Jusst Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Sikkert for å sjekke grunnleggende logikk og at søkeren har en fungerende hjerne? Ville vært merkelig om det hadde blitt det nye "rykepunktet" på opptaket. Gratulerer Heidi! Leste først "røk på svømming" da fikk jeg faktisk litt puls på dine vegne. Men det gikk jo veldig bra. Skummelt med løpet, men den er TUNG! Vil tørr å påstå at jeg har en velfungerende hjerne selv om jeg ikke fikk godt til de logiske testene. Har aldri interessert meg for slike matematiske ting. En grunn til at jeg ikke er ingeniør eller lignende. PHS skriver på sin side: "Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene. Testene sier kun noe om noen konkrete evner, ikke noe om hvor personlig egnet en søker er funnet samlet sett." Dette tolker jeg som at selv om du får lav score er det noe mer som skal til for å si at du IKKE er egnet. Ser ut som intervjuet og den delen der er avgjørende i mitt hode. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Flere som ikke har fått politiattest her enda? Sendte inn søknad for 5 uker sider og har enda ikke mottatt. Tok en telefon til politidistriktet mitt i dag, og fikk som svar at det bare var å smøre seg med tålmodighet. Vet det bare er å ettersende, men hadde vært greit å hatt med seg på flyet ned til Bergen på mandagen. Vet ikke om den er tom heller. Vet jo selvsagt at der ikke er noe alvorlig, men jeg har blitt anmeldt med henlagt sak og en liten sak med namsmannen som ikke gikk noe videre enn en advarsel fra nettopp namsmannen Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Sikkert for å sjekke grunnleggende logikk og at søkeren har en fungerende hjerne? Ville vært merkelig om det hadde blitt det nye "rykepunktet" på opptaket. Gratulerer Heidi! Leste først "røk på svømming" da fikk jeg faktisk litt puls på dine vegne. Men det gikk jo veldig bra. Skummelt med løpet, men den er TUNG! Takk skal du ha Ja fy søren det var skummelt med løpetesten. Lå foran hele tiden, men så sakket det, beina ble som bly, de ville ikke løpe fort en gang selvom jeg sa at de skulle det Har vært en fin dag med mange flotte folk på gruppa Er det ikke slik at en ikke ryker på de testene på data, men at de er med for å vurdere "hele pakka"? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Takk skal du ha Ja fy søren det var skummelt med løpetesten. Lå foran hele tiden, men så sakket det, beina ble som bly, de ville ikke løpe fort en gang selvom jeg sa at de skulle det Har vært en fin dag med mange flotte folk på gruppa Er det ikke slik at en ikke ryker på de testene på data, men at de er med for å vurdere "hele pakka"? Haha kjenner til den. Lå 10 sek foran minstekravet på siste runde. Men jeg kom meg ikke opp siste nedleggelse på rygg. Helt ferdig. Jo som beskrevet over som phs sier. Ingen blir vurdert personlig egnet kun pga lav score. Det er hele pakka kan bidra med mer enn forståelse av klosser Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Takk skal du ha Ja fy søren det var skummelt med løpetesten. Lå foran hele tiden, men så sakket det, beina ble som bly, de ville ikke løpe fort en gang selvom jeg sa at de skulle det Har vært en fin dag med mange flotte folk på gruppa Er det ikke slik at en ikke ryker på de testene på data, men at de er med for å vurdere "hele pakka"? Det medfører riktighet. Viss du leser innlegget til jusst lengst opp på sida her, så har han oppsumert det ganske fint Edit: Whops. For sent ute. Edit2: Satt å leste litt på PHS sine facebooksider. Kom over en kar som skreiv at avdeling Bodø ikke har kantine? Endret 24. mai 2013 av Mantoius Lenke til kommentar
Sindrehj Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Satt å leste litt på PHS sine facebooksider. Kom over en kar som skreiv at avdeling Bodø ikke har kantine? Kantina som er på skolen er midlertidig stengt, men den kommer nok opp igjen til høsten. Universitetet i Nordland ligger rett ved siden av PHS i Bodø og der er det tilgang på flere kantiner, så det er egentlig ikke et veldig stort problem... Når det er sagt så er kantina i Bodø den desidert dårligste, av alle PHS sine avdelinger. Er du ute etter god mat til en billig penge må man til Stavern. Endret 24. mai 2013 av Sindrehj Lenke til kommentar
Loids Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hvilke tester gjør de på legesjekken? Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hvilke tester gjør de på legesjekken? Mye av det samme som hos fastlegen. Må ha med urinprøve. Han sjekka syn, fargesyn, høyde, hørte på lunger og hjerte. Også spurte han om en del forskj. ting, medisiner, sykdomsbilde...ja, vanlige ting Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hvilke tester gjør de på legesjekken? Spør deg rundt den første legesjekken med evt merknader. Tok blodtrykk/puls, sjekket syn på begge øyner, testet fargesyn, testet urinprøven, lyttet på lungene, lyttet på ryggen, kjente på ryggen. Hmm var vel det. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Kantina som er på skolen er midlertidig stengt, men den kommer nok opp igjen til høsten. Universitetet i Nordland ligger rett ved siden av PHS i Bodø og der er det tilgang på flere kantiner, så det er egentlig ikke et veldig stort problem... Når det er sagt så er kantina i Bodø den desidert dårligste, av alle PHS sine avdelinger. Er du ute etter god mat til en billig penge må man til Stavern. Godt å høre Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 No kjenner eg sommarfuglane kommer meir og meir:) Skal på opptak i Bergen 29.mai. Nokon andre som skal då? Dette blir spennande. Lykke til alle sammen Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 No kjenner eg sommarfuglane kommer meir og meir:) Skal på opptak i Bergen 29.mai. Nokon andre som skal då? Dette blir spennande. Lykke til alle sammen Skal på mandag, og jeg har ikke fått sove skikkelig disse dagene.. er utrolig nervøs. Jeg gleder meg til å bli ferdig Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Skal på mandag, og jeg har ikke fått sove skikkelig disse dagene.. er utrolig nervøs. Jeg gleder meg til å bli ferdig Åh! Spennande!! Dette klarer du Ja, blir utrulig deilig å få det overstått. Ser det har blitt nevnt at me skal ha ein mattetest, det kvir eg meg mest til! Lykke til!! Eg heier på deg Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Åh! Spennande!! Dette klarer du Ja, blir utrulig deilig å få det overstått. Ser det har blitt nevnt at me skal ha ein mattetest, det kvir eg meg mest til! Lykke til!! Eg heier på deg Takk! ja, det skal bli så utrolig deilig. Jeg var på butikken idag og handlet inn det jeg skulle ha med til opptaket, sportsdrikker osv. Han ene jeg snakket med som var på opptak i Bergen sa at ingen forstod noen av de logiske testene, det gikk så sinnsykt kjapt også. Han sa også at hvis man ikke visste det, så var det bare å gjette er ikke noe å grue seg til. Gjør det beste du kan, du kan ikke stryke på det uansett tallrekker er min verste fiende, men jeg gruer meg ikke til det. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Takk! ja, det skal bli så utrolig deilig. Jeg var på butikken idag og handlet inn det jeg skulle ha med til opptaket, sportsdrikker osv. Han ene jeg snakket med som var på opptak i Bergen sa at ingen forstod noen av de logiske testene, det gikk så sinnsykt kjapt også. Han sa også at hvis man ikke visste det, så var det bare å gjette er ikke noe å grue seg til. Gjør det beste du kan, du kan ikke stryke på det uansett tallrekker er min verste fiende, men jeg gruer meg ikke til det. Det står vel igjennom hele greia, eller går som en rød tråd at du ikke bare skal klikke i vei. Uansett så stryker man ikke på noen av disse. De var helt for jævelige, ingen skjønner noe. Går fint folkens! Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Takk! ja, det skal bli så utrolig deilig. Jeg var på butikken idag og handlet inn det jeg skulle ha med til opptaket, sportsdrikker osv. Han ene jeg snakket med som var på opptak i Bergen sa at ingen forstod noen av de logiske testene, det gikk så sinnsykt kjapt også. Han sa også at hvis man ikke visste det, så var det bare å gjette er ikke noe å grue seg til. Gjør det beste du kan, du kan ikke stryke på det uansett tallrekker er min verste fiende, men jeg gruer meg ikke til det. Ja, du kan berre gleda deg til å få brevet i posten; "......" Du er tildelt plass ved phs avd. Stavern! Du kommer inn i år, det er eg sikker på! Gjekk jo så fint ifjor Åh, det var betryggande å høyre, har kvidd meg ihjel til dei testane Lykke til! You can do it Endret 25. mai 2013 av frøken87 Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Det står vel igjennom hele greia, eller går som en rød tråd at du ikke bare skal klikke i vei. Uansett så stryker man ikke på noen av disse. De var helt for jævelige, ingen skjønner noe. Går fint folkens! Ja, får vel berre ta det som det kommer, og gjer så godt me kan! Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Selv om man "stryker" på disse logiske testene, så er det vel kanskje intervjuet som er utslagsgivende uansett? Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Selv om man "stryker" på disse logiske testene, så er det vel kanskje intervjuet som er utslagsgivende uansett? Ja, vil tru det! Men dei logiske testane må vel ha litt å sei dei og? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Ja, vil tru det! Men dei logiske testane må vel ha litt å sei dei og? Siterer igjen fra PHS sine sider: "Når personlig egnethet blir vurdert på den enkelte kandidat, gjør opptaksnemnda en helhetsvurdering av mange ulike ting, og ingen blir vurdert som personlig egnet eller uegnet bare fordi de skårer høyt eller lavt på testene. Testene sier kun noe om noen konkrete evner, ikke noe om hvor personlig egnet en søker er funnet samlet sett." I hvilken grad skal disse testene vektlegges når scoren ikke har noe å si for at du er egnet eller ikke? Synes opplegget virker litt rart. Hvor vil de da..? Nytter ikke å si at med normal tankegang osv så skal de logiske testene gå bra. Fungerer ikke sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå