heidi_h Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Har opptak på fredag. Trente på meg en strekk i armen i dag! Au. Tar siste joggeøkt(4*4) i morgen, lette gåturer de andre dagene tenkte jeg. Må ikke strekke meg mer nå, trent alt for hardt i det siste ;/ Tenkte også å gå turer, active rest day Rygg, armer og intervaller blir siste på programmet, håper jeg klarer opptrekket..... Bare LITT igjen nå! Håper strekken gir seg helt før fredag! Dette blir spennende! Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Tenkte også å gå turer, active rest day Rygg, armer og intervaller blir siste på programmet, håper jeg klarer opptrekket..... Bare LITT igjen nå! Håper strekken gir seg helt før fredag! Dette blir spennende! Høres ut som et fint opplegg Opptrekket? I bom? Du henter frem skjulte krefter, vent å se! Dette går fint Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Treningsfri 2 dager før opptak. Har opptak på en tirsdag, så da vil siste økt bli på søndag. Prøve å legge inn en siste svømmeøkt på lørdagen. Det med pastasalat var ikke dumt Tenkte å ha med mere "fast føde", men var usikker på hva. En trøtt brødskive med salami er kanskje ikke det som kvikner mest opp. Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Nei, jeg tenkte at hvis jeg blir nervøs, så kan jeg kanskje bli kvalm, men jeg må jo allikevel få i meg mat, så den skal være fristende og god!! Et annet forslag jeg har fått er å rulle speltlomper med f.eks philadelphiaost, spekeskinke, salat og agurk. Ja, har store planer om at de skjulte kreftene skal komme frem fra skjulestedet sitt på fredag Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Spørsmål: Er det generel uniformsplikt ved skolene? Ser på bilder og videoer som politihøgskolen selv viser fram at de sitter i uniform i undervisningstimer. Lenke til kommentar
I16 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Er det noen som har gode tips angående løpetesten og fordeling av energi? Gi mye i begynnelsen og tyne alt man har, eller prøve å holde en jevn fart gjennom? Fikk endelig testa meg selv på en oppmålt bane i går, og det ble litt av en vekker - klarte det akkurat på meteren. Mistenker at jeg tok det litt for rolig til å begynne med, selv om jeg var helt kake etterpå uansett. Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Er det noen som har gode tips angående løpetesten og fordeling av energi? Gi mye i begynnelsen og tyne alt man har, eller prøve å holde en jevn fart gjennom? Fikk endelig testa meg selv på en oppmålt bane i går, og det ble litt av en vekker - klarte det akkurat på meteren. Mistenker at jeg tok det litt for rolig til å begynne med, selv om jeg var helt kake etterpå uansett. Jeg har prøvd å holde en jevn fart fra begynnelsen av, det funker for meg Tar tid å komme seg raskt ned og opp. Har øvd en del på akkurat den biten og det har gått bedre de siste gangene nå. Når skal du inn? Får du tatt testen flere ganger? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Er det noen som har gode tips angående løpetesten og fordeling av energi? Gi mye i begynnelsen og tyne alt man har, eller prøve å holde en jevn fart gjennom? Fikk endelig testa meg selv på en oppmålt bane i går, og det ble litt av en vekker - klarte det akkurat på meteren. Mistenker at jeg tok det litt for rolig til å begynne med, selv om jeg var helt kake etterpå uansett. Har selv bare tatt testen en gang. Skal på opptak nå på fredag. Kommer ikke til å ta den igjen, heller luke ut alle feilene jeg gjorde. Husk at du trenger kun å være nede med skulderbladene på rygg! Hiv deg fort ned, det kan du spare noen sekunder på Endret 21. mai 2013 av Jusst Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Jeg kan vel innrømme at jeg ikke har gjennomført testen i det hele tatt, men jeg regner med det skal gå fint. Har øvd litt på det å komme seg raskt ned på mage og raskt ned på rygg - og det har fungert fint. Dette basert på en 3000-meter (vet det ikke er direkte samenlignbart, men kondisjon kan i alle fall måles) på 10:45 gir meg grunnlag for å tro at det ikke skal bli noe videre problem å i alle fall bestå. Følger de raskeste i gruppa og da er jeg rimlig sikker på å klare det. Klarer jeg ikke å holde tempoet til de raskeste, så får jeg heller gi alt på slutten og da vite at jeg har prøvd det jeg klarte. Endret 21. mai 2013 av Mantoius Lenke til kommentar
I16 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg har prøvd å holde en jevn fart fra begynnelsen av, det funker for meg Tar tid å komme seg raskt ned og opp. Har øvd en del på akkurat den biten og det har gått bedre de siste gangene nå. Når skal du inn? Får du tatt testen flere ganger? Skal inn i første pulje i Kristiansand, 3. juni! Skal hvertfall få tatt testen 2 ganger til, må vite at jeg klarer det med en viss margin. Satser fortsatt på at adrenalinet henter frem litt ekstra i meg. Har lest flere steder, og hørt fra en kollega i tillegg at det er forferdelig mye juksing på løpetesten. Folk som ikke legger seg helt ned, ruller osv. og visstnok ikke blir straffet for det. Nå er det ikke slik at jeg har tenkt å jukse, men det er jo utrolig kjipt dersom folk kommer gjennom med halvhjertet utførelse. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det vil følge en person individuelt for hver person som gjennomfører. Først vil man få en advarsel dersom det er slurv. Ved gjentatte slurvinger skal kandidaten trekkes for dette. Hvor mye er jeg usikker på, men det skal stå oppnevnt en plass på PHS sine nettsider. Med andre ord kan du klare det med slurv, men du vil bli trekt en del i distanse, så sånn sett vil du bli straffet. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Hva er lønna som politi når man først begynner å jobbe? En bekjent av meg var meget skuffet over lønna, han visste den var lav, men ikke så lav. Hvor mye han sa det var husker jeg ikke, men tror det var ca. 20 000 etter skatt per mnd. Endret 21. mai 2013 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Til dere som er på opptak nå denne uken; det hadde vært veldig kjekt om dere kunne ha delt erfaringene deres fra det fysiske opptaket. Hvor folk røk osv. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Ikke minst hvordan casen foregikk, hvordan språk- og logikktestene var lagt opp og sist men ikke minst hvordan intervjuet var. Spent! Lenke til kommentar
I16 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det vil følge en person individuelt for hver person som gjennomfører. Først vil man få en advarsel dersom det er slurv. Ved gjentatte slurvinger skal kandidaten trekkes for dette. Hvor mye er jeg usikker på, men det skal stå oppnevnt en plass på PHS sine nettsider. Med andre ord kan du klare det med slurv, men du vil bli trekt en del i distanse, så sånn sett vil du bli straffet. Ja, får håpe på at de håndhever det. Var bare skuffende å høre historier om at folk helt åpenlyst jukser uten at det får konsekvenser. Men men, skal nå klare det uansett! Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Har selv bare tatt testen en gang. Skal på opptak nå på fredag. Kommer ikke til å ta den igjen, heller luke ut alle feilene jeg gjorde. Husk at du trenger kun å være nede med skulderbladene på rygg! Hiv deg fort ned, det kan du spare noen sekunder på Hmm. Mulig jeg tenker litt rart, men at "kun" skulderbladene skal nede hjelper vel ikke så veldig mye, gjør det? Må vel legge ned hele ryggen i bakken for at skulderbladene skal berøre bakken? Har tenkt på en ting. Vet noen om det er lov å snu seg rett i forkant av at man legger seg på ryggen, slik at du kan falle bakover i løpsretningen og vri deg til siden når du reiser deg opp? Jeg antar at det ikke er lov, men må jo spørre. Edit: Imorgen blir forresten første ordentlige testdag for meg - både løping, pullups og benk. For se med svømminga, burde gjort det også men tror ikke jeg har tid imorgen. Eksamenslesing.... Endret 21. mai 2013 av Mann20 Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hmm. Mulig jeg tenker litt rart, men at "kun" skulderbladene skal nede hjelper vel ikke så veldig mye, gjør det? Må vel legge ned hele ryggen i bakken for at skulderbladene skal berøre bakken? Har tenkt på en ting. Vet noen om det er lov å snu seg rett i forkant av at man legger seg på ryggen, slik at du kan falle bakover i løpsretningen og vri deg til siden når du reiser deg opp? Jeg antar at det ikke er lov, men må jo spørre. Edit: Imorgen blir forresten første ordentlige testdag for meg - både løping, pullups og benk. For se med svømminga, burde gjort det også men tror ikke jeg har tid imorgen. Eksamenslesing.... Det er bare skulderbladene som trenger å være borti underlaget, det betyr at du ikke trenger å ta hodet ned for hver gang. Det er neppe lov, blir vel sidelengs rulle omtrent? Hørtes ut som en plan det. For meg tar jeg det som deg kommer på fredag. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hva er lønna som politi når man først begynner å jobbe? En bekjent av meg var meget skuffet over lønna, han visste den var lav, men ikke så lav. Hvor mye han sa det var husker jeg ikke, men tror det var ca. 20 000 etter skatt per mnd. Får man 20.000 etter skatt jobber man lite til ingen overtid, og ihvertfall ikke turnus. Og sannssynligvis svært lite ansiennitet. Vanlig årslønn for nyutdannet ligger på ca 500 - 550.000. Med overtid og turnustillegg. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Er du sikker? Mente jeg leste et betraktelig mindre tall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå