Gjest medlem-261816 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Får man ikke vite før 20.juli om man er kvalifisert for plass? Hva om man da ikke kommer inn, og har PHS på første plass? Da mister man vel ønskene under, eller? Jeg skal på opptak 4/6.. Veldig nervøs, men prøvene skal sitte. Til de som har vært på intervju, spurte de om positive og negative sider? Samordna opptak sitt hovudopptak er 20.juli ja (Ofte kjem svaret noken dager før). Då er jo det slik at dei sjekker først om du kjem inn på 1.ønske ditt f.eks Politihøgskulen, om du ikkje gjere det så går dei nedover lista til noke du kjem inn på (om du kjem inn på noke då.....). Då får du tilbud om studieplass på det studiet du kjem inn, men du kan også velge om du ønsker å stå på ventelista på studieønsker som du hadde høgare på ventelista. Så nei, du mister ikkje ønskene under førsteønsket ditt. Endret 23. mai 2013 av medlem-261816 Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Lurer på om noen kan dele erfaringer fra årets opptak som angår intervju og gruppetester? Lenke til kommentar
Bjørnegutten Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Da er intervjuet og gruppeoppgavene gjennomført. Føler at det gikk veldig bra! Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente til 20. juli Gratulerer med vell overstått! Har du lyst til å dele hvordan gruppetesten og intervjuet var? Hvilke spørsmål fikk du etc? Lenke til kommentar
Trii Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Samordna opptak sitt hovudopptak er 20.juli ja (Ofte kjem svaret noken dager før). Då er jo det slik at dei sjekker først om du kjem inn på 1.ønske ditt f.eks Politihøgskulen, om du ikkje gjere det så går dei nedover lista til noke du kjem inn på (om du kjem inn på noke då.....). Då får du tilbud om studieplass på det studiet du kjem inn, men du kan også velge om du ønsker å stå på ventelista på studieønsker som du hadde høgare på ventelista. Så nei, du mister ikkje ønskene under førsteønsket ditt. Jaja, vet hvordan samordna opptak fungerer:)Men jeg vet f.eks at jeg har karakterene til Oslo, så det er i boks, men når får vi vite om vi får tildelt plass på grunnlag av intervju, case osv? Siden det hjelper jo ikke hvis jeg har karakterene, men ikke ble godkjent på intervju? Tror da samordna at jeg kommer inn på førstevalg, men så vil ikke phs ha meg, da mister jeg vel de ønskene under? Endret 23. mai 2013 av Trii Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Masse lykke til folkens! Stå på Jeg husker selv da jeg var på opptaket i fjor, gode gamle minner;) Gi gass boys & girls! Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Jaja, vet hvordan samordna opptak fungerer:)Men jeg vet f.eks at jeg har karakterene til Oslo, så det er i boks, men når får vi vite om vi får tildelt plass på grunnlag av intervju, case osv? Siden det hjelper jo ikke hvis jeg har karakterene, men ikke ble godkjent på intervju? Tror da samordna at jeg kommer inn på førstevalg, men så vil ikke phs ha meg, da mister jeg vel de ønskene under? Jøss... Du får, som eg skreiv over, vite det 20.juli (i praksis noken dager før) PHS melder i fra til samordna opptak om du er funnet egna/uegna. Om du ikkje blir funnet egna, så trur jo ikkje samordna opptak at du har kommet inn på PHS. Dei veit jo at du ikkje har kommet inn. Er jo dei som gir deg beskjeden. Du får ikkje vite før hovudopptaket om du er funnet egna eller uegna. Er jo samordna opptak som styrer opptaket! Så igjen; nei du mister ikkje ønska under førsteønsket ditt fordi prosessen er slik eg beskreiv i den første posten. Endret 23. mai 2013 av medlem-261816 Lenke til kommentar
Trii Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Jøss... Du får, som eg skreiv over, vite det 20.juli (i praksis noken dager før) PHS melder i fra til samordna opptak om du er funnet egna/uegna. Om du ikkje blir funnet egna, så trur jo ikkje samordna opptak at du har kommet inn på PHS. Dei veit jo at du ikkje har kommet inn. Er jo dei som gir deg beskjeden. Du får ikkje vite før hovudopptaket om du er funnet egna eller uegna. Er jo samordna opptak som styrer opptaket! Så igjen; nei du mister ikkje ønska under førsteønsket ditt fordi prosessen er slik eg beskreiv i den første posten. Åja! Så bra! Jeg trodde kanskje man fikk vite det før jeg, og så måtte fjerne phs om man ikke var kvalifisert! Tusen takk for svar:) Jeg snakket forresten med en som var på opptak i fjor. Hun fikk ingen spørsmål om politikk og case handlet om at hun var et medlem i elevrådet, og de skulle fordele penger til ulike tiltak. Hun sa det var veldig greit! Lenke til kommentar
