Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som sliter med å komme i mål på løpingen eller? Synes den er rimelig hard. Noen som har noen gode tips til de neste 2 ukene?:-)

 

Tok testen for ca en mnd siden. Filmer da hele greia for å kunne luke ut feil. For min del hadde jeg nok for knappe svinger, slik at jeg bremset unødvendig. I tillegg brukte jeg alt for lang tid på å legge meg ned på rygg, startet "innflyvningen" alt for tidlig. Bestod vel testen akkurat ikke med 2 meter.

 

Har i den siste mnd trent intervall(4*4) mimimum to ganger i uken. I tilegg har jeg øvd på det å legge meg raskt ned på rygg/komme meg opp igjen.

 

På opptaket slår nok den ekstra lille motoren inn, og vi håper det går fint til slutt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Noen som vet hva man trenger ha med seg på opptaket? Annet enn Politiattest, svømming- og treningsutstyr, mat + drikke etc. Noe spesielt?

 

Takk! :)

Hva du skal ha med står jo i innkallingen du har mottatt. CV og passbilde skal også medbringes.

 

Ikke glem godt humør! Er vel en forutsetning å ta med seg, selv om det ikke fremgår av innkallingen.

Endret av Jusst
Lenke til kommentar

Hva du skal ha med står jo i innkallingen du har mottatt. CV og passbilde skal også medbringes.

 

Ikke glem godt humør! Er vel en forutsetning å ta med seg, selv om det ikke fremgår av innkallingen.

 

Har bare fått mail, dessverre! Så det sto i mailen at jeg skulle få et brev med ytterligere informasjon, men dette har ikke kommet. CV og passbilde. Check. Var ikke noe annet?

 

Takk for svaret! :)

Lenke til kommentar

 

 

Har bare fått mail, dessverre! Så det sto i mailen at jeg skulle få et brev med ytterligere informasjon, men dette har ikke kommet. CV og passbilde. Check. Var ikke noe annet?

 

Takk for svaret! :)

 

Da blir det værre :) legger ved et bilde av hva som stod i brevet. Bla. urinprøve osv. Får du opp bildet?

post-160876-0-04363900-1369041830_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til hvordan CV'en vi skal ha med til opptak skal skrives?

Skriver dere den bare som en vanlig jobb cv eller har dere med en detaljert beskrivelse av dere selv?

Hvor mye og hva har dere med?

Takker og bukker for svar :)

Lenke til kommentar

Så man skal ha medbrakt urinprøve?

Jeg hadde ikke dette på legesjekken, så jeg måtte inn på dass og tisse oppi en kaffekopp mens legen sto utenfor og ventet :huh: Riktignok sånn engangskopp da. Måtte jo ikke tisse der og da og fikk litt prestasjonsangst av hele greia når legen sto å trippa utafor dodøra.

 

Har listen klar på hva jeg skal ta med, men hva tenker dere på av mat? Jeg tar i alle fall med vann, riskaker og banan (karbohydrater), kreatinshake også vet jeg ikke mer. Sjokomelk også hadde vært noe, men vi får sikkert ikke tilgang til kjøleskap og testene foregår litt forskjellige plasser, så tror man må droppe varer som krever kjøling.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke dette på legesjekken, så jeg måtte inn på dass og tisse oppi en kaffekopp mens legen sto utenfor og ventet :huh: Riktignok sånn engangskopp da. Måtte jo ikke tisse der og da og fikk litt prestasjonsangst av hele greia når legen sto å trippa utafor dodøra.

 

Har listen klar på hva jeg skal ta med, men hva tenker dere på av mat? Jeg tar i alle fall med vann, riskaker og banan (karbohydrater), kreatinshake også vet jeg ikke mer. Sjokomelk også hadde vært noe, men vi får sikkert ikke tilgang til kjøleskap og testene foregår litt forskjellige plasser, så tror man må droppe varer som krever kjøling.

 

Til nå:

Vann, bananer, krealkalyn, proteinbar/energibar. Må vel ha ei skive eller to i bakhånd tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg er redd for å bli sulten, så jeg tar med ganske mye mat :p Banan, eple, energibar, en lunsjboks (kylling og pasta)...ja...skal være der en del timer. Står at jeg skal være der 12-20. Tar heller med for mye mat enn for lite :) Fire dager igjen nå. Siste treningsdag i morgen. Hvordan har dere tenkt å legge opp dagene før mtp mat og trening osv? :)

Lenke til kommentar

Jeg er redd for å bli sulten, så jeg tar med ganske mye mat :p Banan, eple, energibar, en lunsjboks (kylling og pasta)...ja...skal være der en del timer. Står at jeg skal være der 12-20. Tar heller med for mye mat enn for lite :) Fire dager igjen nå. Siste treningsdag i morgen. Hvordan har dere tenkt å legge opp dagene før mtp mat og trening osv? :)

 

Har opptak på fredag. Trente på meg en strekk i armen i dag! Au. Tar siste joggeøkt(4*4) i morgen, lette gåturer de andre dagene tenkte jeg. Må ikke strekke meg mer nå, trent alt for hardt i det siste ;/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...