Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-261816

Er du sikker? Mente jeg leste et betraktelig mindre tall...

 

Grunnlønna er jo vesentlig mindre ja, men med turnustillegg, ATB-tillegg, litt overtid osv så blir jo det markant meir enn det som er grunnlønna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle yrker kan jo tjene godt om man legger inn masse overtid, men det er jo ikke interessant om man skal danne seg et bilde av hvordan arbeidet betaler seg.

Man kan jo tjene 600.000 i året som lagermedarbeider med mye overtid og kveldstillegg for den saks skyld.

 

Hvor mye ligger gjenomsnittlønna per time på (08-16) for en nyansatt førstebetjent?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Alle yrker kan jo tjene godt om man legger inn masse overtid, men det er jo ikke interessant om man skal danne seg et bilde av hvordan arbeidet betaler seg.

Man kan jo tjene 600.000 i året som lagermedarbeider med mye overtid og kveldstillegg for den saks skyld.

 

Hvor mye ligger gjenomsnittlønna per time på (08-16) for en nyansatt førstebetjent?

 

 

Regner med du meina Politibetjent 1, Førstebetjenter tjener nok vesentlig meir! ;)

 

Om du lurer på timelønna er det jo berre å gå inn i lønnstabellen. Finn riktig lønnsramme først, sjekk kva lønnstrinn som gjelder og slå opp i lønnstabellen. Der står timelønn, overtidslønn osv. Google it.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

1. Sjå på ledige stillinger. Sjå kva LR (Lønnsramme) dei er plassert i.

2. Finn LR på nett. Gjerne på en offentlig side. Google Lønnsrammer Staten 2013

3. Finn riktig LR.

4. Velg riktig ansinitet, og les av kva lønnstrinn du er plassert på.

5. Finn oversikt over lønnstrinn i Staten. Google it. Lønnstrinn Staten 2013.

6. I oversikta finner du igjen lønnstrinnet som du fant igjen over, også finner du all informasjon der.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig kommet meg gjennom hele tråden.

Kjempegode tips, og bra deltakelse! Så nå skal jeg også bidra på tråden fremover;)

 

Slik ligger jeg an nå: (beste resultat)

 

Dykk: bestått

Svømming: 2:12

Benk: 13stk (en stund siden testen)

Lav bom: 20 (en stund siden testen)

Løping:17,5 runde

 

Lykke til til alle sammen:D

 

 

 

Lenke til kommentar

For en dag!

 

6 på naturfagseksamen - så nå er jeg med å konkurerer på poeng om de plassene som er :w00t:

 

Kjøpte meg Arena tettsittende badeshorts i dag og neseklype fra Arena.

 

arena-pws-carbon-jammer-graa_front_full.jpg

8801756708894_1058074_0_35477_jpg.jpg?2

Så nå ser det snart ut som jeg skal på dykkertur i bassenget :rofl:

 

Får litt synlig badetiss av slik shorts, men det gir jeg meg en god blanke i. Her skal det svømmes og det skal svømmes i racerfart!

Ligger på rundt 2:15 på svømminga nå, så det skal bli spennende å se i Bergen neste uke.

 

Ga alt for drømmejobben. Ingrid Jakobsen (21) tok seg helt ut da hun gjennomførte de fysiske testene for å komme inn på Politihøgskolen.

Artikkel med video fra årets opptak.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

For en dag!

 

6 på naturfagseksamen - så nå er jeg med å konkurerer på poeng om de plassene som er :w00t:

 

Kjøpte meg Arena tettsittende badeshorts i dag og neseklype fra Arena.

 

arena-pws-carbon-jammer-graa_front_full.jpg

8801756708894_1058074_0_35477_jpg.jpg?2

Så nå ser det snart ut som jeg skal på dykkertur i bassenget :rofl:

 

Får litt synlig badetiss av slik shorts, men det gir jeg meg en god blanke i. Her skal det svømmes og det skal svømmes i racerfart!

Ligger på rundt 2:15 på svømminga nå, så det skal bli spennende å se i Bergen neste uke.

 

Ga alt for drømmejobben. Ingrid Jakobsen (21) tok seg helt ut da hun gjennomførte de fysiske testene for å komme inn på Politihøgskolen.

Artikkel med video fra årets opptak.

 

Gratulera med 6ar :) Så kjekt at det gjekk så bra!!!

Lenke til kommentar

Takk. Det synes både jeg og sensorene også.

Synes sensorene var svært strenge og de forventet at jeg kunne mange kjemiske formler, reakasjoner og ikke minst dra inn relevante saker utenfor pensum, men som var mer dagsaktuelt. Klarte heldigvis å svare svært godt for meg.

Sto nervøs ute på gangen og ventet på karakter. Tenkte "Får nok 5. Slike sensorer finner alltid noe å trekke for." Der tok jeg feil gitt. De hadde absolut ikke noe å utsette. Jeg viste et enormt engasjement og innlevelse i fagstoffet, og det smittet utrolig over sa de :w00t: Glad!

Lenke til kommentar

 

 

Så la oss si grunnlønna er 367 000 i året, da vil det si 235 000 etter 36% skatt. 235 000/12 = 19 600 per mnd. Ikke akkurat så mye å leve av, men det blir vel noen lapper mer med overtid og andre tillegg.

 

/11

 

Men uansett, det er ikke så enkelt som å se på lønnstrinn, man deler også inn i rammer. Og de fleste som jobber kontortid har høyere grunnlønn enn de som jobber turnus. Også har man ansiennitet osv osv.

 

Kjenner ei nyutdannet som jobber kontortid med en nattevakthelg i mnd. Tror hun ligger på ca 500.000.

 

Man velger ikke å jobbe som politi om man vil tjene en million i året, men man tjener over gjennomsnittet. Og godt over 19.000 i mnd :)

Lenke til kommentar

Da er jeg snart klar til opptak. På fredag braker det løs!

 

Hvis ikke hangupsene er like/lettere lett på bom, sliter jeg maks. Har bare råd til å miste en hangups der. Uansett gir en alt, briste eller bære.

 

Kommer med en update når jeg er ferdig. Hører dere ikke fra meg på fredag, så har jeg gravd meg ned :D

Lenke til kommentar

Da er jeg snart klar til opptak. På fredag braker det løs!

 

Hvis ikke hangupsene er like/lettere lett på bom, sliter jeg maks. Har bare råd til å miste en hangups der. Uansett gir en alt, briste eller bære.

 

Kommer med en update når jeg er ferdig. Hører dere ikke fra meg på fredag, så har jeg gravd meg ned :D

 

Skriver under på den! De skjulte kreftene kommer på fredag! :D Gleder meg til å bli ferdig! Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

/11

 

Men uansett, det er ikke så enkelt som å se på lønnstrinn, man deler også inn i rammer. Og de fleste som jobber kontortid har høyere grunnlønn enn de som jobber turnus. Også har man ansiennitet osv osv.

 

Kjenner ei nyutdannet som jobber kontortid med en nattevakthelg i mnd. Tror hun ligger på ca 500.000.

 

Man velger ikke å jobbe som politi om man vil tjene en million i året, men man tjener over gjennomsnittet. Og godt over 19.000 i mnd :)

 

Altså. Lønnstrinn 27 er lønnstrinn 27, uansett kva lønnsramme du er plassert i :) Lønnsrammene seie noke om minimums og maksimumslønn for den stillinga du er plassert i. Men det er riktig at ulike stillinger blir plassert i ulike lønnsrammer.

Lenke til kommentar

Lykke til på opptak til alle som skal inn :-) og gratulerer manT med 6.

 

Har tilbragt 1 uke på Hellas i morgen. Så da er det hjem til trening på fredag!

 

:-) Eneste treningen her er å jekke øl og spille tennis .

 

Takk det samme etter hvert!

 

Det hørtes ut som en fin kombo, kos deg mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...