i93 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Noen spør om hvilken case osv vi fikk, men jeg tenker at det varierer helt sikkert fra gruppe til gruppe, og da har det ikke noe for seg at jeg forteller dere hva vi gjorde Kan si at det lønner seg å vise initativ, komme med gode argumenter, og ikke minst lytte til andre. Husk å være reflektert, og ikke kom med bastante meninger om det du mener er rett! På intervjuet tok de utgangspunkt i personlighetstesten vi tok på opptaksdagen, i tillegg til at de stiller deg litt spørsmål om bakgrunnen din. Den personen som intervjuet meg var kjempehyggelig, og det hele var en positiv opplevelse! Følte ikke at de prøvde å grille meg Dette er ikke noe å grue seg til! Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Bare så det er sagt; det fremkommer av innlegget over at man må være initiativrik. Dette er jeg uenig i. Jeg svarte på personlighetstesten at jeg på ingen måte er en initiativtaker og ikke er den som roper høyest når noe må gjøres. På gruppetesten lente jeg meg heller tilbake og lyttet, og kom med noen få velformulerte og kloke innspill i debatter som var i gang. Mange går i fella og tror at politiet skal ta inn 720 studenter som alltid vil være først i køen når noe skal gjøres (satt noget på spissen, men allikevel). PHS er ute etter absolutt alle typer mennesker. Misforstå meg rett, men skal ikke være en latsabb, men man trenger faktisk ikke hele tiden vise initiativ. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Sitter man på et grupperom rundt et bord under casen? Muligens et rart spørsmål, men jeg bare undrer. Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Sitter man på et grupperom rundt et bord under casen? Muligens et rart spørsmål, men jeg bare undrer. Jepp, det stemmer! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nei men dette her blir jo bare morro og interessant Gleder meg til opptaket jeg nå! Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nei men dette her blir jo bare morro og interessant Gleder meg til opptaket jeg nå! Ja, det blir spennande. Gleder meg eg og! Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Frokost i morgen: 1 skål med havregryn og rosiner 1 proteinshake 1 banan Burde holde første halvtime:) Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Frokost i morgen: 1 skål med havregryn og rosiner 1 proteinshake 1 banan Burde holde første halvtime:) Høyres ut som ein god plan! Kva tar du med deg til resten av dagen? Lykke til!!!! Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Høyres ut som ein god plan! Kva tar du med deg til resten av dagen? Lykke til!!!! Tar med 2 energibarer, 2 recoverybarer og 1 stor proteinbar. 1-2 bananer, et par skiver med nugatti og riskornbrød opplegg. Ja jeg er stor og spiser mye! I tillegg har jeg et par flasker med yt energidrikk Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Tar med 2 energibarer, 2 recoverybarer og 1 stor proteinbar. 1-2 bananer, et par skiver med nugatti og riskornbrød opplegg. Ja jeg er stor og spiser mye! I tillegg har jeg et par flasker med yt energidrikk Uansett betre å ta med for mykje enn for lite! Du må gi oss tilbakemelding på korleis det har gått. Går nok garantert bra Masse lykke til!!! Lenke til kommentar
Se90 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 For de som har vært på opptaket; Er de strenge ifht hvor du holder på stang/bom? Usikker på om jeg holder bredt nok. Usikker på lav bom også... Noen jenter som har vært på opptak? Lenke til kommentar
i93 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Bare så det er sagt; det fremkommer av innlegget over at man må være initiativrik. Dette er jeg uenig i. Jeg svarte på personlighetstesten at jeg på ingen måte er en initiativtaker og ikke er den som roper høyest når noe må gjøres. På gruppetesten lente jeg meg heller tilbake og lyttet, og kom med noen få velformulerte og kloke innspill i debatter som var i gang. Mange går i fella og tror at politiet skal ta inn 720 studenter som alltid vil være først i køen når noe skal gjøres (satt noget på spissen, men allikevel). PHS er ute etter absolutt alle typer mennesker. Misforstå meg rett, men skal ikke være en latsabb, men man trenger faktisk ikke hele tiden vise initiativ. Jeg skrev aldri at man må være initiativrik, jeg skrev at det lønner seg. Nå sitter ikke jeg på noen fasit, men at man tar initiativ under gruppeøvelsen kan jeg umulig se for meg er noe annet enn positivt. Jeg mener derimot ikke at man da automatisk blir ekskludert om man ikke har denne egenskapen. Det jeg mente var at det er lurt å vise at du kan ta initativ når det trengs, og ikke er redd for å ta ordet. Og som alle andre ting, gjelder det å finne en balanse; Ikke si for mye, ikke si for lite. Endret 23. mai 2013 av i93 Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Er så utrolig spent nå! Merker jeg både gleder og gruer meg. Jeg har vært igjennom dette i før, men nå føler jeg at det virkelig gjelder og at jeg er bedre forberedt enn noen i fjor. Er så utrolig klar for å begynne på skole Endret 23. mai 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå