipset BA om. Opptaket fra Haakonsvern i Bergen Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 http://www.ba.no/nyh...icle6672867.ece Her er saken jeg tipset BA om. Opptaket fra Haakonsvern i Bergen Fin sak KLar for mandag? Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Fin sak KLar for mandag? skal gjøre det beste jeg kan. er nervøs, håper nervene roer seg etterhvert som jeg består øvelsene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 skal gjøre det beste jeg kan. er nervøs, håper nervene roer seg etterhvert som jeg består øvelsene. Er bra å vere litt spent/nervøs, det skjerper kroppen og gjer at man presterer betre! :-) Så det er jo bra Du ligger bra ann? Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Er bra å vere litt spent/nervøs, det skjerper kroppen og gjer at man presterer betre! :-) Så det er jo bra Du ligger bra ann? Jeg var å gikk igjennom alle øvelsene på haakonsvern på torsdag, og resultatet ble sånn: dykk: bestått svømming: 2.22 benk: 18 bom: 9 løping 16 runder + 4 meter. så hadde jeg siste styrketrening samme dagen, rygg. og jeg gikk stoltzen dagen etter det for siste kondistrening. håper det holder. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Jeg var å gikk igjennom alle øvelsene på haakonsvern på torsdag, og resultatet ble sånn: dykk: bestått svømming: 2.22 benk: 18 bom: 9 løping 16 runder + 4 meter. så hadde jeg siste styrketrening samme dagen, rygg. og jeg gikk stoltzen dagen etter det for siste kondistrening. håper det holder. Detta blir bra :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå